DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSotiropoulou, Eleni-
dc.date.accessioned2024-02-26T17:31:28Z-
dc.date.available2024-02-26T17:31:28Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifiergoogle_scholar-RnGY-DEAAAAJ:Y0pCki6q_DkC-
dc.identifier.isbn978-618-5458-18-8 (τόμος Β')-
dc.identifier.issn978-618-5458-16-4 (set)-
dc.identifier.otherRnGY-DEAAAAJ:Y0pCki6q_DkC-
dc.identifier.urihttps://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/1198-
dc.description.abstractΜετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις του 2015 στο Παρίσι και την Κοπεγχάγη, οι Υπουργοί Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέγραψαν τη Διακήρυξη του Παρισιού. Η Διακήρυξη αυτή, προβλέπει τη λήψη μέτρων σε ευρωπαϊκό, εθνικό και τοπικό επίπεδο για την ενίσχυση της εκπαίδευσης (σε όλες τις βαθμίδες) στην ιδιότητα του πολίτη και την προώθηση των κοινών αξιών της ελευθερίας, της αλληλεγγύης και της ισότητας (European Commission, 2016). Φυσικά, η εκπαίδευση στην ιδιότητα του πολίτη δεν είναι πανάκεια ενάντια σε όλα τα κοινωνικά προβλήματα, ωστόσο, αναμένεται ότι μπορεί να συμβάλλει στην ευημερία της κοινωνίας και στην ειρηνική συνύπαρξη των λαών. Ως εκ τούτου, τα παιδιά θα πρέπει από πολύ νωρίς να καλλιεργήσουν τις κοινωνικές, διαπροσωπικές και πολιτικές δεξιότητες, αλλά και να συνειδητοποιήσουν τον ρόλο των θεσμών στη σωστή λειτουργία της κοινωνίας (European Commission / Eurydice Brief, 2017). Επομένως, σκοπός της εκπαίδευσης του πολίτη είναι η καλλιέργεια βασικών, γνώσεων και στάσεων που θα βοηθήσουν τους/τις μαθητές/ήτριες μελλοντικά να γίνουν υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες που θα συμμετέχουν στα κοινά του τόπου και στις δημοκρατικές διαδικασίες. Ειδικά στην προσχολική ηλικία, η έμφαση δίνεται περισσότερο στις ικανότητες που σχετίζονται με την εποικοδομητική αλληλεπίδραση με τους άλλους και την προσωπική ανάπτυξη των παιδιών. Προς αυτήν την κατεύθυνση, φαίνεται πως το παιχνίδι -που αποτελεί πηγή χαράς και ευχαρίστησης για το παιδί - μπορεί να συνδράμει, ώστε η εκπαίδευση του πολίτη να επιτύχει τον σκοπό της και τα παιδιά να αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες και στάσεις που θα οικοδομήσουν τον «πολιτικό εαυτό» τους.en_US
dc.language.isoelen_US
dc.sourcehttps://www.researchgate.net/publication …, 2021-
dc.subjectΙδιότητα του πολίτηen_US
dc.subjectΕκπαίδευση του πολίτηen_US
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαen_US
dc.subjectΠαιχνίδιen_US
dc.titleΤο παιχνίδι ως μέσο για την εκπαίδευση στην ιδιότητα του πολίτη κατά την προσχολική ηλικίαen_US
dc.typeConference Paperen_US
dc.relation.deptDepartment of Early Childhood Education and Careen_US
dc.relation.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciencesen_US
dc.relation.volume2en_US
dc.identifier.spage455en_US
dc.identifier.epage466en_US
dc.linkhttp://ekedisy.gr/?p=13809en_US
dc.collaborationUniversity of West Attica (UNIWA)en_US
dc.subject.fieldSocial Sciencesen_US
dc.journalsOpen Accessen_US
dc.publicationPeer Revieweden_US
dc.countryGreeceen_US
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1el-
item.openairetypeConference Paper-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.deptDepartment of Early Childhood Education and Care-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0002-2712-4148-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
Appears in Collections:Book Chapter / Κεφάλαιο Βιβλίου
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

22
checked on Nov 5, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.