Ο δρόμος του Παιχνιδιού για την Ανάπτυξη των Δεξιοτήτων του 21ου αι.
Authors: Psatha, Foteini 
Mousena, Eleni 
Issue Date: 1-Jan-2021
Conference: 1ο Επιστημονικό Συνέδριο «Το εκπαιδευτικό παιχνίδι στην τυπική και μη τυπική μάθηση», 14-15 Νοεμβρίου 2020, Αθήνα, Ελλάδα 
Book: Πρακτικά 1ου Επιστημονικού Συνεδρίου «Το εκπαιδευτικό παιχνίδι στην τυπική και μη τυπική μάθηση» 
Volume: 2
Keywords: εκπαίδευση, θεατρικό παιχνίδι, ψηφιακό παιχνίδι, δεξιότητες 21ου αιώνα, παιγνιώδης μάθηση
Abstract: 
Το παιχνίδι αποτελεί μια αυθόρμητη ανάγκη ζωτικής σημασίας για την ψυχοσωματική ανάπτυξη του
ανθρώπινου οργανισμού, η οποία διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στην πνευματική αλλά και στην κοινωνική εξέλιξη του ατόμου. Οι επιδράσεις και η σημασία του παιχνιδιού στην εξελικτική πορεία των παιδιών κατά την
προσχολική και σχολική ηλικία είναι θέμα που ιστορικά έχει απασχολήσει τους ειδικούς στους τομείς τόσο της Παιδαγωγικής, όσο και της Ψυχολογίας. Μέσω του παιχνιδιού επιτυγχάνεται η ενίσχυση γνωστικών και νοητικών δεξιοτήτων, καθώς δημιουργούνται ισχυρά μαθησιακά ερεθίσματα. Αναγνωρίζοντας την εκπαιδευτική του αξία, πολλοί διεθνείς οργανισμοί αλλά και χώρες υιοθέτησαν και χρησιμοποίησαν το
παιχνίδι ενσωματώνοντας το είτε ως κεντρικό μέσο διδασκαλίας είτε ως διδακτικ
ό εργαλείο. Με το πέρασμα των χρόνων το εκπαιδευτικό παιχνίδι, συμβαδίζοντας με τις ανάγκες της σύγχρονης εποχής, άλλαξε μορφές-μετασχηματίστηκε, χωρίς όμως να χάσει τα πολυσήμαντα χαρακτηριστικά του. Παρά το γεγονός ότι οι έρευνες γύρω από την εκπαιδευτική αξία του παιχνιδιού είναι πολλές και αγγίζουν ποικίλα επιστημονικά πεδία, το
ερευνητικό ενδιαφέρον συνεχίζει να υφίσταται ακόμα και σήμερα και μάλιστα με αμείωτο ρυθμό,
εστιάζοντας στη θέση του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία στο πλαίσιο ενός σ
ύγχρονου σχολείου. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να αποδείξει ότι ειδικότερα σήμερα, περισσότερο από ποτέ, το παιχνίδι στην εκπαίδευση σε οποιαδήποτε μορφή, αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης
για την προώθηση των δεξιοτήτων του
21ου αιώνα, το οποίο μπορεί να οδηγήσει τους μαθητές στην κατάκτηση δεξιοτήτων, όπως η συνεργασία, η επικοινωνία, η οικοδόμηση της γνώσης, η αυτενέργεια, η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα και η επίλυση προβλήματος που αποτελούν ζητούμενο του εκπαιδευτικού
λόγου σε διεθνές επίπεδο και προετοιμάζουν τους πολίτες του αύριο.
ISBN: 978 - 618 - 5458 - 18 - 8
978 - 618 - 5458 - 16 - 4
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/1865
Type: Conference Paper
Department: Department of Early Childhood Education and Care 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Affiliation: University of West Attica (UNIWA) 
Appears in Collections:Book Chapter / Κεφάλαιο Βιβλίου

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

27
checked on Nov 5, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.