Η επίδραση της συναισθηματικής νοημοσύνης στην επαγγελματική ικανοποίηση του προσωπικού του 251 Γενικού Νοσοκομείου Αεροπορίας
Other Titles: The impact of emotional intelligence on the vocational satisfaction of healthcare personnel in the 251 General Hospital of the Hellenic Air Force
Authors: Goula, Aspasia 
Natsis, Chrysostomos 
Yfantopoulos, N. 
Lykoudi, M. 
Issue Date: 1-Nov-2021
Journal: Αρχεία Ελληνικής Ιατρικής 
Volume: 38
Issue: 6
Keywords: Ενσυναίσθηση, Επαγγελματική ικανοποίηση, Συναισθηματική νοημοσύνη
Abstract: 
ΣΚΟΠΟΣ Η διερεύνηση της επίδρασης της συναισθηματικής νοημοσύνης και της ενσυναίσθησης των ανώτερων στελεχών (διευθυντών-προϊσταμένων κλινικών) στην επαγγελματική ικανοποίηση του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού του 251 Γενικού Νοσοκομείου Αεροπορίας (ΓΝΑ). ΥΛΙΚΟ-ΜΕΘΟΔΟΣ
Διεξήχθη δειγματοληπτική ποσοτική έρευνα σε δείγμα 100 επαγγελματιών υγείας (20 διευθυντές-προϊστάμενοι και 80 ιατρονοσηλευτικό προσωπικό) του 251 ΓΝΑ. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν δύο τυποποιημένα ερωτηματολόγια αυτοαναφοράς μεταφρασμένα στα Ελληνικά: Το Emotional
Competence Inventory (ECI) και το Job Satisfaction Survey (JSS). Για τη στατιστική ανάλυση και των δύο ερωτηματολογίων έγινε χρήση του λογισμικού προγράμματος Statistical Package for Social Sciences (SPSS), έκδοση 21.0.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψαν υψηλά ποσοστά συναισθηματικής νοημοσύνης στα ανώτερα στελέχη στις περισσότερες από τις κλίμακες του ερωτηματολογίου, σημειώνοντας υψηλότερο ποσοστό, οι διευθυντές στην κλίμακα της «διαχείρισης των διαπροσωπικών σχέσεων» (4,26) και οι προϊστάμενοι (4,32) στην κλίμακα της «κοινωνικής επίγνωσης». Ο μέσος όρος των απαντήσεων των ερωτώμενων σε όλες τις κλίμακες των ερωτήσεων εμφανίστηκε εξαιρετικά υψηλός, κυμαινόμενος από 3,92–4,26, με μικρές αποκλίσεις στις τιμές μεταξύ των δύο κατηγοριών (διευθυντών-προϊσταμένων). Αναφορικά με την επαγγελματική ικανοποίηση, η γενική άποψη του ιατρικού και του νοσηλευτικού προσωπικού εκφράστηκε
ως ουδέτερη. Οι εργαζόμενοι σε ορισμένους τομείς της εργασίας τους αισθάνονταν ικανοποιημένοι και σε άλλους δυσαρεστημένοι. Συγκεκριμένα, παρατηρήθηκε ότι στους παράγοντες «εποπτεία-επίβλεψη» και «συναδελφικό περιβάλλον» το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό δήλωσε ικανοποιημένο, ενώ δυσαρέσκεια αποτυπώθηκε στις διαστάσεις «οικονομικές απολαβές», «προαγωγή», «προνόμια-οφέλη» και «σύστημα ανταμοιβών». Ουδέτερη στάση παρουσιάστηκε ως προς τις «συνθήκες εργασίας», την «επικοινωνία» και
τη «φύση εργασίας». ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την έρευνα, η συναισθηματική νοημοσύνη των ανώτερων στελεχών παρουσιάζεται ιδιαίτερα υψηλή. Το παραπάνω δεν οδηγεί όμως και στην επαγγελματική ικανοποίηση του ιατρικού και του νοσηλευτικού προσωπικού, που αποτυπώνεται ως ουδέτερη.
ISSN: 1105-3992
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/1866
Type: Article
Department: Department of Business Administration 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Affiliation: University of West Attica (UNIWA) 
Appears in Collections:Articles / Άρθρα

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

10
checked on Jul 4, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.