DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKalessopoulou, Despina-
dc.date.accessioned2024-03-06T14:51:43Z-
dc.date.available2024-03-06T14:51:43Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifiergoogle_scholar-ZGlXfIQAAAAJ:Zph67rFs4hoC-
dc.identifier.otherZGlXfIQAAAAJ:Zph67rFs4hoC-
dc.identifier.urihttps://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/1401-
dc.description.abstractΣκοπός του άρθρου είναι να αναδείξει τρόπους με τους οποίους η οικολογική ψυχολογία μπορεί να λειτουργήσει ως ένα χρήσιμο θεωρητικό πλαίσιο για την ανάλυση του παιδοκεντρικού μουσειακού περιβάλλοντος, όπως είναι αυτό των παιδικών μουσείων ή των παιδικών αιθουσών που βρίσκονται μέσα σε μουσεία γενικού κοινού. Η οικολογική προσέγγιση είναι μια συστημική θεώρηση, στην οποία κεντρική θέση κατέχει η έννοια της αμοιβαίας αλληλεπίδρασης και δυναμικής συνεξάρτησης του οργανισμού και του περιβάλλοντός του. Η περιγραφή του παιδοκεντρικού μουσειακού περιβάλλοντος με όρους της οικολογικής ψυχολογίας δεν εστιάζει σε μορφολογικά στοιχεία, όπως η ύπαρξη προθηκών, ελεύθερων αντικειμένων, διαδραστικών εκθεμάτων κτλ., αλλά δίνει έμφαση στην επενέργεια του υποκειμένου και στα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντος που είναι λειτουργικά σε σχέση με τα χαρακτηριστικά, τις ατομικές και κοινωνικές ανάγκες και τις προθέσεις του ατόμου που δρα. Κάτι τέτοιο είναι πολύτιμο όχι μόνο γιατί επιτρέπει να ανιχνευθούν οι ψυχολογικά σημαντικές ποιότητες του μουσειακού περιβάλλοντος για τα παιδιά, αλλά και γιατί τα ίδια τα παιδιά αξιολογούν τους τόπους που χρησιμοποιούν μέσα από το νόημα που προκύπτει ως αποτέλεσμα των δράσεων τους. Η παρουσίαση του μεθοδολογικού σχεδιασμού και των βασικών ευρημάτων της έρευνας που διενεργήθηκε σε δύο χαρακτηριστικές περιπτώσεις παιδοκεντρικών μουσειακών χώρων της Ελλάδας παρέχει ένα απτό παράδειγμα για τους τρόπους που η οικολογική ψυχολογία μπορεί να προσφέρει ένα συνεκτικό θεωρητικό πλαίσιο και μια πλούσια και πρωτότυπη εργαλειακή φαρέτρα για την περιγραφή και ανάλυση των μουσειακών περιβαλλόντων που σχεδιάζονται για το παιδί, αυτόνομα ή και συμπληρωματικά με άλλες προσεγγίσεις.en_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίαςen_US
dc.relation.ispartofMuseumEduen_US
dc.sourceMuseumEdu 1, 161-185, 2015-
dc.titleΜουσειακά περιβάλλοντα για παιδιά: η συμβολή της οικολογικής ψυχολογίας στην ανάλυση της οργάνωσης και χρήσης τουςen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.deptDepartment of Early Childhood Education and Careen_US
dc.relation.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciencesen_US
dc.relation.volume1en_US
dc.identifier.spage161en_US
dc.identifier.epage185en_US
dc.linkhttp://museumedulab.ece.uth.gr/main/sites/default/files/7.%20MUSEUM%20ENVIRONMENTS%202.pdfen_US
dc.collaborationUniversity of West Attica (UNIWA)en_US
dc.subject.fieldSocial Sciencesen_US
dc.journalsOpen Accessen_US
dc.publicationPeer Revieweden_US
dc.countryGreeceen_US
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1el-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.deptDepartment of Early Childhood Education and Care-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0001-6004-8274-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
Appears in Collections:Articles / Άρθρα
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

21
checked on Nov 5, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.