Η σύνδεση της γλώσσας και της μουσικής σύμφωνα με την έννοια της Ακουστικότητας (Audiation) του Edwin Gordon
Authors: Sotiriou, Christina 
Issue Date: 1-Jan-2011
Conference: 4o Διεθνές Συνέδριο "Τέχνες και Εκπαίδευση: Δημιουργικοί Τρόποι εκμάθησης των γλωσσών", 6-8 Μαΐου 2011, Αθήνα, Ελλάδα 
Book: Πρακτικά 4ου Διεθνούς Συνεδρίου "Tέχνες και Εκπαίδευση: Δημιουργικοί Τρόποι εκμάθησης των γλωσσών" 
Volume: 1
Keywords: Ακουστικότητα, Γλώσσα, Μουσική, Gordon
Abstract: 
Ο Gordon είναι ένας από τους επιστήμονες που έχει συμβάλλει σημαντικά στον τομέα της μουσικής εκπαίδευσης. Η έρευνα του κατά την διάρκεια της ζωής του τον έχει οδηγήσει σε μια εκτενή έρευνα για την μουσική δεκτικότητα, τη μουσική ανάπτυξη του ατόμου, τη θεωρία μουσικής μάθησης, μια περιεκτική ανάλυση του ρυθμού, και στην πρωτοποριακή εργασία του για την μουσική της πρόωρης παιδικής ηλικίας. Επίσης, η συνεισφορά του στον τομέα της Ψυχολογίας της Μουσικής προσφέροντας δημοσιευμένες μουσικές μετρήσεις που μετρούν πολλές πτυχές της μουσικής δυνατότητας, είναι αξιόλογη και διεθνώς αναγνωρισμένη. Σκοπός της παρούσης εργασίας είναι να παρουσιαστεί η σύνδεση της γλώσσας και της μουσικής σύμφωνα με την έννοια της Ακουστικότητας (Audiation) του Edwin Gordon. Μέσω της ανάπτυξης του όρου Audiation (όρος που δημιούργησε ο Gordon), όπου στηρίζεται στην εσωτερική ακοή, οι νέοι μουσικοί μαθαίνουν να κατανοούν τις τονικές και ρυθμικές πτυχές της μουσικής που εκτελούν, με το να διαβάζουν, να γράφουν, να αυτοσχεδιάζουν, και να συνθέτουν. Μέσα από την βιωματική εμπειρία, η μουσική και η γλώσσα μοιράζονται πολλά κοινά στοιχεία: όπως το ύψος, τη ταχύτητα, τη δυναμική και κυριότερο τη ρυθμική δομή. Κατά συνέπεια, η χρήση της γλώσσας βοηθά τα παιδιά να αντιληφθούν το ρυθμό, τη διάρκεια και τους τονισμούς της μουσικής.
ISBN: 978-960-99899-3-0
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/1259
Type: Conference Paper
Department: Department of Early Childhood Education and Care 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Affiliation: University of West Attica (UNIWA) 
Appears in Collections:Book Chapter / Κεφάλαιο Βιβλίου

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

27
checked on Nov 5, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.