DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPetrogiannis, Konstantinos-
dc.contributor.authorPenderi, Efthymia-
dc.date.accessioned2024-02-21T10:36:24Z-
dc.date.available2024-02-21T10:36:24Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifiergoogle_scholar-el5n6k0AAAAJ:MXK_kJrjxJIC-
dc.identifier.issn2241-7206-
dc.identifier.otherel5n6k0AAAAJ:MXK_kJrjxJIC-
dc.identifier.urihttps://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/1068-
dc.description.abstractΤα νέα αναλυτικά προγράμματα για το νηπιαγωγείο, δίνουν έμφαση στην οργάνωση και αξιολόγηση των μαθησιακών εμπειριών των παιδιών, ώστε να ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους και να τα βοηθούν στην καλλιέργεια θετικής στάσης απέναντι στη μάθηση. Ο τρόπος με τον οποίο τα παιδιά προσεγγίζουν τις μαθησιακές καταστάσεις και εμπλέκονται σε αυτές περιγράφεται στη διεθνή βιβλιογραφία με τον όρο «μαθησιακές συμπεριφορές». Για τη μελέτη τους προτείνεται η Κλίμακα Εκτίμησης των Μαθησιακών Συμπεριφορών για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας (ΚΕΜΣ-ΠΗ)(Preschool Learning Behavior Scale) ως ένα εργαλείο που μπορεί να αξιοποιηθεί από νηπιαγωγούς με στόχο την καταγραφή και καλύτερη κατανόηση των μαθησιακών συμπεριφορών των παιδιών και διερευνώνται τα ψυχομετρικά χαρακτηριστικά της ελληνικής εκδοχής της. Τα δεδομένα προέρχονται από 890 παιδιά που φοιτούσαν σε δημόσια νηπιαγωγεία 33 νομών της Ελλάδας, με βάση τις απαντήσεις των νηπιαγωγών (N= 233) των τάξεων τους. Η παραγοντική ανάλυση ανέδειξε δύο παράγοντες, «Κίνητρο/Επάρκεια» και «Στάση Απέναντι στη Μάθηση-Προσοχή», με ικανοποιητική εσωτερική σταθερότητα. Τα αποτελέσματα σχολιάζονται σε σχέση με τη δυνατότητα της ΚΕΜΣ-ΠΗ να δώσει χρήσιμες πληροφορίες σε ότι αφορά: το ίδιο το παιδί και τον τρόπο που αντιδρά στη μάθηση, το παιδί σε σχέση με την υπόλοιπη τάξη, την αποτελεσματικότητα των διδακτικών προσεγγίσεων και των προγραμμάτων που εφαρμόζονται στην τάξη.en_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherLaboratory of Pedagogical Research & Applicationsen_US
dc.relation.ispartofPreschool and Primary Educationen_US
dc.sourcePreschool and Primary Education 1 (1), 3-21, 2013-
dc.titleΗ έννοια των μαθησιακών συμπεριφορών και η προσέγγισή τους στην προσχολική ηλικία: Η ελληνική εκδοχή της κλίμακας εκτίμησης των μαθησιακών συμπεριφορών για παιδιά προσχολικής ηλικίαςen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.deptDepartment of Early Childhood Education and Careen_US
dc.relation.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciencesen_US
dc.relation.volume1en_US
dc.relation.issue1en_US
dc.identifier.spage3en_US
dc.identifier.epage21en_US
dc.linkhttps://www.learntechlib.org/p/187359/en_US
dc.collaborationUniversity of West Attica (UNIWA)en_US
dc.subject.fieldSocial Sciencesen_US
dc.journalsOpen Accessen_US
dc.publicationPeer Revieweden_US
dc.countryGreeceen_US
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1el-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.deptDepartment of Early Childhood Education and Care-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0001-5462-8977-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
Appears in Collections:Articles / Άρθρα
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

30
checked on Nov 5, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.