Συνδιδασκαλία και διεπιστημονικότητα στη σύγχρονη εκπαίδευση: πολιτισμικές διαδρομές του οίνου
Authors: Zikos, Nikos 
Michailidis, Tasos 
Publisher: Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Issue Date: 1-Jan-2019
Conference: Πανελλήνιο Συνέδριο «Η δημιουργικότητα και η καινοτομία στην εκπαιδευτική πράξη: με αφετηρία τη μακρόχρονη εμπειρία των Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων» 
Journal: Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών θεμάτων 
Issue: 18
Abstract: 
Η παρούσα εισήγηση παρουσιάζει μια εκπαιδευτική δράση που ακολουθεί τις αρχές της διαθεματικότητας, όπως περιγράφονται στα νέα Προγράμματα Σπουδών και πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2015-2016 με συμμετέχοντες μαθητές του Ζαννείου Πειραματικού Γυμνασίου, στον Όμιλο Αριστείας και Δημιουργικότητας: «Παίζοντας με τη Χημεία – Καθημερινές Εφαρμογές». Η εκπαιδευτική δράση προωθεί τη διεπιστημονική συνεργασία εκπαιδευτικών διαφορετικών κλάδων στη σχολική κοινότητα και διήρκεσε δύο μήνες (Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2015). Σκοπός της δράσης ήταν η συνδιδασκαλία των διδακτικών αντικειμένων της Χημείας, της Ιστορίας και των Θρησκευτικών με βασικούς διδακτικούς άξονες τη σημασία του οίνου στην πολιτισμική ιστορία και την παραγωγή κρασιού στο σχολικό εργαστήριο. Στο πλαίσιο αυτό συνεργάστηκαν εκπαιδευτικοί των Θετικών και Ανθρωπιστικών επιστημών και διαμόρφωσαν στάδια, φύλλα εργασίας και εργαλεία αξιολόγησης της δράσης. Αρχικά, έγινε μια αναδρομή στην ιστορία του οίνου και στις πολιτισμικές σημάνσεις στην ελληνική αρχαιότητα και τη χριστιανική κοσμολογία, ενώ στη συνέχεια η ομάδα των μαθητών παρασκεύασε σε μικροκλίμακα αλκοολικό προϊόν.
ISSN: 2654-0959
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/573
Type: Conference Paper
Department: Department of Archival, Library and Information Studies 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Affiliation: University of West Attica (UNIWA) 
Appears in Collections:Articles / Άρθρα

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

45
checked on Nov 5, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.