DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKoulouris, Alexandros-
dc.contributor.authorΜηλιαρέσης, Ιωάννης-
dc.date.accessioned2023-10-12T07:35:15Z-
dc.date.available2023-10-12T07:35:15Z-
dc.date.issued2021-07-13-
dc.identifier.urihttps://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/138-
dc.description.abstractΑδιαμφισβήτητα η σχολική βιβλιοθήκη δεν αποτελεί μόνο ένα καταλυτικό πόρο στη διακίνηση της πληροφορίας και της γνώσης, αλλά και έναν εξίσου σημαντικό και διαχρονικό εκπαιδευτικό πόρο. Υπό αυτό το πρίσμα ο σκοπός της εργασίας αποβλέπει να αναδείξει την αναγκαιότητα των σχολικών βιβλιοθηκών στα σχολεία και τον καθοριστικό παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό τους ρόλο στην αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου. Συγκεκριμένα διερευνάται μέσα από τις απόψεις των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ο τρόπος με τον οποίο η σχολική βιβλιοθήκη συμβάλλει ως εκπαιδευτικός θεσμός στην ενίσχυση της σχολικής μονάδας. Ειδικότερα, η διερεύνηση επικεντρώνεται στην επίδραση της σχολικής βιβλιοθήκης στα μαθησιακά αποτελέσματα και στην ανάπτυξη του πληροφοριακού γραμματισμού των μαθητών, αλλά και η ειδικότερη επίδραση της στον σχεδιασμό της διδασκαλίας με στόχο τον εκσυγχρονισμό της, ώστε να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις εκπαιδευτικές απαιτήσεις τους 21ου αιώνα. Για την επίτευξη του σκοπού, αλλά και των επιμέρους στόχων διεξήχθη ποσοτική έρευνα, ενώ ακολούθως ως ερευνητικό εργαλείο για τη συλλογή των δεδομένων επιλέχθηκε το ερωτηματολόγιο. Τα ευρήματα κατέδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν από τη μία μεριά τη σχολική βιβλιοθήκη ως δυναμικό μοχλό για να επηρεάσει θετικά τη βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών και την καλύτερη διαχείριση της πληροφορίας και των πληροφοριακών πηγών, αλλά από την άλλη διαπιστώνεται ότι ο υποβαθμισμένος ρόλος της στα σχολεία δεν την καθιστά το εφαλτήριο για να επιτευχθούν τα ως άνω αποτελέσματα στην καθημερινή πρακτική. Ακολούθως για τους ίδιους λόγους η επίδραση της σχολικής βιβλιοθήκης στη μεταμόρφωση της διδασκαλίας σε μία ερευνητική διαδικασία εμπλουτισμένη με τα εφόδια της σύγχρονης τεχνολογίας φαίνεται να αγγίζει τη σφαίρα του ανέφικτου για τα δεδομένα της ελληνικής εκπαίδευσης. Ως εκ τούτου η εν λόγω έρευνα καταδεικνύει την ανάγκη επανασχεδιασμού των στόχων τους εκπαιδευτικού συστήματος, ώστε να αποκτήσει ο θεσμός της σχολικής βιβλιοθήκης τη θέση που της ανήκει στο ελληνικό σχολείο.en_US
dc.format.extent74en_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherUniversity of West Attica (UNIWA)en_US
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνέςen_US
dc.subjectΣχολική βιβλιοθήκηen_US
dc.subjectΜαθησιακά αποτελέσματαen_US
dc.subjectΠληροφοριακός γραμματισμόςen_US
dc.subjectΑναλυτικά προγράμματαen_US
dc.subjectΤυπική μάθησηen_US
dc.subjectΆτυπη μάθησηen_US
dc.subjectΔιδασκαλίαen_US
dc.titleΟι απόψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με τον ρόλο των σχολικών βιβλιοθηκών στην ενίσχυση της σχολικής μονάδαςen_US
dc.typeBachelor Thesisen_US
dc.relation.deptDepartment of Archival, Library and Information Studiesen_US
dc.relation.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciencesen_US
dc.relation.programΠτυχιακές εργασίες τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησηςen_US
dc.contributor.committeememberKokkinos, Dionysis-
dc.contributor.committeememberKyprianos, Konstantinos-
dc.linkhttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-622en_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1el-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeBachelor Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.deptDepartment of Archival, Library and Information Studies-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0002-4011-2678-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
Appears in Collections:Bachelor Theses / Πτυχιακές Εργασίες
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

33
checked on Oct 11, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.