Πολιτικές Συνεργασίας των Ακαδηµαϊκών Βιβλιοθηκών µε άλλες Κατηγορίες Βιβλιοθηκών και το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο για την Παροχή εξ Αποστάσεως Υπηρεσιών
Other Titles: Collaboration’ Strategies between The Academic Libraries and Other Categories of Libraries and The Open University for the Provision of E-Services
Authors: Arahova, Antonia 
Kapidakis, Sarantos 
Issue Date: 1-Jan-2004
Conference: 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Μετα-Βιβλιοθήκες, οι Βιβλιοθήκες μετά το Διαδίκτυο και τον Παγκόσμιο Ιστό: προς μια νέα λογική συγκρότησης, λειτουργίας και εργαλείων 
Keywords: Συνεργατικές στρατηγικές, Εικονικό περιβάλλον, Ηλεκτρονικές εξελίξεις, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Abstract: 
Η εισήγηση ξεκινά σκιαγραφώντας τις µμεταβολές που συντελούνται πρόσφατα στο στρατηγικό οργανωτικό σχέδιο των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. ∆ιεθνώς οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες συγκροτούν περίπου το ένα τρίτο των συµµετεχόντων στην παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Μπορούμε να προσδιορίσουμε δύο σημαντικές
περιοχές στις οποίες οι βιβλιοθήκες µμπορούν να αναπτύξουν συνεργατικές στρατηγικές προκειµένου να επαυξήσουν τις υπηρεσίες προς τους χρήστες. Τα ακόλουθα ζητήµατα παραθέτονται: συνεργατική σχεδίαση και η σχέση µμεταξύ φυσικών και εικονικών περιβαλλόντων. Στη συνέχεια συζητώνται επίσης, πιθανές επιπτώσεις στο προσωπικό των βιβλιοθηκών, σε συνάρτηση µε αυτές τις αλλαγές. Η εισήγηση επίσης περιλαμβάνει σκέψεις πάνω στην συμπόρευση µμεταξύ της βιβλιοθηκονοµικής στρατηγικής και της
στρατηγικής του Ανοιχτού Πανεπιστημίου. Η Ελλάδα στέκεται µπροστά σε µία νέα πρόκληση, στη διεύρυνση και ενδυνάµωση της βιβλιοθηκονοµικής υποστήριξης που µπορεί να προσφερθεί στη νέα γενιά των αποµακρυσµένων εκπαιδευοµένων! Το θέµα είναι να βοηθηθεί ο χρήστης στη διατύπωση των δικών του πληροφοριακών αναγκών εντός ενός εθνικού, συνεργατικού, εικονικά στηριζόµενου πλαισίου διατύπωσης
αιτηµάτων. Πολλές Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες χρησιμοποιούν ένα συνδυασμό αυτών των καθορισμών στηριζόμενες πάνω σε διευκρίνιση του πλαισίου της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και της υπηρεσίας, ή του επιπέδου της υπηρεσίας που παρέχονται από τα ιδρύματά τους. Η εισήγηση περιγράφει τον οραματισμό ενός ελπιδοφόρου µμέλλοντος, στο οποίο οι βιβλιοθηκάριοι και το ακαδημαϊκό προσωπικό του Ανοιχτού Πανεπιστημίου συνεργάζονται για τη διεύρυνση των εκπαιδευτικών ορίων της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, επιβεβαιώνοντας ότι οι ηλεκτρονικές εξελίξεις ενοποιούνται µε τις παραδοσιακές ανησυχίες για ευρεία διδαχή, πλήρως ενημερωμένη, µε όλες τις διαθέσιμες πηγές, ακολουθώντας συντεταγμένες συμβατές µε την ιδιοσυγκρασία της ελληνικής πραγματικότητας. ∆διευκόλυνση και συνέπεια αποτελούν τα δύο κίνητρα για
την παροχή πηγών και υπηρεσιών µε κύριους πρωταγωνιστές τις Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες. Online υπηρεσίες µμπορούν να σχεδιαστούν, ώστε να συνδέσουν τις ανάγκες των σπουδαστών µε εκπαιδευτικά προγράμματα και υλικό, λογικά συνδεόμενα µε τις εργασίες τους. ∆ιαφορετικά είδη βιβλιοθηκών, ειδικές, δημόσιες, βιβλιοθήκες µμουσείων και πινακοθηκών, έχοντας δεσμούς μεταξύ τους ως διακλαδώσεις ενός
πολλά υποσχόμενου σχήματος, µμπορούν να σκιαγραφήσουν µία δέσμη καινοτόμων κατευθύνσεων µε τον απαιτούμενο σεβασμό παράλληλα στη διαφορετικότητα των βιβλιοθηκών ενός έθνους.
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/625
Type: Conference Paper
Department: Department of Archival, Library and Information Studies 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Affiliation: University of West Attica (UNIWA) 
Appears in Collections:Conference Papers or Poster or Presentation / Δημοσιεύσεις σε Συνέδρια

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

32
checked on Nov 24, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.