DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKyprianos, Konstantinos-
dc.contributor.authorΛύτρας, Ευστάθιος-
dc.contributor.authorΠήτας, Νικόλαος-
dc.date.accessioned2023-10-12T08:03:28Z-
dc.date.available2023-10-12T08:03:28Z-
dc.date.issued2022-07-07-
dc.identifier.urihttps://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/183-
dc.description.abstractΗ συγκεκριμένη έρευνα επιχειρεί να μελετήσει τις δράσεις των δημοτικών βιβλιοθηκών για παιδιά. Πρόκειται για ένα ζήτημα το οποίο δεν έχει εξεταστεί από την έως τώρα βιβλιογραφία στην Ελλάδα, παρότι, όπως διαπιστώνεται από το θεωρητικό πλαίσιο που παρατίθεται, υπάρχει ένας ικανός όγκος γνώσης σε χώρες του εξωτερικού. Η αναγκαιότητα διεξαγωγής της συγκεκριμένης μελέτης υπαγορευόταν επομένως από δύο παράγοντες, πρώτον την έλλειψη σχετικών μελετών στην ελληνική πραγματικότητα και την ανάγκη διερεύνησης του συγκεκριμένου φαινομένου στην περίοδο της τρέχουσας πανδημίας, που οπωσδήποτε οδηγεί σε μία άρδην μεταβολή της δράσης των βιβλιοθηκών. Με βάση τη μελέτη που πραγματοποιήθηκε με χρήση ερωτηματολογίων και συνεντεύξεων σε εργαζόμενους σε δημοτικές βιβλιοθήκες (Ν=28 & 5 αντίστοιχα), μπορούν να προκύψουν οι εξής κεντρικές διαπιστώσεις: 1) οι συμμετέχοντες της έρευνας θεωρούν πως λαμβάνει χώρα σε περιορισμένη έκταση η ανάπτυξη συνεργασιών από τις βιβλιοθήκες με τους γονείς των παιδιών και πως δεν υπάρχει σε σημαντικό βαθμό ένα ικανό προσωπικό με γνώσεις και δεξιότητες για να ενισχύει την εμπλοκή τους. Αντιθέτως, αποτιμούν θετικά την ύπαρξη ενός φιλικού κλίματος έναντι της συμμετοχής των παιδιών και την ύπαρξη ενός προσωπικού φιλικά διακειμένου έναντι αυτής. 2) παράγοντες όπως το φύλο, η ηλικία, ο συνολικός χρόνος προϋπηρεσίας, η οικογενειακή κατάσταση και ο αριθμός παιδιών δεν φαίνεται να σχετίζονται με τις τιμές του εργαλείου μέτρησης. 3) όσο περισσότερα τα έτη προϋπηρεσίας στη συγκεκριμένη βιβλιοθήκη, τόσο πιο θετική η συνολική αποτίμηση περί των δράσεων της για τα παιδιά, 4) οι βιβλιοθηκονόμοι διακρίνονται από μία χαμηλότερη αντίληψη ως προς μία πληθώρα διαφορετικών παραμέτρων της λειτουργίας και της δράσης των δημόσιων βιβλιοθηκών για τα παιδιά σε σύγκριση με τους υπόλοιπους εργαζόμενους και 5) με βάση την ποιοτική έρευνα, οι συμμετέχοντες θεωρούν πως οι δημόσιες βιβλιοθήκες ενισχύουν τη φιλαναγνωσία και την κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών, πως ανέπτυξαν ένα ευρύ φάσμα δράσεων που περιορίστηκαν στην περίοδο της πανδημίας και πως η ενίσχυση της διοικητικής και πολιτικής υποστήριξης των σχετικών εγχειρημάτων είναι αναγκαία για τη βελτίωσή τους.en_US
dc.format.extent85-
dc.language.isoelen_US
dc.publisherUniversity of West Attica (UNIWA)en_US
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνέςen_US
dc.subjectAνάγνωσηen_US
dc.subjectBιβλίαen_US
dc.subjectΠαιδιάen_US
dc.subjectΦιλαναγνωσίαen_US
dc.subjectΔημοτική Βιβλιοθήκηen_US
dc.titleΜελέτη των δράσεων των Δημοτικών Βιβλιοθηκών αναφορικά με τα παιδιά και τους νέουςen_US
dc.typeBachelor Thesisen_US
dc.relation.deptDepartment of Archival, Library and Information Studiesen_US
dc.relation.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciencesen_US
dc.relation.programΠτυχιακές εργασίες τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησηςen_US
dc.contributor.committeememberVraimaki, Eftichia-
dc.contributor.committeememberKoulouris, Alexandros-
dc.linkhttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2265en_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeBachelor Thesis-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.deptDepartment of Archival, Library and Information Studies-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0003-2948-1269-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
Appears in Collections:Bachelor Theses / Πτυχιακές Εργασίες
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

30
checked on Nov 23, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.