DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMichailidis, Tasos-
dc.contributor.authorPaschalidou, Gina-
dc.date.accessioned2023-11-05T19:09:16Z-
dc.date.available2023-11-05T19:09:16Z-
dc.date.issued2017-03-
dc.identifiergoogle_scholar-KSPmw24AAAAJ:WF5omc3nYNoC-
dc.identifier.otherKSPmw24AAAAJ:WF5omc3nYNoC-
dc.identifier.urihttps://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/872-
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία εστιάζει μια πρώτη προσέγγιση στην συγκριτική εξέταση των εγχώριων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (ΠΣ) του γνωστικού αντικειμένου της Λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο με τα αντίστοιχα ΠΣ της Αγγλίας. Η έρευνα, που αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης συγκριτικής θεώρησης του τρόπου εισαγωγής και πρόσληψης της Λογοτεχνίας ως διδακτικού αντικειμένου στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση των δύο εκπαιδευτικών συστημάτων, επικεντρώνεται στη συγκριτική μελέτη της στοχοθεσίας και της διδακτικής μεθοδολογίας της Λογοτεχνίας με βάση τα ΑΠΣ του Ελληνικού Γυμνασίου και της αντίστοιχης Βαθμίδας της Αγγλίας (Key Stage 3). Στόχος της είναι η αξιολόγηση και η αποτίμηση των δυνατοτήτων, καινοτομιών και ελλείψεων που εντοπίζονται στα δύο εθνικά ΑΠΣ και μια πρώτη οριοθέτηση των σύγχρονων ευρωπαϊκών τάσεων στη διδακτική του εν λόγω μαθήματος. Η συγκριτική εξέταση ανέδειξε τη διαφορετική δομή των δύο εκπαιδευτικών συστημάτων στην προσέγγιση των λογοτεχνικών έργων. Συγκεκριμένα, τόσο τα ελληνικά αναλυτικά προγράμματα, όσο και τα εγχώρια σχολικά εγχειρίδια στο γνωστικό αντικείμενο της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας διαμορφώνουν ένα πιο συγκεκριμένο και συγκροτημένο παιδαγωγικό πλαίσιο, παρέχοντας σαφέστερες και πληρέστερες οδηγίες στον Έλληνα εκπαιδευτικό, παρά το γεγονός ότι αφήνουν δυνατότητες αυτενέργειας. Αντίθετα, στην περίπτωση του αγγλικού μοντέλου παρατηρείται η τάση για μεγαλύτερη ελευθεριότητα και αυτο-οργάνωση από τους εκπαιδευτικούς, καθώς είναι ελάχιστοι οι περιορισμοί.en_US
dc.language.isoelen_US
dc.sourceΣυνέδριο «Έρευνα προγραμμάτων σπουδών και σχολικών βιβλίων», Κέντρο Έρευνας …, 2017-
dc.titleΗ Λογοτεχνία στο Γυμνάσιο: Μια πρώτη συγκριτική μελέτη των αγγλικών και ελληνικών Προγραμμάτων Σπουδώνen_US
dc.typeConference Paperen_US
dc.relation.conferenceΣυνέδριο ‘Έρευνα προγραμμάτων σπουδών και σχολικών βιβλίων, Κέντρο Έρευνας και Αξιολόγησης Σχολικών Βιβλίων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, Τομέας Παιδαγωγικής Φιλοσοφικής Σχολής Α.Π.Θen_US
dc.relation.deptDepartment of Archival, Library and Information Studiesen_US
dc.relation.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciencesen_US
dc.linkhttps://www.researchgate.net/publication/314719720_E_Logotechnia_sto_Gymnasio_mia_prote_synkritike_melete_ton_ellenikon_kai_ton_anglikon_analytikon_programmaton_spoudonen_US
dc.collaborationUniversity of West Attica (UNIWA)en_US
dc.subject.fieldSocial Sciencesen_US
dc.countryGreeceen_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeConference Paper-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.deptDepartment of Archival, Library and Information Studies-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0003-4717-2152-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
Appears in Collections:Conference Papers or Poster or Presentation / Δημοσιεύσεις σε Συνέδρια
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

28
checked on Nov 23, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.