Οι εκπαιδευτικές δράσεις των βιβλιοθηκών και η διά βίου μάθηση
Authors: Ασλανίδου, Κωνσταντίνα 
Advisor: Giannakopoulos, Georgios 
Committee Member: Koulouris, Alexandros 
Antoniou, Angeliki 
Publisher: University of West Attica (UNIWA)
Issue Date: 1-Jul-2022
Program: Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης
Keywords: Διά βίου μάθηση, Δημόσιες βιβλιοθήκες, Δημοτικές βιβλιοθήκες, Βιβλιοθήκες φυλακών, Νέες τεχνολογίες, ΤΠΕ
Abstract: 
Στην παρούσα πτυχιακή εργασία θα επιχειρηθεί να καταδειχθεί η δράση των βιβλιοθηκών όλων των ειδών, προκειμένου να επιμορφώσουν και να καταρτίσουν διάφορες κοινωνικές ομάδες, ώστε να αποκομίσουν βασικές γνώσεις και δεξιότητες και έτσι να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της σύγχρονης διαρκώς μεταβαλλόμενης κοινωνίας. Αναμφισβήτητα, ο ρόλος των βιβλιοθηκών είναι καθοριστικός ως μια ανεξάντλητη πηγή γνώσης και πληροφόρησης, προσφέροντας κοινωνικό έργο στο κοινό τους χωρίς να αγνοεί τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Για παράδειγμα, με στόχο τη Διά Βίου Μάθηση, η Βιβλιοθήκη του Αγροτικού Καταστήματος Κράτησης Αγιάς μέσα από επιμορφωτικές δράσεις αποσκοπεί στην προσωπική εξέλιξη των εγκλείστων ενώ παράλληλα τους ψυχαγωγεί. Τελικός στόχος της, η απρόσκοπτη επανένταξη τους στο κοινωνικό σύνολο, η απόκτηση βασικών γνώσεων, κριτικής σκέψης και η αποφυγή παραβατικών συμπεριφορών στο μέλλον. Σε ένα άλλο τομέα επίσης που οι Βιβλιοθήκες δείχνουν μεγάλη ευαισθησία είναι στα άτομα με ειδικές ανάγκες. Οι Δημοτικές-Δημόσιες Βιβλιοθήκες σαν ζωντανός οργανισμός αφουγκραζόμενες τον παλμό και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, διευρύνουν τις δραστηριότητες τους μέσα από επιμορφωτικά προγράμματα, εκπαιδευτικές δράσεις όπως είναι η δημιουργική γραφή, σχολή γονέων, ομιλίες ψυχολογικής υποστήριξης από ειδικούς για την αντιμετώπιση της πανδημίας covid–19 κ.α. Συμπερασματικά, ο σκοπός της εκπόνησης της παρούσας πτυχιακής είναι να παρουσιάσει τον ρόλο των Βιβλιοθηκών στην επιμόρφωση και την κατάρτιση ομάδων με διαφορετικό κοινωνικό, πολιτισμικό, θρησκευτικό, μορφωτικό υπόβαθρο και να στηρίξει τις ευάλωτες ομάδες της κοινωνίας μέσα από δράσεις και επιμορφωτικά προγράμματα. Η μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί είναι η βιβλιογραφική επισκόπηση και η παρατήρηση των δικτυακών τόπων των βιβλιοθηκών και άλλων σχετικών φορέων.
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/174
Rights: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Type: Bachelor Thesis
Department: Department of Archival, Library and Information Studies 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Appears in Collections:Bachelor Theses / Πτυχιακές Εργασίες

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

21
checked on Jul 14, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.