Αξιολόγηση της ποιότητας των νοσηλευτικών υπηρεσιών ενός δημόσιου νοσοκομείου της Αθήνας με το μοντέλο SERVQUAL
Other Titles: Evaluation of the quality of the nursing services of an Athens public general hospital using the SERVQUAL model
Authors: Goula, Aspasia 
Galanakis, Aristeidis 
Issue Date: 1-Mar-2022
Journal: Αρχεία Ελληνικής Ιατρικής 
Volume: 39
Issue: 2
Keywords: Διοίκηση ποιότητας στην υγεία, Ποιότητα υπηρεσιών υγείας, Ικανοποίηση ασθενών, SERVQUAL
Abstract: 
ΣΚΟΠΟΣ: Η διερεύνηση του επιπέδου ποιότητας των παρεχόμενων νοσηλευτικών υπηρεσιών σε ένα δημόσιο γενικό νοσοκομείο της Αθήνας με βάση την ικανοποίηση των ασθενών. ΥΛΙΚΟ-ΜΕΘΟΔΟΣ: Αξιοποιήθηκε το μοντέλο SERVQUAL, το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί επιτυχώς για την αξιολόγηση της ποιότητας υπηρεσιών σε διάφορους κλάδους, περιλαμβανομένου του τομέα υγείας. Η ποιότητα των παρεχόμενων νοσηλευτικών υπηρεσιών αποτιμήθηκε στη βάση της ικανοποίησης των ασθενών και, ειδικότερα, στον προσδιορισμό του χάσματος μεταξύ των προσδοκιών τις οποίες διατηρούν για τις υπηρεσίες που πρόκειται να τους παρασχεθούν και των αντιλήψεων τις οποίες οι ίδιοι σχηματίζουν μετά την παροχή των υπηρεσιών υγείας. Διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα, με την ερευνητική μέθοδο της μελέτης περίπτωσης, σε ένα δείγμα 120 νοσηλευομένων ασθενών, που ελήφθη με αναλογική στρωματοποιημένη τυχαία δειγματοληψία. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Έλλειμμα ποιότητας ανιχνεύτηκε και στις πέντε διαστάσεις του μοντέλου, με τα υψηλότερα αρνητικά χάσματα να καταγράφονται στις διαστάσεις της ενσυναίσθησης και της αξιοπιστίας. Διαπιστώθηκε σημαντική θετική συσχέτιση ανάμεσα στις πέντε διαστάσεις ποιότητας των νοσηλευτικών υπηρεσιών, με την υψηλότερη να εντοπίζεται μεταξύ των διαστάσεων της διασφάλισης και της αξιοπιστίας. Η ικανοποίηση των ασθενών διαφοροποιείτο σημαντικά ανάλογα με το μορφωτικό τους επίπεδο, με τους ασθενείς χαμηλότερου μορφωτικού επιπέδου να είναι λιγότερο δυσαρεστημένοι από τους αντίστοιχους υψηλότερου μορφωτικού επιπέδου. Η διάσταση της διασφάλισης είχε τη μεγαλύτερη συνεισφορά στην εκτίμηση της ποιότητας των παρεχόμενων νοσηλευτικών υπηρεσιών, ενώ η διάσταση των υλικοτεχνικών υποδομών τη μικρότερη. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων νοσηλευτικών υπηρεσιών του νοσοκομείου μπορεί να επιτευχθεί με στοχευμένες παρεμβάσεις της διοίκησης στο σύνολο των διαστάσεων του μοντέλου SERVQUAL, με έμφαση στις διαστάσεις όπου εντοπίζονται τα υψηλότερα αρνητικά χάσματα.
ISSN: 1105-3992
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/2249
Type: Article
Department: Department of Business Administration 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Affiliation: University of West Attica (UNIWA) 
Appears in Collections:Articles / Άρθρα

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

9
checked on Jul 4, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.