DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKoulouris, Alexandros-
dc.contributor.authorKokkinos, Dionysis-
dc.contributor.authorKoseoglou, Eleftheria-
dc.date.accessioned2023-10-16T16:08:20Z-
dc.date.available2023-10-16T16:08:20Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.otherSLMN8WYAAAAJ:RYcK_YlVTxYC-
dc.identifier.urihttps://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/453-
dc.description.abstractΗ λογοκλοπή ως φαινόμενο απασχολεί την ακαδημαϊκή κοινότητα εδώ και πολλά χρόνια. Η έλευση του διαδικτύου και η εύκολη πρόσβαση σε μεγάλο όγκο ψηφιακού περιεχομένου έλαβε διαστάσεις επιδημίας κινητοποιώντας την ακαδημαϊκή κοινότητα για τη λήψη δραστικών μέτρων. Το διαδίκτυο μπορεί να συνέβαλε στην έξαρση του φαινομένου, προσέφερε όμως και τα εργαλεία για την ανίχνευση της λογοκλοπής. Το πιο γνωστό και διαδεδομένο εργαλείο ανίχνευσης της λογοκλοπής είναι το πρόγραμμα Turnitin. Έχοντας συμπληρώσει ήδη πέντε χρόνια χρήσης του (2017-σήμερα) στα περισσότερα ακαδημαϊκά ιδρύματα της Ελλάδος κρίθηκε σκόπιμη η διεξαγωγή εκτεταμένης ποσοτικής έρευνας στη χρήση του Turnitin μέσω ερωτηματολογίων. Το ερωτηματολόγιο περιείχε κυρίως δομημένες ερωτήσεις κλειστού τύπου, οι οποίες ήταν οργανωμένες σε τρεις ενότητες: αντιλήψεις για την λογοκλοπή, πρόγραμμα ανίχνευσης λογοκλοπής Turnitin, και δημογραφικά στοιχεία. Τo ερωτηματολόγιο διανεμήθηκε με κάθε πρόσφορο μέσο (email, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επίσημες λίστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κτλ.) σε τρία ιδρύματα της χώρας: το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ). Η επιλογή των δυο πρώτων ιδρυμάτων βασίστηκε στο πλήθος των χρηστών και στην πολυετή εμπειρία που είχαν στη χρήση λογισμικού ανίχνευσης λογοκλοπής (το ΑΠΘ και το ΕΑΠ χρησιμοποιούσαν από το 2011 το πρόγραμμα ανίχνευσης λογοκλοπήςEphorus). Το ΠΑΔΑ επιλέχθηκε, όχι μόνο ως αντιπροσωπευτικό ίδρυμα πρόσφατης χρήσης, αλλά και επειδή η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο εκπόνησης διπλωματικής εργασίας στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.Το ερωτηματολόγιο απευθυνόταν στους διδάσκοντες των παραπάνω Πανεπιστημίων και είχε ως βασικό στόχο τον εντοπισμό της ύπαρξης ή μη πολιτικής των ιδρυμάτων καθώς και τη διερεύνηση της στάσης των διδασκόντων στο πρόβλημα της λογοκλοπής αλλά και την αποτύπωση των απόψεων τους σχετικά με τη χρήση του Turnitin ως εργαλείου εντοπισμού της λογοκλοπής. Συγκεντρώθηκαν 315 ερωτηματολόγια που απέδειξαν την ανάγκη συγκρότησης επίσημης πολιτικής από τα Ιδρύματα καθώς και την ανάγκη σύστασης Αρμόδιας Επιτροπής Ηθικής και Δεοντολογίας για τη διαχείριση του ζητήματος της λογοκλοπής. Έγινε φανερό ότι οι περισσότεροι διδάσκοντες αντιλαμβάνονται τον εκπαιδευτικό ρόλο της χρήσης του εργαλείου Turnitin και αναδείχθηκε η εκπαιδευτική ανάγκη εκμάθησης του σωστού ακαδημαϊκού τρόπου γραφής από την πλευρά των φοιτητών (εκπαιδευτικός στόχος). Τέλος, η συνολική αποτίμηση της χρήσης του εργαλείου φάνηκε ότι είναι θετική και οι περισσότεροι διδάσκοντες το χρησιμοποιούν χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Η ορθή ερμηνεία της αναφοράς ομοιότητας (similarityreport) αποτελεί τον κύριο προβληματισμό των χρηστών του Turnitin.en_US
dc.language.isoelen_US
dc.sourceΚοσέογλου, Ε., Κουλούρης, Α. & Κόκκινος, Δ. (2022). «Χρήση του προγράμματος …, 2022-
dc.subjectΛογοκλοπήen_US
dc.subjectΑνίχνευση λογοκλοπήςen_US
dc.subjectΛογισμικό ανίχνευσης λογοκλοπήςen_US
dc.subjectΠοσοτική έρευναen_US
dc.subjectPlagiarismen_US
dc.subjectPlagiarism detectionen_US
dc.subjectPlagiarism detection toolsen_US
dc.subjectPlagiarism detection softwareen_US
dc.subjectQuantitative researchen_US
dc.subjectTurnitinen_US
dc.titleΧρήση του προγράμματος ανίχνευσης λογοκλοπής Turnitin στα ελληνικά ακαδημαϊκά ιδρύματαen_US
dc.typeConference Paperen_US
dc.relation.conference28ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Ιόνιο Πανεπιστήμιο, 19-21 Οκτωβρίου 2022en_US
dc.relation.deptDepartment of Archival, Library and Information Studiesen_US
dc.relation.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciencesen_US
dc.linkhttps://library.ionio.gr/palc28/gr/program/presentations/849/en_US
dc.collaborationUniversity of West Attica (UNIWA)en_US
dc.subject.fieldSocial Sciencesen_US
dc.countryGreeceen_US
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeConference Paper-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1el-
crisitem.author.deptDepartment of Archival, Library and Information Studies-
crisitem.author.deptDepartment of Archival, Library and Information Studies-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.facultySchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0002-4011-2678-
crisitem.author.orcid0000-0001-7901-1324-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
crisitem.author.parentorgSchool of Administrative, Economics and Social Sciences-
Appears in Collections:Conference Papers or Poster or Presentation / Δημοσιεύσεις σε Συνέδρια
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

126
checked on Jul 7, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.