Authors: | Αποστολίκας, Γεώργιος |
Advisor: | Kyriaki - Manessi, Daphne |
Committee Member: | Kyprianos, Konstantinos Efthymiou, Foteini |
Publisher: | University of West Attica (UNIWA) |
Issue Date: | 28-Feb-2022 |
Program: | Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης |
Keywords: | Βιβλιοπωλεία, Εκδοτικοί οίκοι, Δημόσιες βιβλιοθήκες, Εκπαιδευτικά προγράμματα, Πολιτιστικές δράσεις, Παιδικό κοινό, Εφηβικό κοινό, Public libraries, Bookstores, Publishing houses, Educational programs, Cultural activities, Children, Teenagers |
Abstract: | Το θέμα της πτυχιακής μου εργασίας είναι η συγκριτική παρουσίαση δράσεων προς το παιδικό και εφηβικό κοινό από τις Δημόσιες Βιβλιοθήκες της Ελλάδας και από τα ελληνικά βιβλιοπωλεία και εκδοτικούς οίκους. Η βιβλιοθήκη είναι ένα πνευματικό ίδρυμα με σημαντικό ρόλο στην καλλιέργεια της παιδείας των ανθρώπων. Με τις υπηρεσίες και τις δράσεις της επιτελεί σπουδαίο έργο για όλες τις κατηγορίες των πολιτών. Η Δημόσια βιβλιοθήκη ως κέντρο πληροφόρησης διαθέτει γνώση και πληροφορία στους χρήστες της με βάση την ισότητα της πρόσβασης σε όλους. Σημαντικός είναι ο ρόλος της για τα παιδιά και τους εφήβους μέσα από ποικίλα προγράμματα και δημιουργικές δράσεις. Τα παιδιά εξοικειώνονται με τη βιβλιοθήκη και τη λειτουργία της, έρχονται σε επαφή με τα βιβλία, καλλιεργούν την κριτική σκέψη, μαθαίνουν να ενεργούν στο περιβάλλον που βρίσκονται κάθε φορά και να αλληλεπιδρούν με αυτό. Για παράδειγμα, γίνονται δράσεις σχετικά με τη φιλαναγνωσία, τον ψηφιακό κόσμο, την ιστορία, τις διατροφικές συνήθειες, τις ανθρώπινες σχέσεις, καθώς επίσης οργανώνονται θεατρικές και μουσικές παραστάσεις. Τα Βιβλιοπωλεία και οι Εκδοτικοί Οίκοι ως ιδιωτικοί φορείς στοχεύουν επίσης στην μεταφορά της πληροφορίας προς το κοινό, αλλά με σκοπό το κέρδος. Αυτό γίνεται με διάφορους τρόπους όπως οι προτάσεις βιβλίων, καθώς και οι ποικίλες εκδηλώσεις, δράσεις και εργαστήρια γύρω από τα προϊόντα που πωλούν. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά και οι έφηβοι μπορούν να ανακαλύψουν τη μαγεία των βιβλίων, τη χαρά της γνώσης και μέσα από δράσεις, όπως επαφή με συγγραφείς, δημιουργική γραφή, λέσχη ανάγνωσης, θεατρικό εργαστήρι, να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση, φαντασία, να χτίσουν την προσωπικότητα τους και να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα της καθημερινότητά τους. Η πτυχιακή εργασία επιδιώκει την σύγκριση των Δημόσιων Βιβλιοθηκών με τα βιβλιοπωλεία και τους εκδοτικούς οίκους, ως προς τις δράσεις τους σε σχέση με το παιδικό και εφηβικό κοινό. Μέσα από αυτό προκύπτουν συμπεράσματα για τα κοινά και διαφορετικά χαρακτηριστικά τους. |
URL: | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1712 |
URI: | https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/167 |
Rights: | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές |
Type: | Bachelor Thesis |
Department: | Department of Archival, Library and Information Studies |
School: | School of Administrative, Economics and Social Sciences |
Appears in Collections: | Bachelor Theses / Πτυχιακές Εργασίες |
CORE Recommender
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.