DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGoula, Aspasia-
dc.contributor.authorPierrakos, George-
dc.contributor.authorSarris, Markos-
dc.contributor.authorSoulis, Sotiris-
dc.contributor.authorLatsou, Dimitra-
dc.contributor.authorPateras, John-
dc.contributor.authorGiannoulatos, P.-
dc.contributor.authorVourliotou, Kalliopi-
dc.date.accessioned2024-04-24T08:57:53Z-
dc.date.available2024-04-24T08:57:53Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifiergoogle_scholar-uGUTZNwAAAAJ:f2IySw72cVMC-
dc.identifier.issn1105-3992-
dc.identifier.otheruGUTZNwAAAAJ:f2IySw72cVMC-
dc.identifier.urihttps://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/2238-
dc.description.abstractΣΚΟΠΟΣ: Η συγκριτική παρουσίαση δύο διαφορετικών μεθόδων μέτρησης της ικανοποίησης των ασθενών των εξωτερικών ιατρείων από τις παρεχόμενες υπηρεσίες σε επιλεγμένα νοσοκομεία της Αττικής. ΥΛΙΚΟ-ΜΕΘΟΔΟΣ: Στην πρώτη έρευνα συλλέχθηκαν 457 ερωτηματολόγια με τη μέθοδο της στρωματοποιημένης δειγματοληψίας και με προσωπικές συνεντεύξεις από 8 νοσοκομεία της Αττικής, κατά το χρονικό διάστημα Φεβρουαρίου και Μαρτίου 2012. Στη δεύτερη συλλέχθηκαν 1.683 ερωτηματολόγια με τη μέθοδο της συλλογής σε κουτί παραπόνων κατά το ίδιο χρονικό διάστημα και για τα ίδια σχεδόν νοσοκομεία. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Στην πρώτη έρευνα, η μέση τιμή ικανοποίησης των ασθενών μετά τη χρήση ήταν στη δεκάβαθμη κλίμακα 6,81 ενώ στη δεύτερη έρευνα η συνολική ικανοποίηση ανήλθε σε 8,1 (t=7,5, p≤0,000). Οι ασθενείς δήλωσαν χαμηλότερη ικανοποίηση από τις διοικητικές υπηρεσίες σε σύγκριση με τις ιατρικές και τις νοσηλευτικές υπηρεσίες και στις δύο έρευνες. Σχετικά με τις ιατρικές υπηρεσίες διαπιστώθηκε ότι συνολικά και κατά πλειοψηφία οι ερωτώμενοι στη δεύτερη έρευνα τις βαθμολογούσαν ως πολύ καλές, ενώ η τάση στην πρώτη έρευνα ήταν προς το καλές. Για τις νοσηλευτικές υπηρεσίες και πάλι συνολικά, κατά πλειοψηφία στη δεύτερη έρευνα οι ερωτώμενοι τις βαθμολόγησαν ως πολύ καλές ενώ στην πρώτη έρευνα ως καλές με τάση προς το πολύ καλές. Στατιστικά σημαντικές διαφορές διαπιστώθηκαν μεταξύ των αντίστοιχων ερωτήσεων των δύο ερευνών. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Γενικά και από τις δύο έρευνες προκύπτει ότι οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, καθώς και τα προβλήματα στην οργάνωση, έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη χαμηλότερη αξιολόγηση της διοικητικής υπηρεσίας. Η πολυπλοκότητα των διαδικασιών και οι ελλείψεις στο συντονισμό επηρεάζουν τη γνώμη των ασθενών για τις διοικητικές υπηρεσίες, καθώς και για τη συνολική εικόνα των παρεχομένων υπηρεσιών. Υπάρχει εμπιστοσύνη απέναντι στον ιατρό από τους ασθενείς σε σημαντικό επίπεδο. Ένα ακόμη συμπέρασμα είναι ότι σε όλους τους δείκτες η ικανοποίηση είναι υψηλότερη στη δεύτερη έρευνα. Ενδεχομένως θα πρέπει να επανεξεταστεί η μεθοδολογία της έρευνας με τη μέθοδο του κουτιού παραπόνου, γιατί παρεμβαίνουν πολλοί εξωγενείς παράγοντες μέχρι την οριστική εισαγωγή των δεδομένων στη βάση, με κίνδυνο αλλοίωσης των αποτελεσμάτων.en_US
dc.language.isoelen_US
dc.relation.ispartofΑρχεία Ελληνικής Ιατρικήςen_US
dc.sourceΑρχ Ελλ Ιατρ 30, 316-324, 2013-
dc.subjectΕξωτερικοί ασθενείςen_US
dc.subjectΙκανοποίησηen_US
dc.subjectΠΦΥen_US
dc.titleΣυγκριτική ανάλυση δύο ερευνών μέτρησης της ικανοποίησης των εξωτερικών ασθενών στην πρωτοβάθμια περίθαλψηen_US
dc.title.alternativeComparative analysis of two studies of outpatient satisfaction in primary medical careen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.deptDepartment of Business Administrationen_US
dc.relation.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciencesen_US
dc.relation.volume30en_US
dc.relation.issue3en_US
dc.identifier.spage316en_US
dc.identifier.epage324en_US
dc.linkhttp://srv54.mednet.gr/archives/2013-3/pdf/316.pdfen_US
dc.collaborationUniversity of West Attica (UNIWA)en_US
dc.journalsOpen Accessen_US
dc.publicationPeer Revieweden_US
dc.countryGreeceen_US
local.metadatastatusverifieden_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.deptDepartment of Business Administration-
crisitem.author.deptDepartment of Business Administration-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0003-4246-9627-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
Appears in Collections:Articles / Άρθρα
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

35
checked on Nov 23, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.