O ρόλος των δραστηριοτήτων αξιολόγησης ως βασικό στοιχείο αλληλεπίδρασης των φοιτητών/τριών με το εκπαιδευτικό υλικό σε ένα εξ αποστάσεως μεταπτυχιακό πρόγραμμα: η περίπτωση της θεματικής ενότητας ΕΤΑ 50
Authors: Zakopoulos, Vassilis 
Kelesidis, Evangelos 
Hartofylaka, Antonia - Maria 
Issue Date: 1-Jan-2022
Conference: 11ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Εμπειρίες Προκλήσεις Προοπτικές (online), 26 – 28 Νοεμβρίου 2021 
Book: Πρακτικά 11ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Ανοικτή Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Εμπειρίες Προκλήσεις Προοπτικές 
Volume: 2
Issue: 1
Keywords: Δραστηριότητες, Aξιολόγηση, Aνατροφοδότηση, Eξ αποστάσεως εκπαίδευση, Eκπαιδευτικό υλικό, Eκπαιδευτικό πρόγραμμα, Eκπαιδευτικός σχεδιασμός
Abstract: 
Η παρούσα μελέτη έχει σκοπό να διερευνήσει τη μαθησιακή πορεία των φοιτητριών και φοιτητών της θεματικής ενότητας ΕΤΑ50 του μεταπτυχιακού προγράμματος του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) σε σχέση με την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών δραστηριοτήτων και τον ρόλο που παίζουν αυτές στην εμπέδωση και ανατροφοδότηση του εβδομαδιαίου υλικού μελέτης. Οι δραστηριότητες αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που συνθέτουν το εκπαιδευτικό υλικό και συνδέονται με θεμελιώδεις έννοιες της Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (ΑεξΑΕ), όπως οι έννοιες της αλληλεπίδρασης και της αυτονομίας στη μάθηση. Η μέθοδος συλλογής πληροφοριών στηρίχθηκε στην ανάκτηση στατιστικών δεδομένων, που αφορούν τη συνολική δραστηριότητα κάθε χρήστη, μέσω του ψηφιακού Συστήματος Διαχείρισης Μαθήματος (ΣΔΜ) του ΕΑΠ (courses.eap.gr) και στην περαιτέρω επεξεργασία, ανάλυση και ερμηνεία τους. Από τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας διαπιστώνεται ότι η πλειοψηφία των φοιτητριών/τών επιλέγει να εμπλακεί με τις δραστηριότητες και να τις ολοκληρώσει στον χρόνο που τους εξυπηρετεί, αλλά παρατηρείται πτωτική τάση στην υποβολή τους στη διάρκεια των εβδομάδων μελέτης, κυρίως στην περίοδο συγγραφής των υποχρεωτικών γραπτών εργασιών, με συνέπεια το ¼ περίπου των δραστηριοτήτων να υποβάλλεται λίγο πριν τη λήξη της προθεσμίας υποβολής όπως κι ότι το είδος της δραστηριότητας επηρεάζει τα ποσοστά ολοκλήρωσης. Η μελέτη ολοκληρώνεται με συγκεκριμένες προτάσεις που δυνητικά θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην ουσιαστική αξιοποίηση του ανατροφοδοτικού και εμπεδωτικού χαρακτήρα των υποχρεωτικών δραστηριοτήτων.
ISBN: 978-618-5335-08-3 (set)
978-618-5335-10-6
DOI: 10.12681/icodl.3504
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/1250
Type: Conference Paper
Department: Department of Accounting and Finance 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Affiliation: University of West Attica (UNIWA) 
Appears in Collections:Book Chapter / Κεφάλαιο Βιβλίου

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

33
checked on Nov 6, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.