DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEfthymiou, Foteini-
dc.contributor.authorKoulouris, Alexandros-
dc.contributor.authorKyprianos, Konstantinos-
dc.contributor.authorKouis, Dimitrios-
dc.date.accessioned2025-03-12T14:12:21Z-
dc.date.available2025-03-12T14:12:21Z-
dc.date.issued2024-09-
dc.identifier.urihttps://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/3076-
dc.description.abstractΈνα από τα σημαντικότερα μαθήματα του προγράμματος σπουδών στο Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής είναι η Πληροφοριακή Παιδεία. Ενώ βασικός σκοπός του μαθήματος είναι η ανάπτυξη των μεταβιβάσιμων σε όλους τους τομείς της ζωής, δεξιοτήτων που προτείνει η Πληροφοριακή Παιδεία, οι διδάσκοντες επανασχεδίασαν το περίγραμμα και την ύλη του μαθήματος, με βάση την επίκαιρη και εξαιρετικά κρίσιμη για το μέλλον όλων μας Ατζέντα 2030 των Ηνωμένων Εθνών. Οι φοιτήτριες και φοιτητές είχαν την ευκαιρία να εμβαθύνουν στις ακόλουθες δεξιότητες της Πληροφοριακής Παιδείας, με βάση ασκήσεις εμπνευσμένες από τα ποικίλα θέματα των 17 Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης: στον καθορισμό της πληροφοριακής ανάγκης, στην αναζήτηση πληροφορίας και πρόσβασης σε αυτή, στον έλεγχο της πληροφορίας με βάση συγκεκριμένα κριτήρια αξιοπιστίας και συνάφειας, στη μελέτη πηγών, στη σύνθεση και δημιουργία νέου περιεχομένου, στην ηθική χρήση της πληροφορίας και του περιεχομένου και στο διαμοιρασμό και ανταλλαγή της πληροφορίας, της γνώσης και του νέου περιεχομένου. Απότοκο αυτής της συστηματικής εργασίας φοιτητών και φοιτητριών είναι 92 ιστολόγια, με πλούσιο και αξιόπιστο περιεχόμενο και απόψεις, τόσο για τα θέματα της Βιώσιμης Ανάπτυξης, όσο και για σχετικές δράσεις οργανισμών και βιβλιοθηκών. Τα μεταδεδομένα των ιστολογίων καταχωρίστηκαν από τις φοιτήτριες και τους φοιτητές στο omeka.net, το οποίο αποτελεί μία διαδικτυακή πλατφόρμα για την κοινή χρήση ψηφιακών συλλογών. Με αυτόν τον τρόπο είναι προσβάσιμα από όσες και όσους ενδιαφέρονται να ενημερωθούν για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και ειδικότερα από τις βιβλιοθήκες που επιθυμούν να αναλάβουν δράση για αυτά τα θέματα. Στην παρούσα εισήγηση γίνεται αναφορά στον τρόπο σχεδιασμού και υλοποίησης του συγκεκριμένου μαθήματος και δίνεται έμφαση στα αποτελέσματά του, ειδικά μέσα από τη συμμετοχή των φοιτητριών και φοιτητών που παρουσίασαν τα ιστολόγιά τους στο Συνέδριο της ΕΕΒΕΠ 2024.en_US
dc.language.isoelen_US
dc.subjectΠληροφοριακή παιδείαen_US
dc.subjectΒιώσιμη ανάπτυξηen_US
dc.subjectΒιβλιοθήκεςen_US
dc.subjectΟργανισμοίen_US
dc.subjectΙστολόγιαen_US
dc.titleΙστολόγια φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ως αξιόπιστες πηγές πληροφόρησης για τη βιώσιμη ανάπτυξη και το ρόλο των βιβλιοθηκών σε αυτήen_US
dc.typeConference Paperen_US
dc.relation.conferenceΣυνέδριο Ένωσης Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων και Επιστημόνων Πληροφόρησης "Συνέργειες, Καινοτομίες και Μετασχηματισμοί στις Βιβλιοθήκες: Κατευθύνσεις για βιώσιμο μέλλον", 16-19 Σεπτεμβρίου 2024, Κοζάνη, Ελλάδαen_US
dc.relation.deptDepartment of Archival, Library and Information Studiesen_US
dc.relation.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciencesen_US
dc.collaborationUniversity of West Attica (UNIWA)en_US
dc.subject.fieldSocial Sciencesen_US
dc.publicationPeer Revieweden_US
dc.countryGreeceen_US
local.metadatastatusnot verifieden_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeConference Paper-
item.languageiso639-1el-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.deptDepartment of Archival, Library and Information Studies-
crisitem.author.deptDepartment of Archival, Library and Information Studies-
crisitem.author.deptDepartment of Archival, Library and Information Studies-
crisitem.author.deptDepartment of Archival, Library and Information Studies-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0002-7970-0856-
crisitem.author.orcid0000-0002-4011-2678-
crisitem.author.orcid0000-0003-2948-1269-
crisitem.author.orcid0000-0002-5948-9766-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
Appears in Collections:Conference Papers or Poster or Presentation / Δημοσιεύσεις σε Συνέδρια
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

41
checked on Apr 11, 2025

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.