DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKouis, Dimitrios-
dc.contributor.advisorDrivas, Ioannis-
dc.contributor.authorΓκούτη, Μαρία-
dc.date.accessioned2023-10-12T08:03:27Z-
dc.date.available2023-10-12T08:03:27Z-
dc.date.issued2022-07-07-
dc.identifier.urihttps://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/179-
dc.description.abstractΕρευνητικό Υπόβαθρο: Τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν ένα από τα βασικότερα εργαλεία διάδοσης της ψηφιακής μεταβολής που πραγματοποιούν οι οργανισμοί σε διεθνές επίπεδο. Επιπλέον, αποτελούν όχημα προώθησης των υπηρεσιών/προϊόντων που προσφέρουν στο κοινό που απευθύνονται. Τα πανεπιστημιακά ιδρύματα δεν αποτελούν εξαίρεση σε αυτόν τον ισχυρισμό χρησιμοποιώντας τις πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων με σκοπό την καλύτερη δυνατή προώθηση των εκπαιδευτικών και επιστημονικών τους δραστηριοτήτων. Το σύνολο των σχετικών ερευνητικών προσπαθειών συγκλίνει στην άποψη ότι τα κοινωνικά δίκτυα: i) συμβάλλουν τα μέγιστα στην βελτίωση της αναγνωρισιμότητας των πανεπιστημίων, ii) κρατούν ενήμερη την πανεπιστημιακή κοινότητα iii) συνδράμουν στην διάδοση των ερευνητικών επιτευγμάτων του ιδρύματος iv) ενώ παράλληλα είναι ικανά να δημιουργήσουν κίνητρο στους φοιτητές για την μετέπειτα επαγγελματική/ακαδημαϊκή τους πορεία. Ερευνητικό κενό: Σχετικά με την ερευνητική κινητικότητα γύρω από το αντικείμενο, μέχρι σήμερα εμφανίζονται ως επί των πλείστων μελέτες περίπτωσης που αναλύουν την αξιοποίηση των πλατφορμών κοινωνικών δικτύων (ΠΚΔ) σε συγκεκριμένα πανεπιστήμια, αναδεικνύοντας εξειδικευμένες προσεγγίσεις εφαρμογής. Για παράδειγμα τη χρήση με σκοπό την περαιτέρω συμμετοχή των φοιτητών στις δράσεις του πανεπιστημίου, καθώς και την αξιοποίηση τους με σκοπό την ανάπτυξη και σταθεροποίηση των σχέσεων με τους αποφοίτους. Ωστόσο αυτό που εκλείπει μέχρι τώρα είναι η δόμηση μιας μεθοδολογίας η οποία είναι ικανή να αξιοποιήσει τα παραγόμενα αναλυτικά στοιχεία χρηστών των συγκεκριμένων σελίδων κοινωνικών δικτύων (social media analytics), στοχεύοντας αφενός στην διεύρυνση της επωνυμίας του πανεπιστημίου, αφετέρου στην αύξηση της διάδρασης με το περιεχόμενο που αναρτάται. Σκοπός: Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, η παρούσα έρευνα στοχεύει στην ανάπτυξη μιας ερευνητικής μεθοδολογίας η οποία διακατέχεται από 4 διαφορετικά στάδια. Α) Αρχικά να συλλέξει μετρικές κοινωνικών δικτύων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων απ’ όλο τον κόσμο, B) να καταγράψει την απόδοση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων σε τέσσερεις διαφορετικές πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων και τις μετρικές που εμφανίζουν το καθένα από αυτά (Facebook, Twitter, Instagram και Youtube) Γ) Να ελέγξει την επίδραση που ασκούν οι συγκεκριμένες μετρικές στην διεύρυνση της επωνυμίας των πανεπιστημίων αλλά και στην διάδραση των χρηστών με το περιεχόμενο που αναρτούν ανά κοινωνικό δίκτυο, και Δ) να προτείνει συγκεκριμένες στρατηγικές βελτίωσης της απόδοσης των κοινωνικών δικτύων με σκοπό την αύξηση της συνεισφοράς τους ως εργαλεία προώθησης των δράσεων των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Μεθοδολογία: Στη προκείμενη μελέτη, προτείνεται μια μεθοδολογία που βασίζεται στα δεδομένα τριών σταδίων. Δηλαδή τη συλλογή, την ανάλυση και την ερμηνεία των δεδομένων των ΠΚΔ των Πανεπιστημίων, με σκοπό τον εντοπισμό των ενεργειών που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της αλληλεπίδρασης μεταξύ χρηστών και του περιεχομένου. Σαν πρώτο βήμα διεκπεραιώθηκαν οι: έρευνα, συλλογή και καταγραφή των στοιχείων των 240 Πανεπιστημίων. Πιο συγκεκριμένα αναπτύχθηκε ένα υπολογιστικό φύλλο Excel με τα δεδομένα των 4 διαφορετικών ΠΚΔ. Ακολούθησε η δημιουργία και χρήση 4 διαφορετικών Dashboards στο εργαλείο συλλογής μετρικών κοινωνικών δικτύων FanPage karma. Στη συνέχεια, επιλέχθηκαν οι σχετικές μετρικές που ήταν απαραίτητες για τη διεξαγωγή της έρευνας. Σημειώνεται ότι μία αναπροσαρμογή των δεδομένων στο Excel, ώστε να είναι διαθέσιμα προς στατιστική ανάλυση στο πρόγραμμα JASP. Τέλος, ολοκληρώσαμε την παρουσίαση των αποτελεσμάτων με την χρήση πινάκων και γραφημάτων, καθώς και την επεξεργασία μεταβλητών μέσω της ανάλυσης συσχετίσεων. Αποτελέσματα: Στο τέλος της εργασίας θα δοθούν απαντήσεις στα εξής ερωτήματα: 1) Ποιο κοινωνικό δίκτυο διαθέτει τους περισσότερους ακολούθους; 2) Σε ποια ΠΚΔ “επενδύουν” περισσότερο χρόνο τα Πανεπιστήμια με προσθήκες περιεχομένου; 3) Ποια είναι η πλατφόρμα που διαδραματίζεται η μεγαλύτερη αλληλεπίδραση; 4) Ποια πλατφόρμα σημειώνει το μεγαλύτερο μέσο όρο αλληλεπιδράσεων ανά ακόλουθο και ανά ανάρτηση; 5) Ποια πλατφόρμα κατέχει τη πρωτοκαθεδρία σε ανερχόμενους ακολούθους και συνολική αλληλεπίδραση; 6) Τι πρέπει να αλλάξει στη στρατηγική των ΠΚΔ των Πανεπιστημίων για να αυξηθούν οι ακόλουθοι, η αλληλεπίδραση και να βελτιωθεί το κύρος τους; Συμπέρασμα-Συνεισφορά: Τις ελλείψεις που δημιουργήθηκαν σε ερευνητικό επίπεδο από παρελθοντικές μελέτες (και αφορούσαν i) την ποσότητα των πανεπιστημίων σαν δείγμα, ii) την ποσότητα των ΠΚΔ των πανεπιστημίων iii) εύχρηστες, γρήγορες και οικονομικές μεθόδους συλλογής και ανάλυσης των δεδομένων) έρχεται να καλύψει η δική μας μεθοδολογία στον πανεπιστημιακό κλάδο.  en_US
dc.format.extent140-
dc.language.isoelen_US
dc.publisherUniversity of West Attica (UNIWA)en_US
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνέςen_US
dc.subjectΠανεπιστήμιαen_US
dc.subjectΚοινωνικά δίκτυαen_US
dc.subjectΑναλυτικά στοιχείαen_US
dc.subjectΔιάδραση χρηστώνen_US
dc.subjectΠροώθησηen_US
dc.subjectΜάρκετινγκen_US
dc.subjectΜετρικέςen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectYoutubeen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectUniversitiesen_US
dc.subjectAnalyticsen_US
dc.subjectPromotionen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectMetricsen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectUsers engagementen_US
dc.titleΑξιοποίηση αναλυτικών στοιχείων κοινωνικών δικτύων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων & ανάπτυξη της διάδρασης μεταξύ χρηστών και περιεχομένουen_US
dc.typeBachelor Thesisen_US
dc.relation.deptDepartment of Archival, Library and Information Studiesen_US
dc.relation.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciencesen_US
dc.relation.programΠτυχιακές εργασίες τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησηςen_US
dc.contributor.committeememberTriantafyllou, Ioannis-
dc.contributor.committeememberKapidakis, Sarantos-
dc.linkhttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2268en_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeBachelor Thesis-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.deptDepartment of Archival, Library and Information Studies-
crisitem.author.deptDepartment of Archival, Library and Information Studies-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0002-5948-9766-
crisitem.author.orcid0000-0003-2407-9502-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
Appears in Collections:Bachelor Theses / Πτυχιακές Εργασίες
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

25
checked on Nov 23, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.