Authors: | Sidiropoulou–Kanellou, Tryfaini Kriara, Maria-Eleni |
Publisher: | Μοτίβο |
Issue Date: | 1-May-2010 |
Journal: | Σύγχρονη Κοινωνία Εκπαίδευση & Ψυχική Υγεία |
Issue: | 3 |
Abstract: | Προσεγγίζοντας τον τομέα της γλωσσικής ανάπτυξης του παιδιού προσχολικής ηλικίας προβληματιζόμαστε σχετικά με την ανάπτυξη του σημασιολογικού μέρους της γλωσσικής του ικανότητας. Γενικός σκοπός της έρευνας αυτής είναι να διερευνηθεί πως τα παιδιά προσχολικής ηλικίας που ζουν και μεγαλώνουν σ’ ένα διαλεκτόφωνο περιβάλλον, χρησιμοποιούν το ρήμα «παίζω» στην καθημερινή τους επικοινωνία με τους άλλους. Ειδικότερα, ποιες σημασίες της λέξης «παίζω», που στην Κρητική διάλεκτο περιλαμβάνει επιπλέον έννοιες από αυτές που αποδίδονται στην κοινή νεοελληνική γλώσσα, γνωρίζουν τα παιδιά. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας μπορούν να χρησιμοποιούν σωστά τις ποικίλες σημασίες της, ώστε να επιτυγχάνεται κάθε φορά η όσο το δυνατόν καλύτερη επικοινωνία. Η γλώσσα αποτελεί μεταξύ άλλων και μέσο διατήρησης της ταυτότητας κάθε κοινωνίας. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας αποτελούν ένα «ζωντανό οδηγό» της κοινότητας, τον οποίο ο παιδαγωγός θα πρέπει να σεβαστεί και να μελετήσει προσεκτικά στο ψυχοπαιδαγωγικό έργο του. |
ISSN: | 1791-597X |
URL: | https://skepsy.edu.gr/wp-content/uploads/2021/02/SAKARAKAS-IOANNIS-sidiropoulou-kriara-3.pdf |
URI: | https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/1653 |
Type: | Article |
Department: | Department of Early Childhood Education and Care |
School: | School of Administrative, Economics and Social Sciences |
Affiliation: | University of West Attica (UNIWA) |
Appears in Collections: | Articles / Άρθρα |
CORE Recommender
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.