Οι απόψεις των επιστημόνων της πληροφόρησης για την εφαρμογή μεθόδων μάρκετινγκ για την ανάπτυξη και προώθηση των υπηρεσιών των βιβλιοθηκών
Authors: Τακάτογλου, Αλκμήνη 
Advisor: Vraimaki, Eftichia 
Committee Member: Koulouris, Alexandros 
Antoniou, Angeliki 
Publisher: University of West Attica (UNIWA)
Issue Date: 7-Jul-2022
Program: Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης
Keywords: Βιβλιοθήκη, Μάρκετινγκ, Προώθηση, Επιστήμονας πληροφόρησης, Βιβλιοθηκονόμος, Υπηρεσίες βιβλιοθήκης
Abstract: 
Στο σημερινό ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον των βιβλιοθηκών, η ανάπτυξη νέων υπηρεσιών που να ανταποκρίνονται στις ολοένα μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των χρηστών είναι καθοριστικής σημασίας για την βιωσιμότητα των οργανισμών αυτών. Παράλληλα, οι συλλογές και οι προσφερόμενες υπηρεσίες των βιβλιοθηκών παραμένουν ακόμα και σήμερα άγνωστες σε σημαντικό μέρος των δυνητικών αλλά και των υφιστάμενων χρηστών τους. χρήστες. Για την αντιμετώπιση των ζητημάτων αυτών η εφαρμογή των πρακτικών και εφαρμογών μάρκετινγκ στις βιβλιοθήκες είναι ιδιάζουσας σημασίας. Με τον τρόπο αυτόν οι βιβλιοθήκες θα πετύχουν όχι μόνο την προώθηση και αναγνώριση των παρεχόμενων υπηρεσιών και των συλλογών τους, αλλά και την αναγνώριση των αναγκών τον χρηστών της με στόχο τη βέλτιστη εξυπηρέτησή τους. Σκοπός της παρούσας πτυχιακής είναι να διερευνηθούν οι απόψεις των εργαζομένων σε ελληνικές βιβλιοθήκες αναφορικά με την εφαρμογή μεθόδων μάρκετινγκ για την προώθηση συλλογών και υπηρεσιών. Πιο συγκεκριμένα, μελετάται η στάση των βιβλιοθηκονόμων έναντι του μάρκετινγκ, η αξιολόγηση και η σημαντικότητα των δραστηριοτήτων του μάρκετινγκ, ο βαθμός εμπλοκής των εργαζομένων, οι δεξιότητες των βιβλιοθηκονόμων για την εφαρμογή μάρκετινγκ και τέλος πιθανές προκλήσεις για την εφαρμογή του μάρκετινγκ στις ελληνικές βιβλιοθήκες. Για τη συλλογή πρωτογενών δεδομένων κατασκευάστηκε ένα ηλεκτρονικό δομημένο ερωτηματολόγιο ατομικής συμπλήρωσης. Για τον έλεγχο των ερευνητικών ερωτημάτων υιοθετήθηκε η ποσοτική μεθοδολογία (έρευνα επισκόπησης απόψεων). Συνολικά, συγκεντρώθηκαν 181 ερωτηματολόγια, κατάλληλα για στατιστική ανάλυση, από όλα τα είδη βιβλιοθηκών. Συμπερασματικά, δεν υπάρχει ξεκάθαρη άποψη και γνώση για το μάρκετινγκ, πράγμα που εν μέρει μπορεί να σχετίζεται με την ηλικία των εργαζομένων, καθώς στα παλαιότερα προγράμματα σπουδών δεν εντασσόταν το μάθημα του μάρκετινγκ. Επίσης, η έλλειψη προσωπικού επηρεάζει την εφαρμογή τεχνικών μάρκετινγκ, ως αποτέλεσμα να μην είναι σε προτεραιότητα η εφαρμογή του. Τέλος, η στάση των βιβλιοθηκονόμων φαίνεται να είναι θετική ως προς την εφαρμογή τέτοιων εργαλείων, αλλά υπάρχουν μία σειρά από παράγοντες που την περιορίζουν.
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/180
Rights: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Type: Bachelor Thesis
Department: Department of Archival, Library and Information Studies 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Appears in Collections:Bachelor Theses / Πτυχιακές Εργασίες

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

27
checked on Oct 11, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.