Προσβασιμότητα σε παιδικές βιβλιοθήκες σε άτομα με εντυπο-αναπηρία
Authors: Ρουκουνάκη, Μαρία-Ειρήνη 
Advisor: Kyriaki - Manessi, Daphne 
Committee Member: Kyprianos, Konstantinos 
Koulouris, Alexandros 
Publisher: University of West Attica (UNIWA)
Issue Date: 8-Mar-2022
Program: Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης
Keywords: Εντυπο-αναπηρία, Προσβασιμότητα, Παιδικές βιβλιοθήκες, Αμεα, Άτομα με ειδικές ανάγκες, Βιβλιοθήκες, Συμμετοχή, Λειτουργικότητα, Disability
Abstract: 
Το θέμα της εργασίας αυτής, είναι η ένταξη παιδιών με ειδικές ανάγκες, και συγκεκριμένα με εντυποαναπηρία, στις παιδικές βιβλιοθήκες. Στην εργασία, αρχικά, θα παρουσιαστούν τα διαφορετικά είδη αναπηριών και αναγκών, καθώς και η ψυχολογία των ατόμων με αναπηρία αναφορικά με την ενσωμάτωσή τους στην κοινότητα μίας βιβλιοθήκης. Επίσης εξετάζεται το νομοθετικό πλαίσιο που εξασφαλίζει τα δικαιώματα πρόσβασης στις βιβλιοθήκες σε εθνικό και κοινοτικό επίπεδο. Εν συνεχεία, θα παρουσιαστούν οι τεχνολογικές υποδομές και όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις, υλικές και μη, προκειμένου να οργανωθεί μια βιβλιοθήκη που μπορεί να υποστηρίξει άτομα που έχουν περιορισμούς στην πρόσβαση στο έντυπο βιβλίο. Ακολούθως, θα ερευνηθεί η ισχύουσα κατάσταση στην Ελλάδα: θα εντοπιστούν ποιες παιδικές βιβλιοθήκες πληρούν κριτήρια προσβασιμότητας και ποιες όχι, θα καταγραφούν οι πρακτικές και οι υποδομές που εμφανίζει κάθε βιβλιοθήκη, και θα διαπιστωθεί ο βαθμός κατάρτισης του προσωπικού των βιβλιοθηκών αναφορικά με τα άτομα με αναπηρία. Τα κυριότερα συμπεράσματα περιλαμβάνουν τη σύγκριση μεταξύ των παρεχόμενων υπηρεσιών των βιβλιοθηκών και γίνονται προτάσεις για την βελτίωση των υπηρεσιών των παιδικών βιβλιοθηκών σε άτομα με εντυποαναπηρία στην χώρα μας.
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/166
Rights: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Type: Bachelor Thesis
Department: Department of Archival, Library and Information Studies 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Appears in Collections:Bachelor Theses / Πτυχιακές Εργασίες

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

23
checked on Nov 14, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.