Teaching Ψυχολογία της ανάγνωσης
Course Title
Ψυχολογία της ανάγνωσης
Course Code
Π-5060
Status
In progress
Start Year
2017
End Year
2024
Semester
Ε
Person(s)
Level
Undergraduate
URL
Description
Γνώση:
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα ξέρουν:
τις ιστορικό-κοινωνικές παραμέτρους που έχουν διαμορφώσει την ανάγνωση από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα
τις κάθε φορά κυρίαρχες στην κοινωνία αναγνωστικές πρακτικές (δηλαδή τους κυρίαρχους τρόπους ανάγνωσης)
τις βασικές συνιστώσες των κυριότερων θεωρητικών προσεγγίσεων της ανάγνωσης
το διάβασμα ως μια επικοινωνιακή διαδικασία με τον γραπτό λόγο (άρα να τους εισαγάγει σε μια επικοινωνιολογική αντίληψη του αναγιγνώσκειν)
τις βασικές γνωσιακές δυνατότητες του ατόμου ως αναγνώστη
Κατανόηση:
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν να κατανοούν:
το ιστορικο-κοινωνικό πλαίσιο που προσδιορίζει τις κυρίαρχες αναγνωστικές πρακτικές
τις μεταβολές των αναγνωστικών συνηθειών και των τρόπων ανάγνωσης και πρόσληψης των κειμένων, που οφείλονται στο πέρασμα του χρόνου και στην εξέλιξη των τεχνολογιών
επικοινωνίας του γραπτού λόγου (βλ. π.χ. την τεχνολογία του διαδικτύου και του e–book) και να εντοπίζουν τα αίτιά τους.
Αξιολόγηση:
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν να αξιολογούν τη σημασία των αναγνωστικών πρακτικών και να αναπτύσσουν δομές που να ενισχύουν την ανάγνωση και την
αναγνωστική συμπεριφορά του κοινού των βιβλιοθηκών.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα ξέρουν:
τις ιστορικό-κοινωνικές παραμέτρους που έχουν διαμορφώσει την ανάγνωση από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα
τις κάθε φορά κυρίαρχες στην κοινωνία αναγνωστικές πρακτικές (δηλαδή τους κυρίαρχους τρόπους ανάγνωσης)
τις βασικές συνιστώσες των κυριότερων θεωρητικών προσεγγίσεων της ανάγνωσης
το διάβασμα ως μια επικοινωνιακή διαδικασία με τον γραπτό λόγο (άρα να τους εισαγάγει σε μια επικοινωνιολογική αντίληψη του αναγιγνώσκειν)
τις βασικές γνωσιακές δυνατότητες του ατόμου ως αναγνώστη
Κατανόηση:
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν να κατανοούν:
το ιστορικο-κοινωνικό πλαίσιο που προσδιορίζει τις κυρίαρχες αναγνωστικές πρακτικές
τις μεταβολές των αναγνωστικών συνηθειών και των τρόπων ανάγνωσης και πρόσληψης των κειμένων, που οφείλονται στο πέρασμα του χρόνου και στην εξέλιξη των τεχνολογιών
επικοινωνίας του γραπτού λόγου (βλ. π.χ. την τεχνολογία του διαδικτύου και του e–book) και να εντοπίζουν τα αίτιά τους.
Αξιολόγηση:
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν να αξιολογούν τη σημασία των αναγνωστικών πρακτικών και να αναπτύσσουν δομές που να ενισχύουν την ανάγνωση και την
αναγνωστική συμπεριφορά του κοινού των βιβλιοθηκών.