DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKyprianos, Konstantinos-
dc.contributor.authorΚωτσάκη, Αναστασία-
dc.date.accessioned2023-10-13T06:36:44Z-
dc.date.available2023-10-13T06:36:44Z-
dc.date.issued2023-01-15-
dc.identifier.urihttps://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/308-
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ενημέρωση του χρήστη για το «ελεύθερο» Διαδίκτυο με έμφαση στους κινδύνους που ενέχει η χρήση του. Το πλαίσιο μέσα στο οποίο εντάσσεται η εργασία είναι το ευρύτερο επιστημονικό πεδίο «Μέσα και Πληροφοριακή Παιδεία». Οι ειδικότεροι στόχοι της εργασίας αφορούν στα παρακάτω: ενδεικτική καταγραφή των ευρέως χρησιμοποιούμενων δωρεάν μηχανών αναζήτησης και διαδικτυακών πλατφορμών, εντοπισμός των βασικότερων κινδύνων που ενέχει η χρήση τους για τον τελικό χρήστη και συγκεκριμένα του διαδικτυακού εκφοβισμού, της εμπορευματοποίησης των προσωπικών δεδομένων και της απάτης της διαδικτυακής ταυτότητας. Επιπρόσθετα, διερευνώνται οι τρόποι αντιμετώπισης αυτών των κινδύνων όπως είναι η εφαρμογή κωδίκων δεοντολογικής συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο και προτείνεται η ενημέρωση των χρηστών μέσω ενδεικτικών σεναρίων εκπαίδευσης. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε αφορά στα παρακάτω: εντοπισμός των ελεύθερων μηχανών αναζήτησης ιστού και ιστοσελίδων μέσα από την πλατφόρμα Similarweb, και καταγραφή των βασικών πληροφοριών για αυτές στην διαδικτυακή πλατφόρμα https://kotsakiana.omeka.net/. Στη συνέχεια γίνεται εκτεταμένη συστηματική βιβλιογραφική επισκόπηση για τον εντοπισμό των βιβλιογραφικών πηγών προκειμένου για την απάντηση στο καθένα από τα επιμέρους ερωτήματα που τέθηκαν. Αναλυτικότερα γίνεται διερεύνηση των συχνότερων κινδύνων του ελεύθερου Διαδικτύου, των χαρακτηριστικών τους, των επιπτώσεων και των τρόπων αντιμετώπισής τους. Τέλος, γίνεται σχεδιασμός ενδεικτικών σεναρίων εκπαίδευσης για το καθένα από τα τέσσερα επιμέρους θέματα. Συνοπτικά, τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν ότι οι πιο σημαντικοί κίνδυνοι του Διαδικτύου προκαλούν τεράστιες επιπτώσεις στους χρήστες, αρχικά υλικές – οικονομικές αλλά κυρίως ψυχολογικές, ενώ σημειώθηκε ότι η ενημέρωση και η εκπαίδευση για τα φαινόμενα αυτά είναι το πιο σημαντικό μέτρο προστασίας.-
dc.format.extent116-
dc.language.isoel-
dc.publisherUniversity of West Attica (UNIWA)-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές-
dc.subjectΕλεύθερες μηχανές αναζήτησης-
dc.subjectΔιαδικτυακός εκφοβισμός-
dc.subjectΕμπορευματοποίηση προσωπικών δεδομένων-
dc.subjectΑπάτη διαδικτυακής ταυτότητας-
dc.subjectΕκπαιδευτικά σενάρια-
dc.subjectΕλεύθερες πλατφόρμες διαδικτύου-
dc.subjectΚανόνες δεοντολογικής συμπεριφοράς στο διαδίκτυο-
dc.titleΤο «ελεύθερο» διαδίκτυο ως πάροχος πληροφοριών, με έμφαση στην ενημέρωση για τους κινδύνους που ενέχει η χρήση του-
dc.typeMSc Thesis-
dc.relation.deptDepartment of Archival, Library and Information Studies-
dc.relation.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
dc.relation.programΜεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες ΠΜΣ Διαχείριση Πληροφοριών σε Βιβλιοθήκες, Αρχεία, Μουσεία-
dc.contributor.committeememberKouis, Dimitrios-
dc.contributor.committeememberEfthymiou, Foteini-
dc.linkhttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3439-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeMSc Thesis-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.deptDepartment of Archival, Library and Information Studies-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0003-2948-1269-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
Appears in Collections:Master Theses / Μεταπτυχιακές Εργασίες
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

16
checked on Nov 23, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.