Δικαίωμα στο Παιχνίδι και τη Γνώση – Η Slow προσέγγιση στη μάθηση
Authors: Mousena, Eleni 
Publisher: ΕΚΕΔΙΣΥ
Issue Date: 1-Jan-2024
Conference: 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο:Το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη στην εκπαίδευση και στον πολιτισμό, 4-5 Δεκεμβρίου 2023, Αθήνα, Ελλάδα 
Book: Πρακτικά 4ου Πανελλήνιου Συνέδριου "Το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη στην εκπαίδευση και στον πολιτισμό" 
Volume: 1
Abstract: 
Από την παρακαταθήκη του Πλάτωνα γνωρίζουμε ότι τα παιδιά δε χρειάζεται να επισπεύδονται βίαια στη
μάθηση, αλλά να υποστηρίζονται με ενδιαφέροντα και ευχάριστο τρόπο. Στην εποχή μας, παρατηρείται μια
εντατικοποίηση της σχολικής μάθησης, η εκκίνηση της οποίας μεταφέρεται ολοένα και περισσότερο σε
μικρότερες ηλικίες, φαινόμενο που καταγράφεται βιβλιογραφικά ως κρίση του νηπιαγωγείου. Είναι γεγονός,
ότι τα παιδιά ενδιαφέρονται για την εξερεύνηση του κόσμου και μαθαίνουν παίζοντας και πειραματιζόμενα.
Επίσης, είναι αναγκαίο η μάθηση να οργανώνεται συστηματικά ώστε οι νέοι να αποκτούν τις απαιτούμενες
ικανότητες για τη ζωή στο σύγχρονο ραγδαία μεταβαλλόμενο και απαιτητικό περιβάλλον. Στη βάση των
προβληματισμών για την εντατικοποίηση της εκπαίδευσης, ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να
αναδείξει την αξία του παιχνιδιού ως πολύτιμης συνθήκης που προωθεί τη μάθηση, καθώς και να συζητήσει
το ρεύμα της αβίαστης παιδαγωγικής -“Slow Pedagogy”, ως κίνημα που προωθεί την ουσιαστική, διαλεκτική,
στοχαστική και ευχάριστη κατανόηση του κόσμου από τους μαθητές.
ISBN: 978-618-5758-70-6
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/1459
Type: Conference Paper
Department: Department of Early Childhood Education and Care 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Affiliation: University of West Attica (UNIWA) 
Appears in Collections:Book Chapter / Κεφάλαιο Βιβλίου

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

24
checked on Nov 5, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.