DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKyriaki - Manessi, Daphne-
dc.contributor.authorΧαμζαϊ, Ευγινούλλα-
dc.date.accessioned2023-10-13T06:36:42Z-
dc.date.available2023-10-13T06:36:42Z-
dc.date.issued2022-10-05-
dc.identifier.urihttps://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/299-
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να μελετήσει τον ρόλο της πληροφοριακής παιδείας και το πώς μπορούν οι χρήστες μέσω των πληροφοριακών δεξιοτήτων που κατέχουν να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο των ψευδών ειδήσεων στο Διαδίκτυο. Η πληροφοριακή παιδεία αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο καθώς αποτελεί για τους χρήστες ένα σημαντικό εφόδιο στην διαδικασία αναζήτησης, εντοπισμού, αξιολόγησης και τέλος αξιοποίησης της πληροφορίας με αποτελεσματικό τρόπο. Ωστόσο μέχρι σήμερα υπάρχει ένα βαθύ χάσμα μεταξύ της γνώσης και της καλλιέργειας απόκτησης δεξιοτήτων πληροφοριακής παιδείας με αποτέλεσμα να έχει συμβάλει στη δημιουργία και κυκλοφορία μεγάλου όγκου ψευδών ειδήσεων που έχουν σαν αποτέλεσμα την πρόκληση σύγχυσης. Ειδικότερα, με την έλευση του 21ου αιώνα και την διάδοση της πληροφορίας και ως εκ τούτου την αυξανόμενη χρήση του Διαδικτύου ενισχύθηκε και η κυκλοφορία των ψευδών ειδήσεων. Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία συνεισφέρει στην ανάδειξη της αναγκαιότητας του γεγονότος ότι το ζήτημα των ψευδών ειδήσεων δεν μπορεί να σταματήσει αλλά μπορεί να αμφισβητηθεί με εκτεταμένη παιδεία. Η έννοιας της πληροφοριακής παιδείας έρχεται να αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο άμυνας στις ψευδείς ειδήσεις. Ένα ουσιαστικό εργαλείο που παρέχει στα άτομα τις απαραίτητες δεξιότητες για να γίνουν πληροφοριακοί πολίτες που συμβάλλουν ενεργά και συμμετέχουν στις κοινότητές τους και στην κοινωνία. Στην παρούσα έρευνα χρησιμοποιήθηκε μεικτή μεθοδολογία. Για την συλλογή των δεδομένων δημιουργήθηκε δομημένο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν να υπάρχει μια καλή αντίληψη του φαινομένου των ψευδών ειδήσεων και των λόγων παραγωγής τους σε διαδικτυακό κυρίως επίπεδο. Επίσης αναδείχτηκε έντονα η ανάγκη εισαγωγής προγραμμάτων Πληροφοριακής Παιδείας στην Πρωτοβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση.-
dc.format.extent186-
dc.language.isoel-
dc.publisherUniversity of West Attica (UNIWA)-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές-
dc.subjectΠληροφοριακή παιδεία-
dc.subjectΠληροφοριακή συμπεριφορά-
dc.subjectΓραμματισμός μέσων-
dc.subjectΨευδείς ειδήσεις-
dc.subjectΜέσα κοινωνικής δικτύωσης-
dc.subjectΨηφιακές πηγές-
dc.subjectΒιβλιοθήκες-
dc.subjectΒιβλιοθηκονόμοι και επιστήμονες της πληροφόρησης-
dc.subjectΕκπαίδευση-
dc.subjectInformation literacy-
dc.subjectInformation behavior-
dc.subjectMedia literacy-
dc.subjectFake news-
dc.subjectSocial media-
dc.subjectDigital resources-
dc.subjectLibraries-
dc.subjectLibrarians and information scientists-
dc.subjectEducation-
dc.titleΗ πληροφοριακή παιδεία και η χρήση της ως εργαλείο αντιμετώπισης των ψευδών ειδήσεων-
dc.typeMSc Thesis-
dc.relation.deptDepartment of Archival, Library and Information Studies-
dc.relation.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
dc.relation.programΜεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες ΠΜΣ Διαχείριση Πληροφοριών σε Βιβλιοθήκες, Αρχεία, Μουσεία-
dc.contributor.committeememberKoulouris, Alexandros-
dc.linkhttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2876-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeMSc Thesis-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.deptDepartment of Archival, Library and Information Studies-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0002-3310-6616-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
Appears in Collections:Master Theses / Μεταπτυχιακές Εργασίες
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

12
checked on Nov 23, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.