Συγκριτική διερεύνηση της πληροφοριακής συμπεριφοράς φοιτητών Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης και φοιτητών Σχολών Υγείας του ΠΑΔΑ, σε ιατρικά θέματα
Authors: Μαρκέτου, Ασημίνα 
Καπλάνι, Φλωρίντα 
Advisor: Koulouris, Alexandros 
Committee Member: Efthymiou, Foteini 
Kouis, Dimitrios 
Publisher: University of West Attica (UNIWA)
Issue Date: 13-Jul-2021
Program: Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης
Keywords: Βιβλιοθηκονομία και επιστήμη της πληροφόρησης, Φοιτητές επιστήμης της πληροφόρησης, Φοιτητές ιατρικής, Ιατρική πληροφορία, Πληροφοριακή παιδεία, Πληροφοριακή συμπεριφορά, Library and information science, Information science and students, Medical students, Medical or health information, Information literacy, Information behavior
Abstract: 
Την τελευταία δεκαετία, κρίνεται όλο και περισσότερο αναγκαία η απόκτηση των δεξιοτήτων της πληροφοριακής παιδείας, σε καθολικό επίπεδο. «Η πληροφοριακή παιδεία είναι η ικανότητα μίας ισορροπημένης κριτικής σκέψης, σχετικά με οποιεσδήποτε πληροφορίες βρίσκουμε και χρησιμοποιούμε. Μας δίνει τη δυνατότητα να προσεγγίζουμε και να εκφράζουμε ενημερωμένες απόψεις ως πολίτες και να συνεργαζόμαστε πλήρως με την κοινωνία.» (CILIP, Information Literacy Group, 2018: 3). Με αυτόν τον τρόπο επωφελούνται οι χρήστες της βιβλιοθήκης, αλλά και ο γενικός πληθυσμός που αναζητά και χρησιμοποιεί παντός είδους πληροφορίες. Ωστόσο, γεννάται το ερώτημα, ειδικά σήμερα, μία περίοδο πανδημίας με τον ιό Covid-19, κατά την οποία η ιατρική πληροφορία είναι κρίσιμης σημασίας και η πληθώρα της συνεχώς αυξάνεται, κατά πόσο είναι έγκυρη; Επιπλέον, αφού η πληροφορία ανακτηθεί από οποιοδήποτε μέσο (Ίντερνετ, κοινωνικά μέσα δικτύωσης, επιστημονικές βάσεις δεδομένων, κλπ.), αν και πως αξιολογείται από τους φοιτητές τμημάτων συναφών με την πληροφόρηση, καθώς και από τους φοιτητές των επαγγελματιών υγείας; Στην παρούσα έρευνα, εξετάζεται η απάντηση στο παραπάνω ζήτημα, απευθυνόμενη στο αντίστοιχο φοιτητικό κοινό του ΠΑΔΑ. Στόχοι είναι ο εντοπισμός των εργαλείων έρευνας σε ψηφιακό περιβάλλον που το εν λόγω κοινό χρησιμοποιεί, η μέτρηση της συχνότητας χρήσης τους και η διερεύνηση των τρόπων αξιολόγησης της ιατρικής πληροφορίας από τους φοιτητές των δύο επιστημονικών κλάδων. Τα μεθοδολογικά βήματα της έρευνας ξεκινούν με την αναζήτηση και την επιλογή των κατάλληλων πληροφοριακών πηγών για το θέμα. Έπειτα από βιβλιογραφική μελέτη, ακολουθεί η αναλυτική διατύπωση του θεωρητικού πλαισίου της έρευνας, των ειδικότερων ερευνητικών ερωτημάτων, καθώς και η επιλογή του τύπου έρευνας που έχει διεξαχθεί. H υλοποίηση της έρευνας πραγματοποιείται μέσω ενός ερωτηματολογίου, το οποίο έχει κοινοποιηθεί στους φοιτητές με διαδικτυακά μέσα. Η έρευνα είναι ποσοτική με ορισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά (ερώτηση ανοιχτού τύπου). Επομένως, τα αποτελέσματα που έχει εμφανίσει η έρευνα οδηγούν σε συμπεράσματα, που πληρούν τους στόχους της έρευνας και το γενικό της σκοπό, δηλαδή την αποτίμηση της πληροφοριακής συμπεριφοράς των φοιτητών, σε σχέση με ιατρικά θέματα, και στους δύο προαναφερθέντες επιστημονικούς τομείς. Εν κατακλείδι, φτάνοντας στα συμπεράσματα, προκύπτει η εξής ερώτηση: ποια από τις δύο φοιτητικές ομάδες γνωρίζει καλύτερα τις δεξιότητες της πληροφοριακής παιδείας;
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/142
Rights: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Type: Bachelor Thesis
Department: Department of Archival, Library and Information Studies 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Appears in Collections:Bachelor Theses / Πτυχιακές Εργασίες

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

29
checked on Sep 17, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.