Teaching Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών
Course Title
Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών
Course Code
Π-1030
Status
In progress
Start Year
2017
Semester
Α
Person(s)
Level
Undergraduate
URL
Description
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές:
Θα έχουν αποκτήσει βασικές γνώσεις των αρχών λειτουργίας των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών (Η/Υ), των τρόπων οργάνωσης και αναπαράστασης της ψηφιακής πληροφορίας,
των βασικών αρχών προγραμματισμού μέσω της χρήσης της γλώσσας προγραμματισμού JAVA.
Θα κατανοούν την αρχιτεκτονική των Η/Υ, την οργάνωση και χρησιμότητα των επιμέρους εσωτερικών και εξωτερικών συσκευών που τον αποτελούν, των διαφόρων μορφών
αναπαράστασης της ψηφιακής πληροφορίας (κώδικες, κείμενο, εικόνα, ήχος, πολυμεσικό περιεχόμενο κ.λπ.), των βασικών στοιχείων του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού
(object oriented) όπως οι αλγόριθμοι, οι δομές δεδομένων, οι τύποι εντολών, οι κλάσσεις κ.λπ., καθώς και των τρόπων αξιοποίησης όλων των πιο πάνω από
Πληροφοριακούς Οργανισμούς.
Θα εφαρμόζουν τις αποκτηθείσες γνώσεις τους για την σύνθεση κειμένων, λογιστικών φύλλων και παρουσιάσεων υπό τη μορφή ασκήσεων (εφαρμογές γραφείου) και την
ανάπτυξη απλών και σύνθετων προγραμμάτων με τη χρήση της γλώσσας JAVA.
Θα μπορούν να αναλύουν τον τρόπο λειτουργίας των Η/Υ, τόσο σε επίπεδο υλισμικού (hardware) όσο και σε επίπεδο λογισμικού (software), των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών
των μορφών αναπαράστασης της ψηφιακής πληροφορίας και την σχέση με τα βιβλιοθηκονομικά δεδομένα και των μεθόδων αξιοποίησης των Η/Υ για την επίλυση προβλημάτων
μέσω του προγραμματισμού.
Θα είναι σε θέση να συνθέτουν ολοκληρωμένες λύσεις στις οποίες θα επιλέγουν τις κατάλληλες υπολογιστικές υποδομές για την υποστήριξη βιβλιοθηκονομικών εφαρμογών και
δεδομένων και να συνδυάζουν τις αλγοριθμικές δομές και κώδικα για τη δημιουργία προγραμμάτων με στόχο την επίλυση πιο σύνθετων προβλημάτων.
Να αξιολογούν τον βαθμό ικανοποίησης των αναγκών ενός οργανισμού πληροφόρησης σε σχέση με τις προτεινόμενες / προσφερόμενες λύσεις σε υπολογιστικό επίπεδο και
σε επίπεδο λύσεων λογισμικού.
Θα έχουν αποκτήσει βασικές γνώσεις των αρχών λειτουργίας των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών (Η/Υ), των τρόπων οργάνωσης και αναπαράστασης της ψηφιακής πληροφορίας,
των βασικών αρχών προγραμματισμού μέσω της χρήσης της γλώσσας προγραμματισμού JAVA.
Θα κατανοούν την αρχιτεκτονική των Η/Υ, την οργάνωση και χρησιμότητα των επιμέρους εσωτερικών και εξωτερικών συσκευών που τον αποτελούν, των διαφόρων μορφών
αναπαράστασης της ψηφιακής πληροφορίας (κώδικες, κείμενο, εικόνα, ήχος, πολυμεσικό περιεχόμενο κ.λπ.), των βασικών στοιχείων του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού
(object oriented) όπως οι αλγόριθμοι, οι δομές δεδομένων, οι τύποι εντολών, οι κλάσσεις κ.λπ., καθώς και των τρόπων αξιοποίησης όλων των πιο πάνω από
Πληροφοριακούς Οργανισμούς.
Θα εφαρμόζουν τις αποκτηθείσες γνώσεις τους για την σύνθεση κειμένων, λογιστικών φύλλων και παρουσιάσεων υπό τη μορφή ασκήσεων (εφαρμογές γραφείου) και την
ανάπτυξη απλών και σύνθετων προγραμμάτων με τη χρήση της γλώσσας JAVA.
Θα μπορούν να αναλύουν τον τρόπο λειτουργίας των Η/Υ, τόσο σε επίπεδο υλισμικού (hardware) όσο και σε επίπεδο λογισμικού (software), των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών
των μορφών αναπαράστασης της ψηφιακής πληροφορίας και την σχέση με τα βιβλιοθηκονομικά δεδομένα και των μεθόδων αξιοποίησης των Η/Υ για την επίλυση προβλημάτων
μέσω του προγραμματισμού.
Θα είναι σε θέση να συνθέτουν ολοκληρωμένες λύσεις στις οποίες θα επιλέγουν τις κατάλληλες υπολογιστικές υποδομές για την υποστήριξη βιβλιοθηκονομικών εφαρμογών και
δεδομένων και να συνδυάζουν τις αλγοριθμικές δομές και κώδικα για τη δημιουργία προγραμμάτων με στόχο την επίλυση πιο σύνθετων προβλημάτων.
Να αξιολογούν τον βαθμό ικανοποίησης των αναγκών ενός οργανισμού πληροφόρησης σε σχέση με τις προτεινόμενες / προσφερόμενες λύσεις σε υπολογιστικό επίπεδο και
σε επίπεδο λύσεων λογισμικού.