DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Michailidis, Tasos | - |
dc.contributor.author | Paschalidou, Gina | - |
dc.date.accessioned | 2023-11-05T19:09:16Z | - |
dc.date.available | 2023-11-05T19:09:16Z | - |
dc.date.issued | 2017-03 | - |
dc.identifier | google_scholar-KSPmw24AAAAJ:WF5omc3nYNoC | - |
dc.identifier.other | KSPmw24AAAAJ:WF5omc3nYNoC | - |
dc.identifier.uri | https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/872 | - |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία εστιάζει μια πρώτη προσέγγιση στην συγκριτική εξέταση των εγχώριων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (ΠΣ) του γνωστικού αντικειμένου της Λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο με τα αντίστοιχα ΠΣ της Αγγλίας. Η έρευνα, που αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης συγκριτικής θεώρησης του τρόπου εισαγωγής και πρόσληψης της Λογοτεχνίας ως διδακτικού αντικειμένου στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση των δύο εκπαιδευτικών συστημάτων, επικεντρώνεται στη συγκριτική μελέτη της στοχοθεσίας και της διδακτικής μεθοδολογίας της Λογοτεχνίας με βάση τα ΑΠΣ του Ελληνικού Γυμνασίου και της αντίστοιχης Βαθμίδας της Αγγλίας (Key Stage 3). Στόχος της είναι η αξιολόγηση και η αποτίμηση των δυνατοτήτων, καινοτομιών και ελλείψεων που εντοπίζονται στα δύο εθνικά ΑΠΣ και μια πρώτη οριοθέτηση των σύγχρονων ευρωπαϊκών τάσεων στη διδακτική του εν λόγω μαθήματος. Η συγκριτική εξέταση ανέδειξε τη διαφορετική δομή των δύο εκπαιδευτικών συστημάτων στην προσέγγιση των λογοτεχνικών έργων. Συγκεκριμένα, τόσο τα ελληνικά αναλυτικά προγράμματα, όσο και τα εγχώρια σχολικά εγχειρίδια στο γνωστικό αντικείμενο της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας διαμορφώνουν ένα πιο συγκεκριμένο και συγκροτημένο παιδαγωγικό πλαίσιο, παρέχοντας σαφέστερες και πληρέστερες οδηγίες στον Έλληνα εκπαιδευτικό, παρά το γεγονός ότι αφήνουν δυνατότητες αυτενέργειας. Αντίθετα, στην περίπτωση του αγγλικού μοντέλου παρατηρείται η τάση για μεγαλύτερη ελευθεριότητα και αυτο-οργάνωση από τους εκπαιδευτικούς, καθώς είναι ελάχιστοι οι περιορισμοί. | en_US |
dc.language.iso | el | en_US |
dc.source | Συνέδριο «Έρευνα προγραμμάτων σπουδών και σχολικών βιβλίων», Κέντρο Έρευνας …, 2017 | - |
dc.title | Η Λογοτεχνία στο Γυμνάσιο: Μια πρώτη συγκριτική μελέτη των αγγλικών και ελληνικών Προγραμμάτων Σπουδών | en_US |
dc.type | Conference Paper | en_US |
dc.relation.conference | Συνέδριο ‘Έρευνα προγραμμάτων σπουδών και σχολικών βιβλίων, Κέντρο Έρευνας και Αξιολόγησης Σχολικών Βιβλίων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, Τομέας Παιδαγωγικής Φιλοσοφικής Σχολής Α.Π.Θ | en_US |
dc.relation.dept | Department of Archival, Library and Information Studies | en_US |
dc.relation.faculty | School of Administrative, Economics and Social Sciences | en_US |
dc.link | https://www.researchgate.net/publication/314719720_E_Logotechnia_sto_Gymnasio_mia_prote_synkritike_melete_ton_ellenikon_kai_ton_anglikon_analytikon_programmaton_spoudon | en_US |
dc.collaboration | University of West Attica (UNIWA) | en_US |
dc.subject.field | Social Sciences | en_US |
dc.country | Greece | en_US |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.openairetype | Conference Paper | - |
item.languageiso639-1 | el | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | Department of Archival, Library and Information Studies | - |
crisitem.author.faculty | School of Administrative, Economics and Social Sciences | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0003-4717-2152 | - |
crisitem.author.parentorg | School of Administrative, Economics and Social Sciences | - |
Appears in Collections: | Conference Papers or Poster or Presentation / Δημοσιεύσεις σε Συνέδρια |
CORE Recommender
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.