Στρατηγική ανάπτυξη οργανικής επισκεψιμότητας ιστοσελίδων στους οργανισμούς πληροφόρησης
Authors: Τσάτσαρη, Βλασία 
Advisor: Kouis, Dimitrios 
Committee Member: Drivas, Ioannis 
Triantafyllou, Ioannis 
Publisher: University of West Attica (UNIWA)
Issue Date: 22-Feb-2023
Program: Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης
Keywords: Βιβλιοθήκες, Αρχεία, Μουσεία, Πολιτιστικοί οργανισμοί, Ιστότοποι, Απόδοση, Δεδομένα ιστού, Δεδομένα συμπεριφοράς χρηστών, Ευχρηστία, Libraries, Archives, Museums, Cultural organizations, Websites, Performance, Web data, User behavior data, Usability
Abstract: 
Η ανάπτυξη τεχνικών ψηφιακού μάρκετινγκ με στόχο την χρήση και αξιοποίηση τεχνολογιών πληροφόρησης σε επιχειρησιακό επίπεδο αποτελεί έναν αρκετά πρωτοποριακό αναπτυσσόμενο τομέα ερευνών. Ωστόσο σε επίπεδο αξιοποίησης τους από ιστοτόπους πολιτιστικών οργανισμών όπως βιβλιοθήκες, αρχεία και μουσεία το επίπεδο ερευνών είναι περιορισμένο. Συνεπώς η σύγχρονη εποχή δημιουργεί μια πρόκληση για οργανισμούς τέτοιου περιεχομένου, καθιστώντας απαραίτητη την επιπλέον διερεύνηση με στόχο την ανάπτυξη μοντέλων για την παρακολούθηση και μέτρηση της απόδοσης των αλληλεπιδράσεων των χρηστών με το ψηφιακό περιεχόμενο των οργανισμών. Η παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο «Στρατηγική Ανάπτυξη Οργανικής Επισκεψιμότητας Ιστοσελίδων στους Οργανισμούς Πληροφόρησης» εξετάζει περιπτώσεις ιστοτόπων πολιτιστικών οργανισμών, όπου το επίπεδο ευχρηστίας του ψηφιακού τους περιεχομένου και το επίπεδο ποιοτικής αλληλεπίδρασης των χρηστών του ποσοτικοποιείται και ελέγχεται. Ειδικός σκοπό της μελέτης μας αποτελεί η ανάλυση του περιεχομένου των ιστοτόπων των ΒΑΜ και του επιπέδου ευχρηστίας τους, με στόχο τον έλεγχο ύπαρξης συσχετίσεων. Ο έλεγχος για την ύπαρξη συσχετίσεων πραγματοποιείται με τη χρήση διαφόρων μεταβλητών που ελέγχουν αφενός την τεχνική απόδοση των εξεταζόμενων ιστοτόπων, αφετέρου την συμπεριφορά των χρηστών σε αυτούς. Πιο συγκεκριμένα εξετάζονται 122 ιστότοποι βιβλιοθηκών, αρχείων και μουσείων απ’όλο τον κόσμο, όπου η συλλογή των δεδομένων γίνεται με χρήση 41 μετρικών διερεύνησης του δείγματος (23 μετρικές τεχνικών παραγόντων και 18 συμπεριφοράς χρηστών). Η μελέτη χωρίζεται σε 5 επιμέρους κεφάλαια. Στο πρώτο εισαγωγικό κεφάλαιο παρουσιάζονται τόσο στοιχεία μεθοδολογίας και ορισμών, όσο και στοιχεία που αφορούν το γενικότερο πλαίσιο, τον σκοπό και τους στόχους της παρούσας μελέτης. Στην συνέχεια ακολουθεί, το θεωρητικό μέρος όπου μέσω βιβλιογραφικής επισκόπησης έχει στόχο την κατανόηση θεμελιακών εννοιών γύρω από το ερευνητικό πλαίσιο της πτυχιακής εργασίας. Στο δεύτερο κεφάλαιο ξεδιπλώνονται οι ερευνητικές μας υποθέσεις ως προς το δείγμα δεδομένων που συλλέξαμε. Το τρίτο κεφάλαιο αποτελεί την έναρξη των ερευνητικών διεργασιών, ενώ γίνονται ξεκάθαροι τόσο ο σκοπός και οι στόχοι της έρευνας μας, όσο και τα βήματα της μεθοδολογίας που χρησιμοποιήσαμε. Επιπλέον, στο κεφάλαιο 3 γίνεται η συγκρότηση του δείγματος μας, από όπου ύστερα προκύπτει η διαδικασία προ – επεξεργασίας των δεδομένων μέσω της κατασκευής του ερευνητικού μας εργαλείου, ανάλυσης και μέτρησης. Επίσης, παρουσιάζονται οι μέθοδοι στατιστικής ανάλυσης που χρησιμοποιήσαμε, με στόχο την κατανόηση του εύρους των δεδομένων μέσω περιγραφικής στατιστικής. Κατόπιν τούτου, στο κεφάλαιο 4 γίνεται παρουσίαση των αποτελεσμάτων που προκύπτουν μέσω διεργασιών του κεφαλαίου 3, ενώ προκύπτει και η απάντηση στα ερευνητικά μας ερωτήματα. Πιο συγκεκριμένα, η παρουσίαση των ευρημάτων επιτυγχάνεται μέσω πινάκων περιγραφικών αποτελεσμάτων, πινάκων στατιστικών ανάλυσης συσχετίσεων, διαγραμμάτων διασποράς και υπό μορφή πίτας. Το πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο σηματοδοτεί την λήξη της ερευνητικής μας μελέτης με μια γενικευμένη παρουσίαση των αποτελεσμάτων της, ενώ ταυτόχρονα προκύπτουν συμπεράσματα σχετικά με το δείγμα μας, την συνεισφορά της μελέτης μας, τις πρακτικές προεκτάσεις του μοντέλου μας, καθώς και τη μελλοντική αξιοποίηση του. Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία παρουσιάζει σημεία καινοτομίας καθώς σε αντίθεση με παλαιότερες ερευνητικές προσπάθειές έρχεται να ορίσει ένα πλήθος διαφορετικών παραμέτρων μέτρησης απόδοσης ιστοτόπων πολιτιστικού περιεχομένου (ΒΑΜ). Παράλληλα, χρησιμοποιεί ένα μεγάλο δείγμα 122 ιστοτόπων για τον έλεγχο απόδοσης τους και την εξαγωγή συμπερασμάτων αναφορικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους και για την συμπεριφορά των χρηστών σε αυτούς. Ακόμη, η μεθοδολογία που αναπτύξαμε, δηλαδή να συλλέξουμε δεδομένα με ολιστικό τρόπο, μέσω χρήσης εργαλείων όπως το checkbot, την πλατφόρμα του SimilarWeb και το Dataminer, είχε ως στόχο τον συνδυασμό δύο διαφορετικών τύπων δεδομένων και ως εκ τούτου την κατανόηση της ύπαρξης αιτιώδους συνάφειας ανάμεσα στην τεχνική απόδοση και την εμπειρία χρήστη εντός της σελίδας. Πρακτικά το μοντέλο που προτείνεται μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους επιστήμονες πληροφόρησης βελτιώνοντας την εμπειρία χρήστη όσο και στις υπηρεσίες του εκάστοτε οργανισμού, μέσω διόρθωσης των τεχνικών χαρακτηριστικών, όπου αυτό απαιτείται. Παράλληλα, μελλοντικά το συγκεκριμένο μοντέλο θα μπορούσε να εφαρμοστεί και σε άλλες ιστοσελίδες πέραν αυτών των ΒΑΜ. Τέλος, το μοντέλο μας επιδέχεται εξέλιξης και βελτίωσης για την διεξαγωγή ακόμα πιο αξιόπιστων και σαφών συμπερασμάτων, καθώς δυνητικά θα μπορούσαν να υπάρξουν και άλλες μετρικές οι οποίες θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν στην παρούσα προτεινόμενη μεθοδολογία.
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/215
Rights: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Type: Bachelor Thesis
Department: Department of Archival, Library and Information Studies 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Appears in Collections:Bachelor Theses / Πτυχιακές Εργασίες

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

23
checked on Jul 7, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.