Οι απόψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με τον ρόλο των σχολικών βιβλιοθηκών στην ενίσχυση της σχολικής μονάδας
Authors: Μηλιαρέσης, Ιωάννης 
Advisor: Koulouris, Alexandros 
Committee Member: Kokkinos, Dionysis 
Kyprianos, Konstantinos 
Publisher: University of West Attica (UNIWA)
Issue Date: 13-Jul-2021
Program: Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης
Keywords: Σχολική βιβλιοθήκη, Μαθησιακά αποτελέσματα, Πληροφοριακός γραμματισμός, Αναλυτικά προγράμματα, Τυπική μάθηση, Άτυπη μάθηση, Διδασκαλία
Abstract: 
Αδιαμφισβήτητα η σχολική βιβλιοθήκη δεν αποτελεί μόνο ένα καταλυτικό πόρο στη διακίνηση της πληροφορίας και της γνώσης, αλλά και έναν εξίσου σημαντικό και διαχρονικό εκπαιδευτικό πόρο. Υπό αυτό το πρίσμα ο σκοπός της εργασίας αποβλέπει να αναδείξει την αναγκαιότητα των σχολικών βιβλιοθηκών στα σχολεία και τον καθοριστικό παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό τους ρόλο στην αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου. Συγκεκριμένα διερευνάται μέσα από τις απόψεις των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ο τρόπος με τον οποίο η σχολική βιβλιοθήκη συμβάλλει ως εκπαιδευτικός θεσμός στην ενίσχυση της σχολικής μονάδας. Ειδικότερα, η διερεύνηση επικεντρώνεται στην επίδραση της σχολικής βιβλιοθήκης στα μαθησιακά αποτελέσματα και στην ανάπτυξη του πληροφοριακού γραμματισμού των μαθητών, αλλά και η ειδικότερη επίδραση της στον σχεδιασμό της διδασκαλίας με στόχο τον εκσυγχρονισμό της, ώστε να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις εκπαιδευτικές απαιτήσεις τους 21ου αιώνα. Για την επίτευξη του σκοπού, αλλά και των επιμέρους στόχων διεξήχθη ποσοτική έρευνα, ενώ ακολούθως ως ερευνητικό εργαλείο για τη συλλογή των δεδομένων επιλέχθηκε το ερωτηματολόγιο. Τα ευρήματα κατέδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν από τη μία μεριά τη σχολική βιβλιοθήκη ως δυναμικό μοχλό για να επηρεάσει θετικά τη βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών και την καλύτερη διαχείριση της πληροφορίας και των πληροφοριακών πηγών, αλλά από την άλλη διαπιστώνεται ότι ο υποβαθμισμένος ρόλος της στα σχολεία δεν την καθιστά το εφαλτήριο για να επιτευχθούν τα ως άνω αποτελέσματα στην καθημερινή πρακτική. Ακολούθως για τους ίδιους λόγους η επίδραση της σχολικής βιβλιοθήκης στη μεταμόρφωση της διδασκαλίας σε μία ερευνητική διαδικασία εμπλουτισμένη με τα εφόδια της σύγχρονης τεχνολογίας φαίνεται να αγγίζει τη σφαίρα του ανέφικτου για τα δεδομένα της ελληνικής εκπαίδευσης. Ως εκ τούτου η εν λόγω έρευνα καταδεικνύει την ανάγκη επανασχεδιασμού των στόχων τους εκπαιδευτικού συστήματος, ώστε να αποκτήσει ο θεσμός της σχολικής βιβλιοθήκης τη θέση που της ανήκει στο ελληνικό σχολείο.
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/138
Rights: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Type: Bachelor Thesis
Department: Department of Archival, Library and Information Studies 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Appears in Collections:Bachelor Theses / Πτυχιακές Εργασίες

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

33
checked on Oct 11, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.