DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKalessopoulou, Despina-
dc.date.accessioned2024-03-06T14:33:18Z-
dc.date.available2024-03-06T14:33:18Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifiergoogle_scholar-ZGlXfIQAAAAJ:MXK_kJrjxJIC-
dc.identifier.otherZGlXfIQAAAAJ:MXK_kJrjxJIC-
dc.identifier.urihttps://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/1398-
dc.description.abstractΣκοπός του άρθρου είναι να παρουσιάσει την εφαρμογή ενός πιλοτικού εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο «Ιστορίες ζωής, ιστορίες αλληλεγγύης: Τα μουσειακά αντικείμενα ως πεδίο διερεύνησης της έννοιας της αλληλεγγύης στον πολιτισμό», που οργανώθηκε από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο κατά το σχολικό έτος 2014-15. Αυτό που το καθιστά ιδιαίτερο είναι το γεγονός ότι σχεδιάστηκε εξ αρχής ως πολύμηνο πρόγραμμα συνεργασίας με τα συμμετέχοντα σχολικά τμήματα, στο πρότυπο των πολιτιστικών προγραμμάτων του Υπουργείου Παιδείας, και ότι το μέρος που αφορούσε στην επίσκεψη στο μουσείο βασίστηκε εξ ολοκλήρου σε τεχνικές του θεάτρου στην εκπαίδευση. Οι έφηβοι που συμμετείχαν διερεύνησαν το σύνθετο θέμα της προστασίας της πολιτισμικής κληρονομιάς μέσα από μια σειρά δράσεων και εργασιών που έλαβαν χώρα στη σχολική τάξη και κορυφώθηκαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε στο μουσείο. Το μουσειακό πρόγραμμα, αρθρωμένο γύρω από δύο διαφορετικές ιστορίες με τις οποίες συνδέεται η πρόσκτηση των επιλεχθέντων αντικειμένων στις συλλογές του μουσείου, έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να βιώσουν πώς εμπλέκεται η έννοια της αλληλεγγύης σε θέματα διαχείρισης της αρχαιολογικής κληρονομιάς και να τοποθετηθούν προσωπικά στο ευαίσθητο αυτό ζήτημα. Η εμπειρία που αποκτήθηκε από την πιλοτική αυτή εφαρμογή είναι πολύτιμη για τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων που υπηρετούν κοινωνικούς στόχους και κινητοποιούν τους συμμετέχοντες να συμμετέχουν ενεργά και να τοποθετούνται κριτικά στο υπό εξέταση θέμα.en_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίαςen_US
dc.relation.ispartofMuseumEduen_US
dc.sourceMuseumEdu 4, 109-136, 2017-
dc.titleΤο εκπαιδευτικό δράμα ως εργαλείο διερεύνησης της έννοιας της αλληλεγγύης στον πολιτισμόen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.deptDepartment of Early Childhood Education and Careen_US
dc.relation.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciencesen_US
dc.relation.volume4en_US
dc.identifier.spage109en_US
dc.identifier.epage136en_US
dc.linkhttp://museumedulab.ece.uth.gr/main/sites/default/files/5.%20THE%20EDUCATIONAL%20DRAMA%20AS%20AN.pdfen_US
dc.collaborationUniversity of West Attica (UNIWA)en_US
dc.subject.fieldSocial Sciencesen_US
dc.journalsOpen Accessen_US
dc.publicationPeer Revieweden_US
dc.countryGreeceen_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.deptDepartment of Early Childhood Education and Care-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0001-6004-8274-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
Appears in Collections:Articles / Άρθρα
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

26
checked on Dec 4, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.