Authors: | Τσοπάνι, Στέισι |
Advisor: | Kouis, Dimitrios Drivas, Ioannis |
Committee Member: | Kapidakis, Sarantos Triantafyllou, Ioannis |
Publisher: | University of West Attica (UNIWA) |
Issue Date: | 11-Jul-2022 |
Program: | Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης |
Keywords: | Πανεπιστημιακές ιστοσελίδες, Προσβασιμότητα, Ευχρηστία, Βελτιστοποίηση, Απόδοση ιστοσελίδων, Αξιολόγηση ιστοσελίδων, Επιμέλεια περιεχομένου, Ταχύτητα ιστοσελίδων |
Abstract: | Οι πανεπιστημιακές ιστοσελίδες αποτελούν την επίσημη αρχή ενημέρωσης και πληροφόρησης όλων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας. Παράλληλα, το σύνολο των πληροφοριών που διαθέτουν χαρακτηρίζεται δυναμικό ανανεώνοντας συνεχώς το περιεχόμενο τους. Αυτά τα δύο σημεία αποτελούν σημαντικό κίνητρο για την ανάπτυξη ενός στρατηγικού μοντέλου μέτρησης και αξιολόγησης της απόδοσης τους, με απώτερο σκοπό τον ικανοποιητικό βαθμό πληροφόρησης των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας. Μέχρι πρότινος, η παρούσα ερευνητική δραστηριότητα έχει αναπτύξει μεθοδολογικές προσεγγίσεις ικανές να μετρήσουν την απόδοση των ιστοσελίδων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων ως προς την ευχρηστία τους, καθώς και τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά. Ωστόσο παρόλες τις ερευνητικές προσπάθειες που έχουν γίνει ως τώρα, εντοπίζονται ορισμένα κενά, η κάλυψη των οποίων θα επέφερε μια πιο ολοκληρωμένη μέτρηση της απόδοσης τους. Ένα από τα βασικότερα σημεία που εντοπίζονται είναι η χρήση μικρού αριθμού μεταβλητών για την μέτρηση της απόδοσης σε ζητήματα ευχρηστίας αλλά και τεχνικών χαρακτηριστικών. Επιπλέον, σε πολλές περιπτώσεις το πλαίσιο της γενικής αξιολόγησης των πανεπιστημιακών ιστοσελίδων δεν διακατέχεται από την ανάλογη εσωτερική συνοχή και συνεκτικότητα των μεταβλητών που χρησιμοποιούνται. Με άλλα λόγια δεν εμφανίζεται κάποια συγκεκριμένη προσέγγιση που αποδεικνύει με ποσοτικοποιημένο τρόπο ότι οι μεταβλητές που χρησιμοποιούνται με σκοπό την αξιολόγηση των ιστοσελίδων είναι αντιπροσωπευτικές. Επιπροσθέτως σημειώνεται ότι μέχρι τώρα, δεν υπάρχει ερευνητική προσπάθεια που να υποδεικνύει την βαρύτητα της εκάστοτε μεταβλητής στην τελική αξιολόγηση που μπορεί να λάβει μια πανεπιστημιακή ιστοσελίδα. Τέλος, αναφέρεται ότι η ευρύτερη επιστημονική προσπάθεια προχωρά στην αξιολόγηση μεμονωμένων μελετών περίπτωσης. Αντίθετα, δεν εμφανίζεται κάποια προσπάθεια αξιολόγησης μεγάλου αριθμού πανεπιστημιακών ιστοσελίδων συνθέτωντας έτσι μια γενικότερη άποψη για την απόδοση τους. |
URL: | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2273 |
URI: | https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/182 |
Rights: | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές |
Type: | Bachelor Thesis |
Department: | Department of Archival, Library and Information Studies |
School: | School of Administrative, Economics and Social Sciences |
Appears in Collections: | Bachelor Theses / Πτυχιακές Εργασίες |
CORE Recommender
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.