Γράφοντας τις δικές μας «Oδύσσειες»: η δημιουργική προσέγγιση του μουσειακού κόσμου μέσα από τον κόσμο της λογοτεχνίας
Authors: Kalessopoulou, Despina 
Kouseri, Georgia 
Publisher: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Issue Date: 1-Jan-2020
Journal: MuseumEdu 
Issue: 7
Abstract: 
Το παρόν άρθρο έχει σκοπό να συζητήσει εκφάνσεις της συνομιλίας μουσειακών εκθέσεων με τη λογοτεχνία και να ανιχνεύσει την επίδρασή τους στη δημιουργική γραφή και έκφραση του εφηβικού κοινού που τις «διαβάζει». Αφορμή αποτέλεσε η περιοδική έκθεση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου «Οδύσσειες», μια έκθεση που ενθάρρυνε νέους συσχετισμούς, αξιοποιώντας, μεταξύ άλλων ερμηνευτικών μέσων, την προσέγγιση των αρχαιολογικών ευρημάτων μέσα από την ποίηση του Ομήρου και εμβληματικών νεοελλήνων ποιητών. Το ατμοσφαιρικό περιβάλλον της έκθεσης και η υπαινικτική χρήση του ποιητικού λόγου για τη νοηματοδότηση των εκθεμάτων έδωσε το έναυσμα για μια εναλλακτική εκπαιδευτική προσέγγιση, που βασίστηκε στη χρήση της δημιουργικής γραφής. Το άρθρο θα σχολιάσει την ανταπόκριση μιας ομάδας εφήβων στη διαφορετική «ανάγνωση» των αρχαιολογικών εκθεμάτων με τη βοήθεια του λογοτεχνικού υλικού, αλλά και τη λειτουργία του εκθεσιακού περιβάλλοντος ως έμπνευση για προσωπικές λογοτεχνικές απόπειρες και για μια διαφορετική πρόσληψη του παρελθόντος ως εσωτερικό συγκινησιακό βίωμα.
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/1397
Type: Article
Department: Department of Early Childhood Education and Care 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Affiliation: University of West Attica (UNIWA) 
Appears in Collections:Articles / Άρθρα

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

20
checked on Nov 5, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.