Οπτικός γραμματισμός: η σημασία του στην προσχολική ηλικία
Authors: Sotiropoulou, Eleni 
Publisher: ΕΛ.ΕΠ.Ε.Π.Α.
Issue Date: 1-Jan-2022
Book: Βιβλίο Πρακτικών Πανελλήνιων Επιστημονικών Συνεδρίων Προσχολικής Αγωγής 
Volume: 2
Keywords: Οπτικός γραμματισμός, Δεξιότητες 21ου αιώνα, Κριτική σκέψη, Προσχολική ηλικία
Abstract: 
Σήμερα, η χρήση των εικόνων για την μετάδοση μηνυμάτων αποτελεί ένα βασικό χαρακτηριστικό της σύγχρονης κουλτούρας. Έτσι, η ικανότητα του ατόμου για ερμηνεία και αποκωδικοποίηση των οπτικών σημείων αποτελεί μία σημαντική και απαραίτητη δεξιότητα, ενώ παράλληλα οδηγεί και σε μία νέα μορφή γραμματισμού, του οπτικού γραμματισμού – που είναι εξίσου βασική όσο και οι δεξιότητες της ανάγνωσης και της γραφής. Ωστόσο, αν και τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες έρευνες επισημαίνουν τα οφέλη του οπτικού γραμματισμού για τα παιδιά, παρόλα αυτά λαμβάνει σχετικά μικρή ή και μηδαμινή προσοχή στα σημερινά προγράμματα σπουδών. Ο λόγος είναι ότι το σχολείο εστιάζει κυρίως στην παραδοσιακή μορφή γραμματισμού (ανάγνωση, γραφή και λεκτικές μορφές επικοινωνίας), χωρίς να δίνει έμφαση στη μορφή και την ποιότητα των οπτικών δεξιοτήτων ενός μαθητή. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να αναδείξει τη σημασία των οπτικών μηνυμάτων στο σύγχρονο τρόπο ζωής και συνακόλουθα την ανάγκη για την καλλιέργεια του οπτικού γραμματισμού ακόμα και στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας που θα τα οδηγήσει να εξελιχθούν σε κριτικά σκεπτόμενους πολίτες
Notes: Tόμος Β’: ΣΤ΄, Ζ΄, Η΄, Θ΄ & Ι΄ Συνέδριο (2016-2020), "Σύγχρονα Θέματα Παιδαγωγικής, Ψυχοπαιδαγωγικής και Παιδιατρικής"
ISBN: 978-618-84063-1-5
ISSN: 2653-8830
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/1186
Type: Conference Paper
Department: Department of Early Childhood Education and Care 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Affiliation: University of West Attica (UNIWA) 
Appears in Collections:Book Chapter / Κεφάλαιο Βιβλίου

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

22
checked on Sep 11, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.