Ψυχαναλυτική Σκέψη στην Προσχολική Εκπαίδευση
Authors: Navridi, Evanthia (Anthia) 
Anagnostaki, Lida 
Pretorius, Inge-Martine 
Publisher: Παπαζήση
Issue Date: 1-Jan-2024
Abstract: 
Σε αυτό το βιβλίο φιλοδοξούμε να αναδείξουμε πώς η ψυχαναλυτική σκέψη μπορεί να ρίξει φως στο «τι συμβαίνει» στις τάξεις της προσχολικής εκπαίδευσης και πώς η ψυχαναλυτική ματιά μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο που θα συμβάλει, θα ενισχύσει και θα εμπλουτίσει όλους και όλες όσοι εμπλέκονται σε αυτή (τα παιδιά, τους/τις εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους/τις «ειδικούς»). Αξίζει, άλλωστε, να δοθεί στην προσχολική εκπαίδευση ο χώρος και η εμβάθυνση που αρμόζει, καθώς οι πρώτες εμπειρίες σε όλα τα πλαίσια (άρα και το μαθησιακό/σχολικό πλαίσιο) έχουν την ιδιότητα να επηρεάζουν καίρια όλη τη μετέπειτα εξέλιξη.
Το βιβλίο αντλεί υλικό από τη μακρόχρονη θεραπευτική εμπειρία μας με παιδιά προσχολικής ηλικίας, τη συνεργασία μας με εκπαιδευτικούς προσχολικής αγωγής και τη διδασκαλία μας για αυτά τα θέματα σε ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Προτάσσουμε την ανάγκη για ενσυναισθηματική παρατήρηση μέσα στην τάξη, για σκέψη που προσπαθεί να βρει συνδέσεις ανάμεσα στη συμπεριφορά και τις πολλαπλές πιθανές αιτίες αυτής, αλλά και για ψυχική διαθεσιμότητα των ενηλίκων που αναλαμβάνουν να συνοδεύσουν τα μικρά παιδιά στο πρώτο ταξίδι τους στην οργανωμένη μάθηση και διδασκαλία.
Ένας είναι ο τελικός μας στόχος: να καλέσουμε τους αναγνώστες και τις αναγνώστριες να αναλογιστούν μαζί μας για τα πρώτα βήματα στο σχολείο και τι αυτά μπορεί να σημαίνουν. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου).
ISBN: 9789600242638
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/2419
Type: Book
Department: Department of Early Childhood Education and Care 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Affiliation: University of West Attica (UNIWA) 
Appears in Collections:Books / Βιβλία

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

34
checked on Nov 23, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.