Εκπαιδευτικές υπηρεσίες βιβλιοθηκών. Μια εφαρμογή της Συναλλακτικής Θεωρίας της L. M. Rosenblatt στην ανάπτυξη Φιλαναγνωσίας σε εφήβους
Authors: Michailidis, Tasos 
Issue Date: 1-May-2023
Conference: Πρακτικά 8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Εκπαίδευση και Πολιτισμός στον 21ο αιώνα, 13-14 Μαΐου 2023, Αθήνα, Ελλάδα 
Book: 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο "Εκπαίδευση και Πολιτισμός στον 21ο αιώνα" 
Volume: 3
Abstract: 
Η παρούσα εισήγηση εξετάζει τον ρόλο των αναγνωστικών θεωριών και των θεωριών μάθησης στην
ανάπτυξη αναγνωστικού ενδιαφέροντος και στην καλλιέργεια αναγνωστικών κινήτρων σε εφήβους.
Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται η προσέγγιση μιας συστάδας λογοτεχνικών έργων μέσω της εφαρμογής της Συναλλακτικής Θεωρίας της L. M. Rosenblatt σε μια αναγνωστική κοινότητα εφήβων στη Σχολική ή Δημοτική Βιβλιοθήκη, σε συνεργασία με την/ τον εκπαιδευτικό που διδάσκει το γνωστικό αντικείμενο της Λογοτεχνίας στη Γ ́ Γυμνασίου. Βασικός σκοπός της εισήγησης είναι να παρουσιάσει σύγχρονες τεχνικές ανάπτυξης δεξιοτήτων δημιουργικής ανάγνωσης και γραφής, φανερώνοντας έμπρακτα τρόπους αλληλεπίδρασης της σχολικής κοινότητας και του πολιτιστικού ρόλου των βιβλιοθηκών στον 21ο αιώνα. Η εν λόγω προσέγγιση ακολουθεί τις θεματικές των νέων
Προγραμμάτων Σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και εστιάζει στη λειτουργική χρήση
θεωρητικών εργαλείων, προκειμένου να καλλιεργηθεί ο ψυχαγωγικός χαρακτήρας της ανάγνωσης
και να αναδειχθεί η αισθητική αξία των λογοτεχνικών κειμένων. Αξιοποιώντας την αμερικανική
προσέγγιση στη θεωρία της αναγνωστικής ανταπόκρισης, η ανακοίνωση επικεντρώνεται στη συμβολή των αναγνωστικών κοινοτήτων που συγκροτούνται στον χώρο των σύγχρονων βιβλιοθηκών στην ανάπτυξη Φιλαναγνωσίας.
ISBN: 978-618-5458-65-2
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/2468
Type: Book Chapter
Department: Department of Archival, Library and Information Studies 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Affiliation: University of West Attica (UNIWA) 
Appears in Collections:Book Chapter / Κεφάλαιο Βιβλίου

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

17
checked on Nov 5, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.