DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAntoniou, Angeliki-
dc.contributor.advisorMichailidis, Tasos-
dc.contributor.authorΚαραδήμα, Παναγιώτα Ρεβέκα-
dc.date.accessioned2023-10-12T08:03:31Z-
dc.date.available2023-10-12T08:03:31Z-
dc.date.issued2022-07-07-
dc.identifier.urihttps://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/192-
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη που διεξήχθη μέσα στα πλαίσια πτυχιακής εργασίας με θέμα «Αναγνωστική Ψυχολογία και Διαδραστική Ανάγνωση: η Έλξη και η Διάδοση της Εργοδικής Λογοτεχνίας», περιλαμβάνει τον ορισμό της εργοδικής λογοτεχνίας ως πειραματικό λογοτεχνικό είδος, καθώς και τα χαρακτηριστικά που περιλαμβάνει. Η εργοδική λογοτεχνία είναι η λογοτεχνία που απαιτεί μη τετριμμένη προσπάθεια προκειμένου να διαβαστεί. Μέσω μιας ιστορικής αναδρομής θα αναδειχθεί πως το εργοδικό κείμενο ήταν πάντα σχετικό, και πως έχει εξελιχθεί από την αρχαία Αίγυπτο μέχρι και σήμερα. Επίσης στην μελέτη περιλαμβάνονται κάποιες βασικές έννοιες, όπως του υπερκειμένου, του κυβερνοκειμένου και της διαδραστικότητας ως σημαντικά εργοδικά στοιχεία, για την βαθύτερη κατανόησή του. Γίνεται σύγκριση μεταξύ εργοδικής λογοτεχνίας και βιντεοπαιχνιδιών, όπου συνειδητοποιείται ότι έχουν πολλά κοινά ως προς την προσέγγισή τους στην δημιουργία και στην μελέτη, και εξετάζονται διάφορες θεωρίες ψυχολογίας που συναντώνται σε ένα εργοδικό κείμενο, όπως η εμβύθιση, η ροή και η μορφή (Gestalt). Σκοπός λοιπόν αυτής της μελέτης, είναι να συμπεράνουμε μέσα από την βιβλιογραφική έρευνα, ποια είναι τα χαρακτηριστικά που κάνουν αυτό το αξιοπερίεργο είδος λογοτεχνίας τόσο ελκυστικό, με ποιους τρόπους ενισχύει την εμπειρία του αναγνώστη και αν μπορεί να προσφέρει το ίδιο που προσφέρουν άλλα μέσα που χρησιμοποιούνται στην ψηφιακή εποχή, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το διαδίκτυο γενικότερα και τα βιντεοπαιχνίδια· να δούμε πως επηρεάζει και επηρεάζεται η ανάγνωση στην εποχή της σύγχρονης τεχνολογίας, καθώς και πως σχετίζεται με την αναγνωστική ψυχολογία. Στην συνέχεια, ακολουθεί μελέτη περίπτωσης για το βιβλίο, “House of Leaves”, όπου παρατηρείται πως παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά της εργοδικής λογοτεχνίας καθώς και ο ρόλος που παίζουν κάποιες θεωρίες αναγνωστικής ψυχολογίας. Ο λόγος που πραγματοποιήθηκε μελέτη περίπτωσης στο συγκεκριμένο βιβλίο είναι πρώτον, επειδή είναι το πιο δημοφιλές εργοδικό βιβλίο και δεύτερον επειδή περιέχει συνδυασμό πολλών χαρακτηριστικών που κάνουν ένα κείμενο εργοδικό.en_US
dc.format.extent131en_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherUniversity of West Attica (UNIWA)en_US
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνέςen_US
dc.subjectΕργοδική λογοτεχνίαen_US
dc.subjectΠειραματική λογοτεχνίαen_US
dc.subjectΔιαδραστικότηταen_US
dc.subjectΥπερκείμενοen_US
dc.subjectΚυβερνοκείμενοen_US
dc.subjectΛουδολογίαen_US
dc.subjectΨηφιακή εποχήen_US
dc.subjectΕμβύθισηen_US
dc.subjectΡοήen_US
dc.subjectGestalten_US
dc.subjectΓνωστική ψυχολογίαen_US
dc.subjectΑναγνωστική ψυχολογίαen_US
dc.subjectHouse of leavesen_US
dc.titleΑναγνωστική ψυχολογία και διαδραστική ανάγνωση: Η έλξη και η διάδοση της εργοδικής λογοτεχνίαςen_US
dc.typeBachelor Thesisen_US
dc.relation.deptDepartment of Archival, Library and Information Studiesen_US
dc.relation.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciencesen_US
dc.relation.programΠτυχιακές εργασίες τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησηςen_US
dc.contributor.committeememberDendrinos, Markos-
dc.linkhttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2398en_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeBachelor Thesis-
item.languageiso639-1el-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.deptDepartment of Archival, Library and Information Studies-
crisitem.author.deptDepartment of Archival, Library and Information Studies-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0002-3452-1168-
crisitem.author.orcid0000-0003-4717-2152-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
Appears in Collections:Bachelor Theses / Πτυχιακές Εργασίες
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

42
checked on Apr 14, 2025

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.