Teaching Scholarly Communication
Course Title
Scholarly Communication
Translated Title
Επιστημονική επικοινωνία
Course Code
Π-3050
Status
In progress
Start Year
2017
End Year
until today
Semester
Third
Person(s)
Level
Undergraduate
URL
Translated Description
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές:
Θα έχουν αποκτήσει βασικές γνώσεις σε ότι αφορά τις μεθόδους διαχείρισης / διάθεσης / διάχυσης της επιστημονικής πληροφορίας με έμφαση στα εκδοτικά μοντέλα, στη διαχείριση
επιστημονικών δεδομένων, τη χρήση κοινωνικών δικτύων, στο πλαίσιο του νέου περιβάλλοντος που δημιουργούν οι τάσεις της Ανοικτής Πρόσβασης, της Ανοικτής Επιστήμης και της
Ανοικτής Εκπαίδευσης (Open Access/Science/Education). Επιπλέον, θα είναι σε θέση να αξιοποιήσουν τα εργαλεία για την αξιολόγηση της ερευνητικής δραστηριότητας και της μέτρησης
της απήχησής της σε επίπεδο ερευνητή / ερευνητικής ομάδες.
Θα κατανοούν τους παράγοντες που επηρεάζουν τη διάδοση της επιστημονικής πληροφορίας μέσα από τα παραδοσιακά και σύγχρονα κανάλια μετάδοσής της. Επίσης θα κατανοούν τις
νέες μορφές αναπαράστασης των ψηφιακών μορφών επιστημονικού περιεχομένου και τις ανάγκες που δημιουργούν οι απαιτήσεις που θέτει η επιστημονική κοινότητα για ανοικτότητα,
εύκολη αναζήτηση, επαναχρησιμοποίηση και διαλειτουργικότητα.
Θα μπορούν να εφαρμόζουν τις αποκτηθείσες γνώσεις τους για την καθοδήγηση των ερευνητών και των ερευνητικών μονάδων τόσο σε ότι αφορά τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών
επιστημονικής επικοινωνίας όσο και στον τομέα της αξιολόγησης της ερευνητικής δραστηριότητας.
Θα μπορούν να αναλύουν δεδομένα που προέρχονται από βιβλιομετρικούς και άλλους δείκτες μέτρησης της απήχησης της ερευνητικής δραστηριότητας, καθώς και και να συνθέτουν
αναφορές αξιολόγησης. Επίσης θα μπορούν να αξιολογούν σε επίπεδο επιστημονικού αντικειμένου τις τάσεις εξέλιξεις μέσα από βιβλιομετρικές μελέτες αλλά και μέσα από την
παρακολούθηση των εναλλακτικών δεικτών.
Θα έχουν αποκτήσει βασικές γνώσεις σε ότι αφορά τις μεθόδους διαχείρισης / διάθεσης / διάχυσης της επιστημονικής πληροφορίας με έμφαση στα εκδοτικά μοντέλα, στη διαχείριση
επιστημονικών δεδομένων, τη χρήση κοινωνικών δικτύων, στο πλαίσιο του νέου περιβάλλοντος που δημιουργούν οι τάσεις της Ανοικτής Πρόσβασης, της Ανοικτής Επιστήμης και της
Ανοικτής Εκπαίδευσης (Open Access/Science/Education). Επιπλέον, θα είναι σε θέση να αξιοποιήσουν τα εργαλεία για την αξιολόγηση της ερευνητικής δραστηριότητας και της μέτρησης
της απήχησής της σε επίπεδο ερευνητή / ερευνητικής ομάδες.
Θα κατανοούν τους παράγοντες που επηρεάζουν τη διάδοση της επιστημονικής πληροφορίας μέσα από τα παραδοσιακά και σύγχρονα κανάλια μετάδοσής της. Επίσης θα κατανοούν τις
νέες μορφές αναπαράστασης των ψηφιακών μορφών επιστημονικού περιεχομένου και τις ανάγκες που δημιουργούν οι απαιτήσεις που θέτει η επιστημονική κοινότητα για ανοικτότητα,
εύκολη αναζήτηση, επαναχρησιμοποίηση και διαλειτουργικότητα.
Θα μπορούν να εφαρμόζουν τις αποκτηθείσες γνώσεις τους για την καθοδήγηση των ερευνητών και των ερευνητικών μονάδων τόσο σε ότι αφορά τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών
επιστημονικής επικοινωνίας όσο και στον τομέα της αξιολόγησης της ερευνητικής δραστηριότητας.
Θα μπορούν να αναλύουν δεδομένα που προέρχονται από βιβλιομετρικούς και άλλους δείκτες μέτρησης της απήχησης της ερευνητικής δραστηριότητας, καθώς και και να συνθέτουν
αναφορές αξιολόγησης. Επίσης θα μπορούν να αξιολογούν σε επίπεδο επιστημονικού αντικειμένου τις τάσεις εξέλιξεις μέσα από βιβλιομετρικές μελέτες αλλά και μέσα από την
παρακολούθηση των εναλλακτικών δεικτών.