Authors: | Kalessopoulou, Despina Mousena, Eleni |
Issue Date: | 1-Jan-2022 |
Journal: | Νέα Παιδεία |
Volume: | 183 |
Abstract: | Το κείμενο εξετάζει τις μεθοδολογικές προκλήσεις που μπορεί να έχει ο προσανατολισμός των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στα αρχαιολογικά μουσεία σε θεματικές που σχετίζονται με πολιτικές αξίες, ο οποίος συμβάλλει στη διαμόρφωση ενεργών πολιτών που στέκονται κριτικά απέναντι στο παρελθόν, αναζητώντας σε αυτό διδάγματα και εναύσματα για αναστοχασμό γύρω από ζητήματα σχετικά με την έννοια της πολιτότητας σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο. Το άρθρο βασίζεται σε ποιοτική έρευνα που διενεργήθηκε με στελέχη του εκπαιδευτικού προσωπικού ελληνικών αρχαιολογικών μουσείων, διερευνώντας το σκεπτικό διαμόρφωσης των υπαρχόντων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και τους τρόπους ενίσχυσης της διάστασης της πολιτότητας στον σχεδιασμό τους. Η πολιτότητα αναγνωρίστηκε ως μια ιδιαίτερα χρήσιμη και επίκαιρη διάσταση, η οποία είναι καλό να ενταχθεί συνειδητά στον σχεδιασμό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων των αρχαιολογικών μουσείων και να ενισχυθεί με μεθόδους βιωματικής μάθησης και κριτικής διαπραγμάτευσης της γνώσης για το παρελθόν, προκειμένου να συζητηθούν ηθικά διλήμματα και κοινωνικές και πολιτικές αξίες που συνεισφέρουν στην ενημερωμένη στάση και δράση σε σχετικά σύγχρονα ζητήματα. |
ISSN: | 1105-4255 |
URL: | https://neapaideia-glossa.gr/articles/1077/ |
URI: | https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/1395 |
Type: | Article |
Department: | Department of Early Childhood Education and Care |
School: | School of Administrative, Economics and Social Sciences |
Affiliation: | University of West Attica (UNIWA) |
Appears in Collections: | Articles / Άρθρα |
CORE Recommender
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.