Παιγνιώδη μορφή διδασκαλίας ενός τραγουδιού σε παιδιά πρώιμης παιδικής ηλικίας
Authors: Sotiriou, Christina 
Issue Date: 1-Jan-2022
Conference: 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο "Το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη στην εκπαίδευση και στον πολιτισμό", 29-31 Οκτωβρίου 2021, Αθήνα, Ελλάδα 
Is Part of: Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου "Το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη στην εκπαίδευση και στον πολιτισμό" 
Volume: 2
Keywords: Μουσική διδασκαλία, Τραγούδι, Παιχνίδι, Πρώιμη παιδική ηλικία
Abstract: 
Σύγχρονες μέθοδοι μουσικής διδασκαλίας χρησιμοποιούν το παιχνίδι για να κατανοήσουν καλύτερα τις μουσικές έννοιες, με βιωματικό τρόπο σε βρέφη και παιδιά. Σκοπός της παρούσας ανακοίνωσης είναι να παρουσιαστεί το τραγούδι «Χαρωπά τα δυο μου χέρια τα χτυπώ» με παιγνιώδη τρόπο σε παιδιά πρώιμης παιδικής ηλικίας, ώστε να τους τραβήξουμε το ενδιαφέρον, να τα ενεργοποιήσουμε, να είναι ενεργοί μαθητές-να μην έχουν παθητικό ρόλο και να μαθαίνουν μουσικές πρακτικές μέσω της ομαδοσυνεργατικότητας και της δημιουργικής σκέψης. Πιο συγκεκριμένα, τραγουδάμε το εν λόγω τραγούδι που είναι γνωστό, εύληπτο και χαρούμενο για τα μικρά παιδιά, το διδάσκουμε με κινητικές δραστηριότητες, με συνοδεία ηχηρών κινήσεων στο σώμα μας (body percussion), με τη βοήθεια εικόνων που μας δείχνουν τις ρυθμικές αξίες, με τη χρήση κρουστών μουσικών οργάνων και με τη δημιουργία μιας απλής χορογραφίας. Επίσης, θα μπορούσαμε να προτείνουμε και αυτοσχεδιαστικές κινητικές προεκτάσεις παράλληλα με τους βασικούς ρυθμικούς χτύπους του τραγουδιού, καθώς και να χρησιμοποιήσουμε κάρτες εκμάθησης της δυναμικής της μουσικής για να μάθουν να αποδίδουν το forte και το piano φωνητικά και οργανικά. Θεωρώ ότι οι μαθητές μας μαθαίνοντας νέες γνώσεις παίζοντας, αναπτύσσοντας τη φαντασία τους, αυτοσχεδιάζοντας, παρατηρώντας και συμμετέχοντας στην ομάδα, ακολουθώντας το προσωπικό τους αισθητήριο, έχουν τη δυνατότητα να αναδυθεί η έμφυτη μουσικότητα τους και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους. Παίζοντας, αποκτάει το παιδί αυτοεπιβεβαίωση και προσωπική αναγνώριση. Το παιδί καταφέρνει να βγει από την απομόνωσή του, τη μοναξιά και τον εγωκεντρισμό του. Η μάθηση μέσω παιχνιδιού είναι χαρά, είναι δημιουργία, είναι μια ευρηματική προσέγγιση διδασκαλίας που έχει εξαιρετικά αποτελέσματα στην ψυχική διάθεση και σε μαθητές και σε εκπαιδευτικούς.
ISBN: 978-618-5458-39-3 (set)
978-618-5458-41-6 (τόμος Β΄)
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/1248
Type: Conference Paper
Department: Department of Early Childhood Education and Care 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Affiliation: University of West Attica (UNIWA) 
Appears in Collections:Books / Βιβλία

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

27
checked on Nov 5, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.