DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Hatzigianni, Maria | - |
dc.date.accessioned | 2024-05-13T14:26:50Z | - |
dc.date.available | 2024-05-13T14:26:50Z | - |
dc.date.issued | 2020-11 | - |
dc.identifier.isbn | 978 - 618 - 5458 - 08 - 9 | - |
dc.identifier.uri | https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/2350 | - |
dc.description.abstract | Η ελεύθερη χρήση τεχνολογιών αφής (τάμπλετ) σε μια ελληνική τάξη νηπιαγωγείου (16 παιδιά, 4 έως 5 ετών) θα παρουσιαστεί σε αυτή την εισήγηση. Το ‘πλαίσιο ψηφιακού παιχνιδιού’ (digital play framework by Bird & Edwards, 2015) που στηρίζεται στην παιδαγωγική θεωρία του Vygotsky μεταφράστηκε στην Ελληνική γλώσσα και υιοθετήθηκε σε αυτήν την μελέτη. Στόχος της έρευνας ήταν να κατανοήσουμε την εισαγωγική χρήση των νέων τεχνολογιών αφής από τα παιδιά, αλλά και να διερευνήσουμε τη χρησιμότητα αυτού του εργαλείου. Τα παιδιά σε ζευγάρια παρακολουθήθηκαν δέκα φορές (γραπτές και βιντεοσκοπημένες παρατηρήσεις) από δύο νηπιαγωγούς. Τα ευρήματα έδειξαν ότι το προσαρμοσμένο πλαίσιο ήταν ιδιαίτερα εύκολο στη χρήση του και αποτελεσματικό για την παρατήρηση των παιδιών, αλλά θα μπορούσε να επωφεληθεί από περισσότερη ευελιξία και μια λιγότερο γραμμική δομή. Το ελεύθερο παιχνίδι βοήθησε τα παιδιά να εξερευνήσουν τις λειτουργίες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της συσκευής (epistemic play). Η ελεύθερη χρήση του τάμπλετ συνέβαλε στην αύξηση του ενθουσιασμού και της περιέργειας για μάθηση, στην ενίσχυση της συνεργασίας αλλά και στη δημιουργικότητα. Τα τάμπλετ εισχώρησαν στην καθημερινότητα της ζωής του νηπιαγωγείου με ένα ομαλό τρόπο και έγιναν μέρος του κοινωνικού παιχνιδιού, της καταγραφής σημαντικών στιγμών αλλά και εργαλεία αν αστοχασμού και κριτικής (ludic play) όταν έπρεπε τα παιδιά να βρουν λύσεις σε προβλήματα (για παράδειγμα, τον νικητή σε έναν αγώνα τρεξίματος). Αυτή η μελέτη είναι σημαντική καθώς αναφέρεται σε ένα ανεξερεύνητο εργαλείο παρατήρησης του ψηφιακού παιχνιδιού στην Ελλάδα, αλλά επίσης επειδή παρέχει χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο αποτελεσματικότερης αξιολόγησης του παιχνιδιού των παιδιών με τις νέες τεχνολογίες. | en_US |
dc.language.iso | el | en_US |
dc.relation.ispartof | Πρακτικά 1ου Επιστημονικού Συνεδρίου «Το εκπαιδευτικό παιχνίδι στην τυπική και μη τυπική μάθηση» | en_US |
dc.title | Η χρήση του πλαισίου παρατήρησης ψηφιακού παιχνιδιού στο Ελληνικό Νηπιαγωγείο | en_US |
dc.type | Book Chapter | en_US |
dc.relation.conference | 1ο Επιστημονικό Συνέδριο «Το εκπαιδευτικό παιχνίδι στην τυπική και μη τυπική μάθηση», 14-15 Νοεμβρίου 2020, Αθήνα, Ελλάδα | en_US |
dc.relation.dept | Department of Early Childhood Education and Care | en_US |
dc.relation.faculty | School of Administrative, Economics and Social Sciences | en_US |
dc.link | https://www.dropbox.com/scl/fi/z7q87b1lustwzncdvszur/1%CE%BF-%CE%A3%CF%85%CE%BD%CE%AD%CE%B4%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CE%A4%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BB%CE%AE%CF%88%CE%B5%CF%89%CE%BD.pdf?rlkey=axou8mwtrh7e9gec766r8z9ok&e=1&dl=0 | en_US |
dc.collaboration | University of West Attica (UNIWA) | en_US |
dc.subject.field | Social Sciences | en_US |
dc.publication | Peer Reviewed | en_US |
dc.country | Greece | en_US |
local.metadatastatus | not verified | en_US |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.openairetype | Book Chapter | - |
item.languageiso639-1 | el | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | Department of Early Childhood Education and Care | - |
crisitem.author.faculty | School of Administrative, Economics and Social Sciences | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0001-9378-2598 | - |
crisitem.author.parentorg | School of Administrative, Economics and Social Sciences | - |
Appears in Collections: | Book Chapter / Κεφάλαιο Βιβλίου |
CORE Recommender
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.