DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Kouis, Dimitrios | - |
dc.contributor.author | Χριστάκη, Σταυρούλα | - |
dc.date.accessioned | 2023-10-13T06:36:36Z | - |
dc.date.available | 2023-10-13T06:36:36Z | - |
dc.date.issued | 2021-09-29 | - |
dc.identifier.uri | https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/279 | - |
dc.description.abstract | Οι εξελίξεις στο χώρο της Ανοικτής Πρόσβασης καθώς και οι τεχνολογικές εξελίξεις στο χώρο του ηλεκτρονικού βιβλίου διαμορφώνουν εύφορο έδαφος για την εξέλιξη του ακαδημαϊκού συγγράμματος, το οποίο βρίσκεται στο επίκεντρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Ειδικότερα στον ελληνικό χώρο, το υπάρχον καθεστώς της δωρεάν διανομής ακαδημαϊκών συγγραμμάτων στους φοιτητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης συνεπάγεται σημαντικό κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό. Η αξιοποίηση των εξελίξεων στο χώρο του ηλεκτρονικού βιβλίου, αλλά και καινοτόμων εμπορικών μοντέλων διάθεσης συγγραμμάτων μπορεί να φέρει, εκτός από τα προφανή οικονομικά, και πρακτικά οφέλη από την εξοικείωση φοιτητών με τις νέες τεχνολογίες. Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στο ζήτημα του εξελισσόμενου εκπαιδευτικού συγγράμματος επιχειρώντας να απαριθμήσει καινοτόμα μοντέλα διάθεσης ακαδημαϊκών συγγραμμάτων στο εξωτερικό και να εξετάσει τον αντίκτυπο που θα είχε η εφαρμογή τους στον ελληνικό χώρο. Πέρα από την απαραίτητη βιβλιογραφική επισκόπηση των συναφών επιστημονικών περιοχών, το βασικό ερώτημα με το οποίο καταπιάνεται η παρούσα εργασία αναφέρεται στο αν υπάρχουν οικονομικά επωφελείς στρατηγικές διάθεσης ακαδημαϊκών συγγραμμάτων που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως εναλλακτικές του υπάρχοντος μοντέλου διανομής και ποιες είναι αυτές. Η απάντηση στο προηγούμενο ερώτημα έρχεται μέσω της δημιουργίας μοντέλων για τον υπολογισμό του κόστους των εναλλακτικών τρόπων διάθεσης ακαδημαϊκών συγγραμμάτων και της μετέπειτα εφαρμογής σεναρίων με πραγματικά δεδομένα από διεθνή βιβλιοπωλεία και ηλεκτρονικές πλατφόρμες διάθεσης. Η δημιουργία των μοντέλων στηρίχθηκε στην έρευνα των διεθνών τάσεων για τρόπους διάθεσης ακαδημαϊκών συγγραμμάτων. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας καταδεικνύουν ότι η ενσωμάτωση νέων τρόπων διάθεσης στο υπάρχον μοντέλο διανομής έντυπων συγγραμμάτων μπορεί να αποφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στον κρατικό προϋπολογισμό. | - |
dc.format.extent | 98 | - |
dc.language.iso | el | - |
dc.publisher | University of West Attica (UNIWA) | - |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | - |
dc.subject | Επιστημονικές εκδόσεις | - |
dc.subject | Ανοικτή πρόσβαση | - |
dc.subject | Ανοικτή εκπαίδευση | - |
dc.subject | Ανοικτοί εκπαιδευτικοί πόροι | - |
dc.subject | Ανοικτά ηλεκτρονικά ακαδημαϊκά συγγράμματα | - |
dc.subject | Μοντέλα διάθεσης εκπαιδευτικών συγγραμμάτων | - |
dc.title | Νέα μοντέλα έκδοσης και διάθεσης του επιστημονικού περιεχομένου με έμφαση στα ακαδημαϊκά συγγράμματα | - |
dc.type | MSc Thesis | - |
dc.relation.dept | Department of Archival, Library and Information Studies | - |
dc.relation.faculty | School of Administrative, Economics and Social Sciences | - |
dc.relation.program | Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες ΠΜΣ Διαχείριση Πληροφοριών σε Βιβλιοθήκες, Αρχεία, Μουσεία | - |
dc.contributor.committeemember | Kyprianos, Konstantinos | - |
dc.link | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1102 | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | el | - |
item.openairetype | MSc Thesis | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.grantfulltext | none | - |
crisitem.author.dept | Department of Archival, Library and Information Studies | - |
crisitem.author.faculty | School of Administrative, Economics and Social Sciences | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0002-5948-9766 | - |
crisitem.author.parentorg | School of Administrative, Economics and Social Sciences | - |
Appears in Collections: | Master Theses / Μεταπτυχιακές Εργασίες |
CORE Recommender
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.