DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAntoniou, Angeliki-
dc.contributor.authorΛεγάκη, Σοφία-
dc.date.accessioned2023-10-12T08:03:22Z-
dc.date.available2023-10-12T08:03:22Z-
dc.date.issued2022-02-24-
dc.identifier.urihttps://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/163-
dc.description.abstractΤο αίσθημα ανάγκης της σύνδεσης με το παρελθόν μας, ολοένα και μεγαλώνει τα τελευταία χρόνια. Πολλές φορές, φαίνεται σα να ακροβατούμε ανάμεσα στην παρουσία του παρελθόντος και την έλλειψη αυτού από το παρόν μας. Σκοπός της ακόλουθης εργασίας, είναι αρχικά να παρουσιάσει, πώς οι σύγχρονες ψηφιακές εφαρμογές βοηθούν σήμερα ώστε να αναδειχθεί με κάθε τρόπο και πολύπλευρα η πολιτιστική κληρονομιά - είτε αναφερόμαστε στην άυλη, είτε στην υλική - και δευτερευόντως κατά πόσο αυτές, μας επηρεάζουν ως πολίτες αυτού του κόσμου. Μέσα από τις αναζητήσεις της έρευνας, προέκυψε το συμπέρασμα, πως τα περισσότερα εγχειρήματα ανάδειξης του πολιτισμού, εφαρμόζονται πρώτα σε εκπαιδευτικό περιβάλλον. Αυτό συμβαίνει, διότι σε μία εποχή έντονων τεχνολογικών εξελίξεων, τα παιδιά είναι πιο εξοικειωμένα με τον ψηφιακό κόσμο, όμως περισσότερο αποκομμένα από την αξία του πολιτισμού και το περιβάλλον του. Παράλληλα, οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής, αποξενώνουν συνολικά τους ανθρώπους από την τέχνη, την παράδοση, τον πολιτισμό και την ιστορία. Αυτό μπορεί να διαπιστωθεί ιδιαίτερα, από τις τουριστικές περιόδους, εάν παρατηρήσει κανείς τον τρόπο με τον οποίο επισκεπτόμαστε πολλές φορές ένα μέρος, ο οποίος θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, επιφανειακός σε πολλές περιπτώσεις. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, γεννήθηκε ένας έντονος προβληματισμός: πως θα μπορούσαμε να επισκεφτούμε έναν τόπο και ταυτόχρονα να περιηγηθούμε ανάμεσα στο παρόν και στο παρελθόν, ανακαλύπτοντας πτυχές του εκάστοτε πολιτισμού, οι οποίες μένουν στην αφάνεια; Έτσι, αποφάσισα να παρουσιάσω μία σκέψη και ιδέα, παίρνοντας ως παράδειγμα και πεδίο έρευνας, τον τόπο καταγωγής μου, την Απείρανθο, ένα μικρό χωριό της ορεινής Νάξου, με πλούσιο λαϊκό πολιτισμό και μακρά ιστορία. Στόχος λοιπόν ήταν, να αντιμετωπίσουμε τον οικισμό, ως «ανοιχτό μουσείο», δημιουργώντας ψηφιακό πολιτιστικό περιεχόμενο, βρίσκοντας την κατάλληλη εφαρμογή που θα ταίριαζε για την υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος. Τα σημεία ενδιαφέροντος που επιλέχθηκαν για την δημιουργία πολιτιστικού περιεχομένου, αναδεικνύουν την άυλη κυρίως πολιτιστική κληρονομιά του τόπου, όπως οι λαϊκές παραδοσιακές τέχνες, η στιχουργική ποίηση και μουσική, σημαντικές προσωπικότητες και τοποθεσίες μείζονος σημασίας για την ιστορία του χωριού. Η ψηφιακή εφαρμογή που με βοήθησε σε αυτό, επειδή είχε την δυνατότητα γεωεντοπισμού, ήταν το Scribble Maps, ενώ παράλληλα μου έδινε κάποιες λειτουργικές επιλογές, ικανοποιητικές ως ένα βαθμό, ώστε να αναδειχθεί το περιεχόμενο.en_US
dc.format.extent58-
dc.language.isoelen_US
dc.publisherUniversity of West Attica (UNIWA)en_US
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνέςen_US
dc.subjectΑπείρανθοςen_US
dc.subjectΝάξοςen_US
dc.subjectΠαραδοσιακός οικισμόςen_US
dc.subjectΜνήμηen_US
dc.subjectΆυλη πολιτιστική κληρονομιάen_US
dc.subjectΜουσειολογίαen_US
dc.subjectΨηφιακά μουσείαen_US
dc.subjectΠολιτισμόςen_US
dc.subjectΣημεία ενδιαφέροντοςen_US
dc.subjectΓεωεντοπισμόςen_US
dc.subjectΚινητές εφαρμογέςen_US
dc.subjectΨηφιακές εφαρμογέςen_US
dc.subjectNaxosen_US
dc.subjectApeiranthosen_US
dc.subjectTraditional villageen_US
dc.subjectMemoryen_US
dc.subjectIntangible cultural heritageen_US
dc.subjectMuseologyen_US
dc.subjectDigital museumsen_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectPoints of interesten_US
dc.subjectPOIen_US
dc.subjectGeolocationen_US
dc.subjectMobile applicationsen_US
dc.subjectDigital applicationsen_US
dc.titleΟ οικισμός της Απειράνθου ως ανοιχτό μουσείο: τεχνολογίες γεωεντοπισμού και δημιουργία πολιτιστικού περιεχομένουen_US
dc.typeBachelor Thesisen_US
dc.relation.deptDepartment of Archival, Library and Information Studiesen_US
dc.relation.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciencesen_US
dc.relation.programΠτυχιακές εργασίες τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησηςen_US
dc.contributor.committeememberStoyannidis, Yannis-
dc.contributor.committeememberTriantafyllou, Ioannis-
dc.linkhttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1641en_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeBachelor Thesis-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.deptDepartment of Archival, Library and Information Studies-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0002-3452-1168-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
Appears in Collections:Bachelor Theses / Πτυχιακές Εργασίες
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

23
checked on Dec 22, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.