DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSotiropoulou, Eleni-
dc.date.accessioned2024-02-26T13:38:11Z-
dc.date.available2024-02-26T13:38:11Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifiergoogle_scholar-RnGY-DEAAAAJ:4DMP91E08xMC-
dc.identifier.isbn978-618-5690-06-9-
dc.identifier.otherRnGY-DEAAAAJ:4DMP91E08xMC-
dc.identifier.urihttps://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/1174-
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία αναλύεται η σημασία που έχουν οι ρουτίνες στην πρώιμη παιδική ηλικία, τόσο στο οικογενειακό περιβάλλον, όσο και στις δομές αγωγής και φροντίδας. Από τις πρώτες ημέρες της ζωής του παιδιού, οι ρουτίνες διαδραματίζουν βασικό ρόλο στη δημιουργία μοτίβων προβλεψιμότητας και ασφάλειας, επηρεάζοντας θετικά τη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ευημερία των παιδιών. Στην αντίθετη περίπτωση, ένα περιβάλλον με έλλειψη σε σταθερές ρουτίνες μπορεί να προκαλέσει στο παιδί άγχος και δυσκολία προσαρμογής. Ως προς το περιβάλλον των βρεφονηπιακών σταθμών, οι ρουτίνες αποτελούν μέρος της παιδαγωγικής διαδικασίας, υποστηρίζοντας την αυτονομία, την αυτορρύθμιση και την κοινωνική αλληλεπίδραση των παιδιών. Η εργασία επικεντρώνεται επίσης στις «ρουτίνες φροντίδας», οι οποίες αποτελούν σημαντικό μέρος της καθημερινότητας στις δομές αγωγής και ενισχύουν την ανάπτυξη υγιών σχέσεων και συναισθηματικής αυτορρύθμισης του παιδιού. Τέλος, επισημαίνεται ότι οι ρουτίνες αποτελούν πηγή γνώσεων και εμπειριών για το παιδί και για αυτό θα πρέπει να διαμορφώνονται ως διασκεδαστικές και ελκυστικές δραστηριότητες, ώστε να μην αντιμετωπίζονται ως υποχρεωτικές και βαρετές, αλλά ως ευκαιρίες για μάθηση και ανάπτυξη.en_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςen_US
dc.relation.ispartofΠρακτικά συνεδρίου "Πρώιμη παιδική ηλικία - παιδικοί σταθμοί - τοπική αυτοδιοίκηση"en_US
dc.sourcehttps://www.researchgate.net/publication …, 2024-
dc.subjectΒρέφη και νήπιαen_US
dc.subjectΒρεφονηπιακός σταθμόςen_US
dc.subjectΠαιδαγωγική της φροντίδαςen_US
dc.subjectΠαιδαγωγοί πρώιμης παιδικής ηλικίαςen_US
dc.subjectΡουτίνεςen_US
dc.titleΡουτίνες στον βρεφονηπιακό σταθμό: ευκαιρίες για μάθηση και ανάπτυξηen_US
dc.typeConference Paperen_US
dc.relation.conferenceΠρακτικά συνεδρίου "Πρώιμη παιδική ηλικία - παιδικοί σταθμοί - τοπική αυτοδιοίκηση", 10-11 Ιουνίου 2023, Αθήνα, Ελλάδαen_US
dc.relation.deptDepartment of Early Childhood Education and Careen_US
dc.relation.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciencesen_US
dc.identifier.spage144en_US
dc.identifier.epage153en_US
dc.linkhttps://ecec.uniwa.gr/ekdoseis-praktika-synedrion/praktika-synedrioy-2024/en_US
dc.collaborationUniversity of West Attica (UNIWA)en_US
dc.subject.fieldSocial Sciencesen_US
dc.journalsOpen Accessen_US
dc.publicationPeer Revieweden_US
dc.countryGreeceen_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeConference Paper-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.deptDepartment of Early Childhood Education and Care-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0002-2712-4148-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
Appears in Collections:Book Chapter / Κεφάλαιο Βιβλίου
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

38
checked on Nov 23, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.