Πρόθεση διακοπής φοίτησης: έρευνα σε προπτυχιακούς φοιτητές στον κλάδο της Επιστήμης της Πληροφόρησης
Authors: Πολυχρονίδου, Γεωργία 
Advisor: Vraimaki, Eftichia 
Committee Member: Koulouris, Alexandros 
Kyprianos, Konstantinos 
Publisher: University of West Attica (UNIWA)
Issue Date: 1-Jul-2022
Program: Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες ΠΜΣ Διαχείριση Πληροφοριών σε Βιβλιοθήκες, Αρχεία, Μουσεία
Keywords: Ακαδημαϊκή εξουθένωση, Τριτοβάθμια εκπαίδευση, Ποσοτική έρευνα, Εγκατάλειψη σπουδών
Abstract: 
Η εγκατάλειψη των σπουδών είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο που απασχολεί την τριτοβάθμια εκπαίδευση και έχει αρνητικές επιπτώσεις σε ολόκληρη την κοινωνία. Οι λόγοι που οδηγούν στη λήψη αυτής της απόφασης ποικίλουν, ωστόσο η προσπάθεια εντοπισμού τους είναι κομβικής σημασίας για την κατανόηση του φαινομένου και την προσπάθεια αναχαίτισης του. Ο στόχος της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει κατά πόσο το φαινόμενο της εγκατάλειψης των σπουδών απαντάται στους προπτυχιακούς φοιτητές στον κλάδο της Επιστήμης της Πληροφόρησης, ποιοι παράγοντες το επηρεάζουν και πως μπορούν τα αποτελέσματα της έρευνας να αξιοποιηθούν από το τμήμα ώστε να αποτρέψει το φαινόμενο. Για την επίτευξη αυτού του στόχου έγινε μια ποσοτική έρευνα με τη χρήση του ερωτηματολογίου και συλλέχτηκαν 133 έγκυρα ερωτηματολόγια. Για την ανάλυση των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα IBM SPSS statistics, έκδοση 25. Επίσης χρησιμοποιήθηκαν επαγωγικές στατιστικές και συντελεστές συσχέτισης Spearman και test Chi square για τον έλεγχο των ερευνητικών ερωτημάτων. Οι φοιτητές παρουσιάζουν χαμηλό ποσοστό πρόθεσης εγκατάλειψης σπουδών στον κλάδο της Επιστήμης της Πληροφόρησης και δε βρέθηκε συσχέτισή με τους δημογραφικούς παράγοντες, πλην των φοιτητών που εργάζονται κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, ώστε να προκύψει προφίλ φοιτητών με αυξημένες πιθανότητες να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους. Βρέθηκε συσχέτιση της πρόθεσης εγκατάλειψης σπουδών με τις μεταβλητές που αφορούν την αξιολόγηση της ποιότητας υπηρεσιών σχετικά με τη στάση των καθηγητών, την ικανότητα των καθηγητών, τη μετασχηματιστική ικανότητα, την υποστήριξη και το πρόγραμμα σπουδών ενώ δε βρέθηκε σχέση με τη διοικητική ποιότητα και τις υποδομές. Τέλος τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η πρόθεση εγκατάλειψης σπουδών έχει ισχυρή θετική συσχέτιση με τη δυσπιστία και τη συναισθηματική εξάντληση και αρνητική συσχέτιση με την αποτελεσματικότητα. Τέλος παρουσιάζονται οι πρακτικές προεκτάσεις της έρευνας.
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/294
Rights: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Type: MSc Thesis
Department: Department of Archival, Library and Information Studies 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Appears in Collections:Master Theses / Μεταπτυχιακές Εργασίες

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

12
checked on Jul 15, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.