DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGoula, Aspasia-
dc.contributor.authorGalanakis, Aristeidis-
dc.date.accessioned2024-04-24T11:44:45Z-
dc.date.available2024-04-24T11:44:45Z-
dc.date.issued2022-03-01-
dc.identifierscopus-85128425249-
dc.identifier.issn1105-3992-
dc.identifier.other85128425249-
dc.identifier.urihttps://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/2249-
dc.description.abstractΣΚΟΠΟΣ: Η διερεύνηση του επιπέδου ποιότητας των παρεχόμενων νοσηλευτικών υπηρεσιών σε ένα δημόσιο γενικό νοσοκομείο της Αθήνας με βάση την ικανοποίηση των ασθενών. ΥΛΙΚΟ-ΜΕΘΟΔΟΣ: Αξιοποιήθηκε το μοντέλο SERVQUAL, το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί επιτυχώς για την αξιολόγηση της ποιότητας υπηρεσιών σε διάφορους κλάδους, περιλαμβανομένου του τομέα υγείας. Η ποιότητα των παρεχόμενων νοσηλευτικών υπηρεσιών αποτιμήθηκε στη βάση της ικανοποίησης των ασθενών και, ειδικότερα, στον προσδιορισμό του χάσματος μεταξύ των προσδοκιών τις οποίες διατηρούν για τις υπηρεσίες που πρόκειται να τους παρασχεθούν και των αντιλήψεων τις οποίες οι ίδιοι σχηματίζουν μετά την παροχή των υπηρεσιών υγείας. Διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα, με την ερευνητική μέθοδο της μελέτης περίπτωσης, σε ένα δείγμα 120 νοσηλευομένων ασθενών, που ελήφθη με αναλογική στρωματοποιημένη τυχαία δειγματοληψία. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Έλλειμμα ποιότητας ανιχνεύτηκε και στις πέντε διαστάσεις του μοντέλου, με τα υψηλότερα αρνητικά χάσματα να καταγράφονται στις διαστάσεις της ενσυναίσθησης και της αξιοπιστίας. Διαπιστώθηκε σημαντική θετική συσχέτιση ανάμεσα στις πέντε διαστάσεις ποιότητας των νοσηλευτικών υπηρεσιών, με την υψηλότερη να εντοπίζεται μεταξύ των διαστάσεων της διασφάλισης και της αξιοπιστίας. Η ικανοποίηση των ασθενών διαφοροποιείτο σημαντικά ανάλογα με το μορφωτικό τους επίπεδο, με τους ασθενείς χαμηλότερου μορφωτικού επιπέδου να είναι λιγότερο δυσαρεστημένοι από τους αντίστοιχους υψηλότερου μορφωτικού επιπέδου. Η διάσταση της διασφάλισης είχε τη μεγαλύτερη συνεισφορά στην εκτίμηση της ποιότητας των παρεχόμενων νοσηλευτικών υπηρεσιών, ενώ η διάσταση των υλικοτεχνικών υποδομών τη μικρότερη. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων νοσηλευτικών υπηρεσιών του νοσοκομείου μπορεί να επιτευχθεί με στοχευμένες παρεμβάσεις της διοίκησης στο σύνολο των διαστάσεων του μοντέλου SERVQUAL, με έμφαση στις διαστάσεις όπου εντοπίζονται τα υψηλότερα αρνητικά χάσματα.en_US
dc.language.isoelen_US
dc.relation.ispartofΑρχεία Ελληνικής Ιατρικήςen_US
dc.subjectΔιοίκηση ποιότητας στην υγείαen_US
dc.subjectΠοιότητα υπηρεσιών υγείαςen_US
dc.subjectΙκανοποίηση ασθενώνen_US
dc.subjectSERVQUALen_US
dc.titleΑξιολόγηση της ποιότητας των νοσηλευτικών υπηρεσιών ενός δημόσιου νοσοκομείου της Αθήνας με το μοντέλο SERVQUALen_US
dc.title.alternativeEvaluation of the quality of the nursing services of an Athens public general hospital using the SERVQUAL modelen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-85128425249-
dcterms.accessRights0en_US
dc.relation.deptDepartment of Business Administrationen_US
dc.relation.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciencesen_US
dc.relation.volume39en_US
dc.relation.issue2en_US
dc.identifier.spage227en_US
dc.identifier.epage235en_US
dc.linkhttps://www.mednet.gr/archives/2022-2/pdf/227.pdfen_US
dc.collaborationUniversity of West Attica (UNIWA)en_US
dc.subject.fieldMedical and Health Sciencesen_US
dc.journalsOpen Accessen_US
dc.publicationPeer Revieweden_US
dc.countryGreeceen_US
local.metadatastatusverifieden_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.deptDepartment of Business Administration-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0003-4246-9627-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
Appears in Collections:Articles / Άρθρα
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

15
checked on Dec 22, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.