Authors: | Τσιώνης, Νικόλαος - Χρυσοβαλάντης |
Advisor: | Kouis, Dimitrios |
Committee Member: | Koulouris, Alexandros Efthymiou, Foteini |
Publisher: | University of West Attica (UNIWA) |
Issue Date: | 15-Jul-2021 |
Program: | Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης |
Keywords: | Πληροφοριακή παιδεία, Μοντέλα πληροφοριακής παιδείας, Θεωρίες μάθησης, Διδακτικά μοντέλα, Ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες Ελλάδας, Ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες Κύπρου, Information literacy, Information literacy models, Learning theories, Teaching models, Academic libraries of Greece, Academic libraries of Cyprus |
Abstract: | Στην παρούσα πτυχιακή εργασία γίνεται λόγος για τα προγράμματα Πληροφοριακής Παιδείας που παρέχονται μέσω των ιστοσελίδων των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών της Ελλάδας και της Κύπρου. Αρχικά, γίνεται μία γενική θεώρηση των εννοιών Πληροφοριακή Παιδεία, Πρόγραμμα Πληροφοριακής Παιδείας, Θεωρία Μάθησης και Διδακτικό Μοντέλο. Στη συνέχεια, αναλύονται τέσσερα από τα βασικότερα μοντέλα Πληροφοριακής Παιδείας, με εστίαση στις δεξιότητες που αναφέρεται το καθένα. Ακολούθως, εντοπίζονται οι ομοιότητες και οι διαφορές τους, οι οποίες παρουσιάζονται σε σχετικό πίνακα. Κατόπιν, αναλύονται οι συχνότερα χρησιμοποιούμενες θεωρίες μάθησης και τα διδακτικά μοντέλα που αυτές προτείνουν. Έπειτα, γίνεται μία συστηματική κατηγοριοποίηση όλων των σχετικών με το θέμα της εργασίας δεδομένων, τα οποία εντοπίστηκαν στις ιστοσελίδες των Ελληνικών και Κυπριακών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Ειδικότερα, ο προαναφερόμενος πίνακας αποτελεί το βασικό μεθοδολογικό εργαλείο για την κατηγοριοποίηση των προγραμμάτων πληροφοριακής παιδείας και του σχετικού με αυτή περιεχομένου, που εντοπίστηκαν κατά την έρευνα στις παραπάνω αναφερόμενες ιστοσελίδες. Για την καταγραφή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα MS Excel (δείτε στο Παράρτημα ΙΙ της πτυχιακής εργασίας). Η αναλυτική πληροφόρηση για την κάθε βιβλιοθήκη χωριστά παρατίθεται στο Παράρτημα Ι της πτυχιακής εργασίας. Στη συνέχεια, τα αποτελέσματα των βιβλιοθηκών που παρέχουν πρόγραμμα Πληροφοριακής Παιδείας, των δεξιοτήτων που αυτά προσφέρουν και των μεθόδων εκμάθησης που χρησιμοποιούν παρουσιάζονται με τη μορφή ποσοτικοποιημένων δεδομένων. Τέλος, παρατίθενται τα σημαντικότερα συμπεράσματα, με σύγκριση ανάμεσα στα δύο σύνολα των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών των δύο χωρών, Ελλάδας και Κύπρου. |
URL: | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-693 |
URI: | https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/139 |
Rights: | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές |
Type: | Bachelor Thesis |
Department: | Department of Archival, Library and Information Studies |
School: | School of Administrative, Economics and Social Sciences |
Appears in Collections: | Bachelor Theses / Πτυχιακές Εργασίες |
CORE Recommender
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.