Σημειολογία της Τέχνης και Πολιτότητα στην Εκπαίδευση – Ανάλυση με βάση τη θεωρία του Peirce
Authors: Mousena, Eleni 
Issue Date: 1-Oct-2023
Journal: Culture – Journal of Culture in Tourism, Art and Education 
Volume: 3
Issue: 2
Keywords: Πολιτότητα, Σημειολογία, Πολιτικές αξίες, Διδασκαλία
Abstract: 
Για την επίτευξη του κεντρικού σκοπού της εκπαίδευσης, τη διαμόρφωση του πολίτη -Πολιτότητα- η διδακτική αξιοποίηση των έργων τέχνης επιτυγχάνει το πολυσύνθετο νόημα των πολιτικών αξιών και νοημάτων να γίνεται περισσότερο εύληπτο και κατανοητό. Τα έργα εικαστικής τέχνης, οι αφίσες, οι φωτογραφίες και άλλο εποπτικό διδακτικό υλικό αποτελούν πομπούς μηνυμάτων και ιδεών και συμβάλλουν δια του συμβολισμού τους στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων. Η παρούσα εργασία είναι μια διεπιστημονική προσέγγιση της θεωρίας της σημειωτικ ής του Peirce και της διδακτικής, με σκοπό την ανάδειξη των δυνατοτήτων τους για την εκπαίδευση στην πολιτότητα, και ειδικότερα στην κατανόηση εννοιών, που παρουσιάζουν αυξημένο βαθμό συνθετότητας για τους μαθητές. Παρουσιάζονται διδακτικές προτάσεις με θεματικές, αναφορικά με την αειφορία και το περιβάλλον, τα δικαιώματα και τη συνύπαρξη, την ισότητα και τους έμφυλους ρόλους.
ISSN: 2732-8511
DOI: 10.26220/cul.4453
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/1440
Type: Article
Department: Department of Early Childhood Education and Care 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Affiliation: University of West Attica (UNIWA) 
Appears in Collections:Articles / Άρθρα

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

28
checked on Nov 5, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.