DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKyriaki - Manessi, Daphne-
dc.contributor.authorTranta, Alexandra-
dc.date.accessioned2024-10-16T11:35:00Z-
dc.date.available2024-10-16T11:35:00Z-
dc.date.issued2024-04-04-
dc.identifier.isbn978-618-228-226-7-
dc.identifier.urihttps://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/2833-
dc.description.abstractΤο σύγγραμμα προσφέρει μία επισκόπηση στην έννοια των μουσείων και των συλλογών τους, παρέχοντας θεωρητικό υπόβαθρο αλλά και παραδείγματα καλής πρακτικής. Παρουσιάζεται μία σύντομη ιστορική εξέλιξη της πορείας των μουσείων, από πυρήνες ιδιωτικών συλλογών σε χώρους δημόσιου διαλόγου και πεδία κοινωνικής συνοχής, με ειδική αναφορά στην Ελλάδα. Εξετάζεται η έννοια του μουσείου ως ιδέας, πώς συνδέεται με τη Μουσειολογία, η οποία μελετά τη θεωρία και την πράξη του μουσείου, μεταγράφει και ερμηνεύει τα επιστημονικά δεδομένα με τρόπο ώστε να είναι εύληπτα για το κοινό, καθώς και τις διαστάσεις του μουσείου ως δημόσιου αγαθού. Oρίζεται η έννοια της διαχείρισης του μουσείου ως σύνθετου οργανισμού, παρουσιάζονται οι διαφορετικοί τύποι μουσείων, οι λειτουργίες και τα τμήματα των μουσειακών οργανισμών, οι πολιτικές διαχείρισης και τα επαγγέλματα του μουσείου. Συζητείται η συλλεκτική πολιτική στο σύγχρονο πλαίσιο προστασίας της πολιτισμικής κληρονομιάς. Εξετάζονται οι συλλογές ως «καρδιά» του μουσείου, και γίνεται αναφορά στην πρόσκτηση των συλλογών, συζητούνται το νομικό πλαίσιο και οι κώδικες ηθικής και δεοντολογίας, ενώ αναφέρεται μία μελέτη περίπτωσης δωρεάς, ως παράδειγμα καλής πρακτικής σχετικά με τη συλλεκτική πολιτική των μουσείων, και το πώς αυτή «συνομιλεί» με τη μόνιμη συλλογή του συγκεκριμένου μουσείου. Συζητούνται η προσέγγιση της νοηματοδότησης των αντικειμένων, όπως και μοντέλα μελέτης αντικειμένων. Επίσης, εξετάζεται το πώς από την τεκμηρίωση και τη νοηματοδότηση των αντικειμένων περνάμε στην αφήγηση. Παρουσιάζονται οι βασικοί άξονες οργάνωσης της συλλογής του μουσείου, και ειδικότερα η δημιουργία καταλόγων και μητρώων που περιλαμβάνουν την ιστορική και πληροφοριακή τεκμηρίωση των αντικειμένων με τη χρήση διεθνών προτύπων. Γίνεται δε ειδικότερη αναφορά στη χρήση των ελεγχόμενων τυποποιημένων λεξιλογίων για την απόδοση του νοηματικού περιεχομένου των μουσειακών αντικειμένων. Τέλος, γίνεται επισκόπηση της πορείας του εκπαιδευτικού ρόλου του μουσείου, και συζητείται πώς ο ρόλος αυτός διαμορφώθηκε βάσει των αντίστοιχων εκπαιδευτικών θεωριών και επιστημολογικών δεδομένων.en_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherKalliposen_US
dc.subjectΔιαχείρισηen_US
dc.subjectΜουσείαen_US
dc.subjectΣυλλογέςen_US
dc.subjectΥλικός πολιτισμόςen_US
dc.subjectΔιαχείρισηen_US
dc.subjectΠληροφορίαen_US
dc.subjectΙστορίαen_US
dc.subjectΕκπαίδευσηen_US
dc.subjectΆτυπη Εκπαίδευσηen_US
dc.subjectΑντικείμεναen_US
dc.subjectΕπάγγελμαen_US
dc.subjectΕπαγγελματίαςen_US
dc.subjectΈκθεσηen_US
dc.subjectΜουσειακήen_US
dc.titleΗ διαχείριση των μουσείων και των συλλογών τουςen_US
dc.typeBooken_US
dc.identifier.doi10.57713/kallipos-965en_US
dc.relation.deptDepartment of Archival, Library and Information Studiesen_US
dc.relation.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciencesen_US
dc.linkhttps://repository.kallipos.gr/handle/11419/13017?&locale=elen_US
dc.collaborationUniversity of West Attica (UNIWA)en_US
dc.subject.fieldSocial Sciencesen_US
dc.journalsOpen Accessen_US
dc.publicationPeer Revieweden_US
dc.countryGreeceen_US
local.metadatastatusverifieden_US
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1el-
item.openairetypeBook-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.deptDepartment of Archival, Library and Information Studies-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0002-3310-6616-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
Appears in Collections:Books / Βιβλία
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

13
checked on Nov 5, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.