Εκπαιδευτικά προγράμματα στα ελληνικά αρχαιολογικά μουσεία και σύγχρονες προκλήσεις ως προς την εκπαίδευση στην πολιτότητα
Authors: Kalessopoulou, Despina 
Mousena, Eleni 
Issue Date: 1-Jan-2022
Journal: Νέα Παιδεία 
Volume: 183
Abstract: 
Το κείμενο εξετάζει τις μεθοδολογικές προκλήσεις που μπορεί να έχει ο προσανατολισμός των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στα αρχαιολογικά μουσεία σε θεματικές που σχετίζονται με πολιτικές αξίες, ο οποίος συμβάλλει στη διαμόρφωση ενεργών πολιτών που στέκονται κριτικά απέναντι στο παρελθόν, αναζητώντας σε αυτό διδάγματα και εναύσματα για αναστοχασμό γύρω από ζητήματα σχετικά με την έννοια της πολιτότητας σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο. Το άρθρο βασίζεται σε ποιοτική έρευνα που διενεργήθηκε με στελέχη του εκπαιδευτικού προσωπικού ελληνικών αρχαιολογικών μουσείων, διερευνώντας το σκεπτικό διαμόρφωσης των υπαρχόντων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και τους τρόπους ενίσχυσης της διάστασης της πολιτότητας στον σχεδιασμό τους. Η πολιτότητα αναγνωρίστηκε ως μια ιδιαίτερα χρήσιμη και επίκαιρη διάσταση, η οποία είναι καλό να ενταχθεί συνειδητά στον σχεδιασμό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων των αρχαιολογικών μουσείων και να ενισχυθεί με μεθόδους βιωματικής μάθησης και κριτικής διαπραγμάτευσης της γνώσης για το παρελθόν, προκειμένου να συζητηθούν ηθικά διλήμματα και κοινωνικές και πολιτικές αξίες που συνεισφέρουν στην ενημερωμένη στάση και δράση σε σχετικά σύγχρονα ζητήματα.
ISSN: 1105-4255
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/1395
Type: Article
Department: Department of Early Childhood Education and Care 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Affiliation: University of West Attica (UNIWA) 
Appears in Collections:Articles / Άρθρα

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

38
checked on Nov 5, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.