Ο ρόλος της πολιτιστικής επικοινωνίας για τη βιωσιμότητα των πολιτιστικών οργανισμών: συγκριτική μελέτη του Μουσείου της Πόλης των Αθηνών και του Μουσείου του Λονδίνου
Authors: Τσαλατσάνη, Βιργινία 
Publisher: University of West Attica (UNIWA)
Issue Date: 1-Mar-2021
Program: Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες ΠΜΣ Διαχείριση Πληροφοριών σε Βιβλιοθήκες, Αρχεία, Μουσεία
Keywords: Πολιτιστική επικοινωνία, Μουσεία, Επικοινωνιακή πολιτική, Βιωσιμότητα, Νέες τεχνολογίες
Abstract: 
Στην παρούσα εργασία δίνεται έμφαση στο πώς το μουσείο, ως πολιτιστικός οργανισμός, μπορεί να ακολουθήσει τις σύγχρονες τάσεις που επικρατούν στο χώρο της μουσειολογίας και να ανταπεξέλθει στις σημερινές προκλήσεις της κοινωνίας, ώστε εφαρμόζοντας την κατάλληλη επικοινωνιακή πολιτική να επιτύχει μία βιώσιμη ανάπτυξη. Συγκεκριμένα, πραγματοποιείται μία συγκριτική μελέτη μεταξύ του Μουσείου της Πόλης των Αθηνών και του Μουσείου του Λονδίνου, αναλύοντας τις επικοινωνιακές στρατηγικές που εφαρμόζουν αμφότερα. Επιπλέον, λαμβάνεται υπόψη ο παράγοντας της πανδημίας του COVID-19 και πώς οδήγησε τα δύο μουσεία στην τροποποίηση της πολιτικής τους. Όσον αφορά τη μεθοδολογία, σε μία προσπάθεια ισότιμης προσέγγισης των δύο μουσείων είχε αποφασιστεί η εφαρμογή ποιοτικής έρευνας με τη χρήση του εργαλείου της συνέντευξης και στις δύο περιπτώσεις. Εντούτοις μόνο το Μουσείο της Πόλης των Αθηνών αποκρίθηκε θετικά, με συνέπεια η μελέτη του Μουσείου του Λονδίνου να βασιστεί στην αξιοποίηση του υλικού που προσφέρει η ιστοσελίδα του καθώς και σε άλλες ηλεκτρονικές πηγές. Από την έρευνα συμπεραίνεται ότι το Μουσείο του Λονδίνου επενδύει σε μία επικοινωνιακή πολιτική που του εξασφαλίζει μεγαλύτερη προβολή, διεύρυνση του κοινού του και περισσότερα έσοδα. Σχετικά με το Μουσείο της Πόλης των Αθηνών προκύπτει το ζήτημα της έλλειψης μιας σχεδιασμένης επικοινωνιακής πολιτικής αφού το Μουσείο περιορίζεται σε γενικές κατευθύνσεις, όπως είναι η τάση για εξωστρέφεια.
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/270
Rights: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Type: MSc Thesis
Department: Department of Archival, Library and Information Studies 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Appears in Collections:Master Theses / Μεταπτυχιακές Εργασίες

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

9
checked on Nov 23, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.